Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde eksamen i dag i Strømning og varmeoverføring, og har et lite algebrarelatert spørsmål. I den ene oppgaven skulle jeg til slutt løse denne ligningen for å finne svaret mitt:

 

chart?cht=tx&chl=G^2*ln\frac{x}{P2}-\frac{1}{x}=tallverdi,

 

der alt var kjent utenom x. Jeg klarte rett og slett ikke å løse dette, og måtte gå videre. Jeg kan løse den i matlab og lignende, men algebraisk klarte jeg det ikke. Hvordan løser man den?

 

p><p>

 

Hvor LambertW funksjonen er definert som chart?cht=tx&chl= Y = X e^X \ \Leftrightarrow \ X = \text{LambertW} (Y)

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er så "ille" med itslearning?

Ett problem som jeg irriterer meg veldig mye over er at itslearning ikke aner hva det selv holder på med. Prøvd å ha forskjellige fag oppe i tabs eller bruke tilbakeknappen etter å ha byttet fag? Du ender fort opp med å ha forskjellige fag i hovedframen og framen til venstre. Og ja, det er frames.

 

Ett annet problem er måten det håndterer filer. Hvis jeg har lyst til å laste ned mange filer er jeg nødt til å gjøre ca hundre ganger mer arbeid enn om det var organisert litt bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor ikke alle bare kan ha fagsider slik som IMF, og dermed slippe hele greia.

Det finnes fordeler ved et slikt system. Elektronisk levering f.eks, og det at man får også samlet alt på ett sted. En forutsetning er at det må det fungere ordentlig, da, det er veldig få som bruker it's learning i dag.

Lenke til kommentar

Hva er så "ille" med itslearning?

 

Har heller ikke brukt Fronter siden ungdomsskolen, men da var det veldig dårlig, så overgangen til its var veldig bra. Men mye kan ha skjedd på de årene.

Det er tregt, proprietært, sølete, lukket, og, ikke minst, umulig å navigere med vimperator/vimium. Mistenker den genereres dynamisk ETTER LOAD, som er cancer.

 

Det er lite utover innleveringer som ikke kan publiseres offentlig gjennom en wiki eller noe (á IMF).

Endret av Lycantrophe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er tregt, proprietært, sølete, lukket, og, ikke minst, umulig å navigere med vimperator/vimium. Mistenker den genereres dynamisk ETTER LOAD, som er cancer.

 

Det er lite utover innleveringer som ikke kan publiseres offentlig gjennom en wiki eller noe (á IMF).

Pft, en rik webklient er fremtiden. Sjekk AngularJS. Forsåvidt enig i at itslearning ikke er veldig bra, spesielt det som er nevnt om frames. Den bruker cookies for å huske hvor du er mener jeg å huske, slik at alt blir rotete med flere faner. Men det jeg har sett av Fronter har ikke akkurat vært oppløftende det heller. Men noen år siden sist, satser på det er bedre nå.

Sett sammen et team av tilfeldige datastudenter og betal dem studasslønn, og de vil kunne utvikle et system som er bedre (for NTNU) enn It's learning eller Fronter.

Tenkte selv tanken. Alle disse systemene inneholder nok mye vi ikke trenger. Wikiene støtter jo nesten alt som trengs, annet enn innleveringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som avgjør om snittet for å kommet inn på en linje øker eller synker?

Ser at det jeg har søkt på har færre søkere i år enn i fjor. Vil det ha noe å si?

Altså, det settes et visst antall plasser, og så tar man inn de beste. Poenggrensen blir poengene til den dårligste (evt minst beste) som kommer inn. Det er ikke noe mer magisk enn det.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Sett sammen et team av tilfeldige datastudenter og betal dem studasslønn, og de vil kunne utvikle et system som er bedre (for NTNU) enn It's learning eller Fronter.

Jeg mener jeg hørte noe om at innsida 2.0 skulle erstatte it's learning, men kan hende jeg er på bærtur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...