Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg bør vel egentlig ikke uttale meg siden jeg ikke har det faget, men det virker jo litt rart at over 200 stykker klager når det visstnok er så enkelt og greit? :)

8735055[/snapback]

 

Ingen liker vel når eksamen er verre en vanlig? Hadde det vært en eksamen som vanligvis var beinhard, så hadde nok ingen klagd på den slik den var på lørdag. Jeg har forsåvidt forståelse for at folk er lite fornød når ting er vanskligere en antatt, men vansklig kontra andre fag er den ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste på 5-6 gamle eksamenssett, og trålte igjennom noen av notatene som lå på nett. Brukte kanskje et sted mellom 7 og 10 timer totalt. Fikk 28 poeng, og dermed bestått.

 

Jeg tror de som lager eksamen har skjønt at vanskelighetsnivået har vært litt lavt de siste årene, og skrudd det opp litt. Hvis man ser på eksamen fra 1999 så vil jeg påstå at den er vanskeligere enn det som er i dag, og dermed ble vanskelighetsgraden justert ned.

Lenke til kommentar
At enkelte smarte hoder synes at den var lett beviser vel ingenting? Tipper Euler hadde gjort det greit på MA1102-eksamen, selv om den faktisk var ganske tricky. :p

8734989[/snapback]

 

Når jeg leser innleggene på diskusjonsforumet på it's learning virker det som de fleste klager på grunn av at eksamen var for vanskelig. En vanskelig eksamen er umulig å bestå etter 3 timer lesing for en gjennomsnittlig oppegående person. Hva hadde vi sagt til en person som vart frustrert av å ikke stå på Matte 1-eksamen etter i ha brukt et par dager på hele pensum?

 

Det virker som om folk ikke forstår at dette er et emne på lik linje som alle andre emner, eller at de bare slenger seg på klagebølgen i et desperat forsøk på å få bestått. Mange av de skriver jo selv at de ikke har brukt spesielt med tid på emnet.

 

At eksamen var så ekstremt mye verre enn før er jeg heller ikke med på. At de som hadde eksamen til jul ble overrasket over nivået (jeg ble iallfall det) er forståelig, men når man ser på eksamen som var til jul bør man forstå at de har hevet vanskelighetsgraden et hakk eller to.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
40 timer på Dragvoll, det må være som å se Lord of the Rings-triologien tre ganger på rad. :p

Hver dag er en fest. Å gå på master gjør det enda bedre.

Når jeg tenker meg om så ligger jeg vel på noe lignende jeg også. Dårlig med oppmøte i helgene, men det blir jo litt ekstra i "virkedagene".

8735649[/snapback]

Sløvt timeantall i ukedagene, men lørdager og søndager sper på timeantallet.

Lenke til kommentar

Jeg liker semesteroppgaver bedre. I et 15sp emne jeg har hatt nå i vår blir 1/3 av karakteren bestemt av en individuell semesteroppgave. Hadde jeg fått valgt skulle vi ha skrevet 3 semesteroppgaver som telte 100%.

 

Det er høyst sannsynlig kravet da hadde da gått opp, men samtidig lærer elevene mer når de får skrive slike oppgaver selv. Jeg føler jeg har lært mest av semesteroppgavene.

Og hvilken fare utgjør høyere krav når elevene blir faglig sterkere? At ikke karakterene øker? :)

Lenke til kommentar
Jeg liker semesteroppgaver bedre. I et 15sp emne jeg har hatt nå i vår blir 1/3 av karakteren bestemt av en individuell semesteroppgave. Hadde jeg fått valgt skulle vi ha skrevet 3 semesteroppgaver som telte 100%.

 

Det er høyst sannsynlig kravet da hadde da gått opp, men samtidig lærer elevene mer når de får skrive slike oppgaver selv. Jeg føler jeg har lært mest av semesteroppgavene.

Og hvilken fare utgjør høyere krav når elevene blir faglig sterkere? At ikke karakterene øker? :)

8738295[/snapback]

 

Faren er at faget prioriteres for høyt kontra andre fag, man har ikke evig tid å dedikere til læring, dermed må det prioriteres hva man benyter tid på. Videre varierer semesteroppgavers fortreffelighet ganske mye etter hvilket fag det er, og hvordan oppgaven er lagd, ofte er de i mine øyne for spesifike og belønner for ofte andre ting enn det å være faglig sterk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videre varierer semesteroppgavers fortreffelighet ganske mye etter hvilket fag det er, og hvordan oppgaven er lagd, ofte er de i mine øyne for spesifike og belønner for ofte andre ting enn det å være faglig sterk.

8738504[/snapback]

Den oppgaven jeg snakket om fikk vi klare rammer om lengde. Overskred vi disse fikk vi trekk. Dette var fordi emnet var så utrolig bredt, hvor man må pussle sammen bitene fra hele pensum for å forfatte oppgaven.

 

Men type geografifag handler jo i større grad om helhetlig forståelse, og det er dette disse semesteroppgavene tar sikte på. Har man hull i pensum viser dette seg fort på de oppgavene vi har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...