Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Utviklingspsykologi gikk visst greit i dag. Klarte 51/90 poeng (ca. 57 %). Blir vel C der også da.

Hadde ikke lest eller hørt et ord av dette heller, så jeg kunne jo ingenting, men her var det faktisk litt forståelige ord og noe som gikk an å tolke seg fram til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Videre varierer semesteroppgavers fortreffelighet ganske mye etter hvilket fag det er, og hvordan oppgaven er lagd, ofte er de i mine øyne for spesifike og belønner for ofte andre ting enn det å være faglig sterk.

8738504[/snapback]

Den oppgaven jeg snakket om fikk vi klare rammer om lengde. Overskred vi disse fikk vi trekk. Dette var fordi emnet var så utrolig bredt, hvor man må pussle sammen bitene fra hele pensum for å forfatte oppgaven.

 

Men type geografifag handler jo i større grad om helhetlig forståelse, og det er dette disse semesteroppgavene tar sikte på. Har man hull i pensum viser dette seg fort på de oppgavene vi har fått.

8738694[/snapback]

Og hva blir konklusjonen her? Jo: Forskjellige fag krever forskjellige læringsmetoder! (Noe særlig politikere ikke later til å forstå, men det blir kanskje en digresjon.)

 

Jeg ser svakhetene ved eksamen, men igjen varierer det vel fra person til person. Selv finner jeg eksamen ypperlig med dagens karaktergrenser. Det er mye enklere å falle under 90 med masse innleveringer. Dessuten gir mindre prosjektarbeid (som i å ikke ha prosjekt) mer tid til å virkelig lære seg faget (hvis det gis gode øvinger som legger opp til jevnt arbeid over hele semesteret).

Lenke til kommentar
Videre varierer semesteroppgavers fortreffelighet ganske mye etter hvilket fag det er, og hvordan oppgaven er lagd, ofte er de i mine øyne for spesifike og belønner for ofte andre ting enn det å være faglig sterk.

8738504[/snapback]

Den oppgaven jeg snakket om fikk vi klare rammer om lengde. Overskred vi disse fikk vi trekk. Dette var fordi emnet var så utrolig bredt, hvor man må pussle sammen bitene fra hele pensum for å forfatte oppgaven.

 

Men type geografifag handler jo i større grad om helhetlig forståelse, og det er dette disse semesteroppgavene tar sikte på. Har man hull i pensum viser dette seg fort på de oppgavene vi har fått.

8738694[/snapback]

Og hva blir konklusjonen her? Jo: Forskjellige fag krever forskjellige læringsmetoder! (Noe særlig politikere ikke later til å forstå, men det blir kanskje en digresjon.)

 

Jeg ser svakhetene ved eksamen, men igjen varierer det vel fra person til person. Selv finner jeg eksamen ypperlig med dagens karaktergrenser. Det er mye enklere å falle under 90 med masse innleveringer. Dessuten gir mindre prosjektarbeid (som i å ikke ha prosjekt) mer tid til å virkelig lære seg faget (hvis det gis gode øvinger som legger opp til jevnt arbeid over hele semesteret).

8742815[/snapback]

 

Ja, mye arbeid igjennom semesteret tvinger folk dessuten i større grad til å følge et gitt tempo, istedet for å gjøre ting i den rekkefølgen og hastigheten man ønsker. VIdere gjør det livet vansklig for de som fjernstuderer.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tredje forsøk?

8746314[/snapback]

 

Nei, andre. Ditcha konten i fjor og jobba heller to uker ekstra.

 

Eksamenen i år var mye lettere enn fjorårets. Litt fint at halvparten av flervalgsoppgavene var hentet fra tidligere eksamener.

 

Nå håper jeg virkelig at jeg er ferdig med fysikken. Orker faen ikke dette styret enda en gang.

Lenke til kommentar
Tredje forsøk?

8746314[/snapback]

 

Nei, andre. Ditcha konten i fjor og jobba heller to uker ekstra.

 

Eksamenen i år var mye lettere enn fjorårets. Litt fint at halvparten av flervalgsoppgavene var hentet fra tidligere eksamener.

 

Nå håper jeg virkelig at jeg er ferdig med fysikken. Orker faen ikke dette styret enda en gang.

8747045[/snapback]

 

Jeg belager meg derimot på å prøve en gang til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...