Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det er mulig å gå til Voll Studentby fra Dragvoll. Det blir jo bare ned bakken nærmest. Men er du ikke kjent så kan det være like greit å ta bussen. Både 5 og 9 stopper jo på Voll Studentby. Og Værnesekspressen stopper vel der ti over hel hver time, eller noe sånt tror jeg. Evt. så tar du bare 5 til Samfundet og hopper på flybussene derfra som går hvert tiende minutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Operg: Det er Matte 1 jeg har.

Resten: takk 4 hjelpen

 

De som påstår det er triks og metoder en må lære seg er de som ikke får det til. :tease:

 

Men seriøst, på 2) så vil du klare det om du kan stoffet godt nok som regel. Det jeg har følt med slike "nøtter" er at når jeg sitter og øver til eksamen gir jeg opp litt fort og ser på LF. På eksamen når en faktisk føler at man *må* klare det setter jeg meg ned og tenker skikkelig igjennom, og da går det greiere. Jeg vil ikke si det er "metoder", for det er sjeldent noe man kan øve på på forhånd. Kanskje noen "triks" involvert, men for min del er i så fall trikset å kunne stoffet og så bryte ned oppgaven i mindre deler. Gjerne ta hver setning hver for seg og sørg for at du skjønner hva de mener/er på jakt etter og hvilke opplysninger du faktisk har fått oppgitt

 

Av og til er det slik at det går på forståelse og logikk, og oppgaven kan løses trinnvis. Dem greier jeg fint.

 

Andre ganger må man bare "se" sammenhenger. For eksempel var det ett eksamenssett hvori den siste oppgaven man skulle bevise sammenhengen mellom en taylor-rekke til den integrerte til en funksjon og en annen rekke.

 

Den eneste måten (såvidt jeg kunne se etter 30 minutter) å løse den på var LFs måte: Man måtte tegne opp taylor-rekken, og bare "se" at det blir noen likheter hvis du modifiserer (derivasjon og litt reindeksering) på rekkene.

 

En slik oppgave kan angripes på mange måter, men jeg tror at å løse en slik oppgave går lite på forståelse, og mye på triksing.

 

Dog jeg skjønner naturligvis at NTNU er nødt til å skille dem som er virkelig genial fra resten,, jeg lurer bare på hvordan jeg jobbe smart slik at jeg kan slå systemet.

Endret av Shushi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de som måtte lure på hva som skjer etter tekled eksamenen...

 

 

Eksamen i TIØ4258 Teknologiledelse den 15.12.2012 måtte dessverre avlyses da det like etter at eksamen hadde startet ble oppdaget at fasiten var vedlagt eksamensoppgaven. Vi beklager på det sterkeste det som skjedde og vil forsikre om at dette får konsekvenser internt med tanke på oppfølging av eksisterende rutiner.

 

Vi har stor forståelse for den ulempe som dette medfører for den enkelte student. Vi har derfor lagt opp til at studentene kan velge ett av følgende tre alternativer for å få sluttkarakter i emnet:

 

1. Karakter i emnet settes basert på øvingene. Det betyr at studenten ikke behøver å ta den skriftlige eksamen for å få sluttkarakter i emnet.

2. Det vil bli avholdt ny eksamen i TIØ4258 lørdag 2. februar 2013 fra kl. 09.00-13.00. Alle forhold ved denne eksamen vil være som ved ordinær eksamen' date=' som er beskrevet på emnets nettside (www.ntnu.no/studier). Oppmøtested vil bli kunngjort på Studentweb i god tid før eksamen.

3. Studenter som ikke ønsker et av de to første alternativene, vil få registrert Gyldig forfall til eksamen høst-12 og vil kunne melde seg til ordinær våreksamen 24. mai 2013 eller kontinuasjonseksamen august 2013.

 

Vi ber om at du så snart som mulig og senest innen 15. januar 2013, kl. 12.00 melder fra til e-post adressen: [email protected] hvilket alternativ du ønsker. Husk å oppgi fullt navn i e-posten. Alternativt kan du henvende deg til Ekspedisjonen på Institutt for industriell økonomi og teknologiledelse, 12. etasje i Sentralbygg I.

 

Sluttkarakter basert på øvingene

Når det gjelder sluttkarakter basert kun på øvingene (alternativ 1), så vil studenten få den totale poengsummen som er registrert på øvingene konvertert til bokstavkarakter etter tabellen nedenfor. Poengsummen er tilgjengelig på Its Learning.

 

Samlet antall poeng Bokstavkarakter

36-40 A

32-35 B

24-31 C

20-23 D

16-19 E

15 eller færre F (Stryk)

 

[/quote']

Vanskelig valg :tease:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hvilket eksamenssett var de den oppgaven var i?

 

Jeg er ikke sikker. Jeg gjorde den for ~2 uker siden, da det enda var lenge til exPhil eksamen.

 

Jeg tror det var denne, oppgave 7b:

https://wiki.math.nt...11-12-21_bm.pdf

https://wiki.math.nt...11-12-21_lf.pdf

 

Løsningen var relativt annerledes enn det jeg husket, jeg må ha forvekslet den med andre oppgaver (hvis det er denne oppgaven jeg tenkte på). Dog poenget står: man må bruke metoder og triksing (tegne opp rekkene og se etter muligheter for faktorisering og slikt) for å finne ut hvorfor taylor-rekken er mindre enn den andre, ikke så mye forståelse om rekker. En måte å få denne type kunnskap på er erfaring,,, men jeg tenkte at det kanskje fantes noen strategier for å gå fram?

 

Edit: løsningen ser ganske enkel og elegant ut når jeg ser tilbake på oppgaven.. Kanskje dette er et godt tegn på at jeg forbedrer meg.

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Hei :D

 

jeg tok eksamen i Diskret Matematikk idag, var det noen andre her som kanskje tok den?

 

Jeg lurte på, vet noen egentlig hvor streng sensorne er? Jeg fikk bare 2 av 7 spørsmål helt riktig på første del, resten fikk jeg halvveis riktig på. På andre del fikk jeg halvparten riktig. Egentlig tilsværer ikke det 40%, så jeg lurer på om noen vet om jeg kan få poeng for ting som er halvveis riktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei :D

 

jeg tok eksamen i Diskret Matematikk idag, var det noen andre her som kanskje tok den?

 

Jeg lurte på, vet noen egentlig hvor streng sensorne er? Jeg fikk bare 2 av 7 spørsmål helt riktig på første del, resten fikk jeg halvveis riktig på. På andre del fikk jeg halvparten riktig. Egentlig tilsværer ikke det 40%, så jeg lurer på om noen vet om jeg kan få poeng for ting som er halvveis riktig?

Lukter stryk gitt, hvis ikke Skau er i happy-mode...

Lenke til kommentar

Diskret matematikk er jo kjempelett. Jeg tok riktignok elementær disk.mat, men leste kun i 2 dager, skrev av øvingene fra fasiten i boka og fikk D.

 

Ang. tekled så tror jeg vi slipper en lignende farse som i SU, men det var ikke helt heldig at fasiten ble delt ut heller. Tror nok løsningen de har gitt oss er den beste for alle, tatt i betraktning det som allerede har skjedd.

Lenke til kommentar

"Diskret matematikk er kjempelett assa, nå tok jeg ikke det faget da- men et annet lettere fag og klarte å få den vanvittig midt på treet karakteren D, derfor kan jeg si at diskret matematikk er kjempelett".

 

De jeg har snakket med som har vært borti begge fagene har hevdet at diskret matematikk er lettere enn elementær diskret matematikk. Så jeg står for påstanden min.

Lenke til kommentar

De jeg har snakket med som har vært borti begge fagene har hevdet at diskret matematikk er lettere enn elementær diskret matematikk. Så jeg står for påstanden min.

 

Blablabla, uansett tåpelig utsagn når du dømmer på bakgrunn av et annet fag. Synes ikke diskret var så vanskelig jeg heller, men dette er jo subjektivt! Det du forsøker å si er vel at elementær diskret matematikk lett, men at du, av en eller annen uforståelig grunn ikke klarte å få mer enn D i faget... Blir litt som å si "haha, gjorde ingenting å fikk E i mekanisk fysikk, derfor er mekanikk 1 drittlett as".

Endret av danba
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...