Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TTK4135 Optimalisering og regulering. Det er ikke MEGA-mye progging, og heller ikke MEGA-avansert matte, men det er innslag av begge deler, og det er et lekent fag som virker ganske anvendelig hvis man gidder å legge ned litt arbeid. Jeg eide ikke akkurat eksamen, men det faget er langt fra umulig. Anbefales!

 

Ser kult ut, men det er et vårfag og jeg skulle gjerne hatt ingeniøremnet nå i høst.

 

Edit: samme gjelder sanntidsprogrammering

Endret av operg
Lenke til kommentar

Gå for Bygger'n. Kanonfag, men meget tidkrevende. Du lærer mye om mikrokontrollere og programmering, men forvent å bruke minst 6 timer på lab i uka. Du vil bruke mye tid på å slå opp i datablader og å klø deg i hodet, men når prosjektet er ferdig vil du innse at det var definitivt verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig spørsmål, hvordan er det med feriepenger for studasser?

 

Skal vel i teorien utbetales i juni. Gikk nettop gjennom nettbanken for juni i fjor og fant ingenting. Spent på hva som skjer nå.

 

Burde jeg ta kontakt med noen i administrasjonen?

 

Jeg har alltid pleid å få dem den 12. Juni. Og dette stemmer bra hvis jeg sjekker nettbanken fra i fjor, da de kom inn den 11. ;)

Lenke til kommentar

Jeg hadde eksamen i dag i Strømning og varmeoverføring, og har et lite algebrarelatert spørsmål. I den ene oppgaven skulle jeg til slutt løse denne ligningen for å finne svaret mitt:

 

chart?cht=tx&chl=G^2\cdot ln\frac{x}{P2}-\frac{1}{x}=tallverdi,

 

der alt var kjent utenom x. Jeg klarte rett og slett ikke å løse dette, og måtte gå videre. Jeg kan løse den i matlab og lignende, men algebraisk klarte jeg det ikke. Hvordan løser man den?

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar

Jeg hadde eksamen i dag i Strømning og varmeoverføring, og har et lite algebrarelatert spørsmål. I den ene oppgaven skulle jeg til slutt løse denne ligningen for å finne svaret mitt:

 

chart?cht=tx&chl=G^2*ln\frac{x}{P2}-\frac{1}{x}=tallverdi,

 

der tallverdi var kjent. Jeg klarte rett og slett ikke å løse dette, og måtte gå videre. Jeg kan løse den i matlab og lignende, men algebraisk klarte jeg det ikke. Hvordan løser man den?

 

Sikkert matlab. I 2010 kom du jo til en et langt uttrykk hvor LF sa det ikke var forventet å løse den på eksamen :p

MEN: Du hadde Mat.tek sin strømningseksamen i dag sant? Har eksamen om en uke, og hadde vært kjekt å se hvordan deres var :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var to deloppgaver:

 

a) Hva blir trykkfallet i denne rørledningen?

 

b) Skriv et Matlab-program som løser denne oppgaven og beregner det etterspurte trykket.

 

Ettersom det var en oppgave regner jeg med det ikke er uløselig, men jeg fikk det i hvertfall ikke til.

 

Eksamen var helt grei, kan laste opp bilder av oppgavene om du ønsker.

 

Edit: Selv om matlabscriptet i oppgave 2b er enkelt, så er det deilig å blindt kopiere det inn i matlab og se at det funker! :w00t:

Endret av ChrisReeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det var to deloppgaver:

 

a) Hva blir trykkfallet i denne rørledningen?

 

b) Skriv et Matlab-program som løser denne oppgaven og beregner det etterspurte trykket.

 

Ettersom det var en oppgave regner jeg med det ikke er uløselig, men jeg fikk det i hvertfall ikke til.

 

Eksamen var helt grei, kan laste opp bilder av oppgavene om du ønsker.

 

Gjerne, om det er lov i forhold til copyright'n shait. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...