Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På info-siden om kyb-intro står det ikke noe om øvingene i antall og omfang. Noe som kan si litt om det?

 

Kan finne mer info om emnet, øvingene, labene og prosjektene ved å gå inn på kokeboken til kyb. Der ser det ut som det ligger ute 5 løsningsforslag. Siden det bare er 5 kan det hende alle må være godkjente. Har ikke hatt emne (skal ha emne våren 2013), men faglærer i emnet er veiledern min så kan sikkert spørre han neste gang jeg møter han. Men til da har sikkert emnet starta og du veit sikkert svaret da.

 

Du kan også gå inn på instituttkontoret og kjøpe kompendiumet som blir brukt i emnet. Koster 100 kr, men det er for 2011, selv om damen på kontoret sa at det muligens ikke endres noe særlig. Hvis det gjør det sa hun at jeg kunne komme tilbake og bytte.

Lenke til kommentar

Prøver igjen. Noen som vet hvordan masteren i finansiell økonomi ved NTNU er? Eventuelt om noen fra ind.øk. kan si noe om kvalitet på forelesere i finansemner sammenlignet med andre norske skoler...

 

Hei! Vet ihvertfall jeg ville valgt studie på bakgrunn av noe annet enn kvaliteten på foreleserene. skal du bli økonom er vel NHH den beste skolen, mens vil du gå Ind.øk er det vel ingen andre som kan måle seg med NTNU.

Lenke til kommentar

Noen her som går Industriell Kjemi?

Har søkt om overgang til våren, og lurer bare på arbeidsmengden i linja. Hvordan er labene?

Jeg kommer til å ta følgende fag til våren: Bioteknologi, Strømning og varmetransport, Uorganisk kjemi og prosessteknikk.

Velkommen til klasse 1,5 i så fall :-P

Tredje semesteret anses som det værste grunnet organisk lab, men er fullstendig overkommelig og ikke så gale egentlig. Uorganisk og prosess er egentlig ganske. enkelt. Vet ikke om de andre siden jeg skal ha de nå sjøl :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som går Industriell Kjemi?

Har søkt om overgang til våren, og lurer bare på arbeidsmengden i linja. Hvordan er labene?

Jeg kommer til å ta følgende fag til våren: Bioteknologi, Strømning og varmetransport, Uorganisk kjemi og prosessteknikk.

Velkommen til klasse 1,5 i så fall :-P

Tredje semesteret anses som det værste grunnet organisk lab, men er fullstendig overkommelig og ikke så gale egentlig. Uorganisk og prosess er egentlig ganske. enkelt. Vet ikke om de andre siden jeg skal ha de nå sjøl :-P

 

Uorganisk er et av de mer interessante fagene underveis (personlig mening), og gir en slags pekepinn på om retningen materialkjemi er noe for deg i tredje klasse. Prosessteknikk er på samme måte et introduksjonsfag til prosessteknologiretningen. Strømning og varmetransport er et relativt matnyttig ingeniørfag med litt fluidmekanikk og en del beregninger på varmetransportprosesser. Bioteknologi har jeg ikke hatt, det var ikke en del av studieprogrammet i andreklasse da jeg gikk der. Er vel et ganske lesepreget fag, i motsetning til de andre fagene man har (termodynamikk, strømning) som involverer mye beregninger.

 

Andreklasse er nok det travleste året på kjemi, med høsten som et høydepunkt, som nevnt over. Men det går jo helt greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei! Vet ihvertfall jeg ville valgt studie på bakgrunn av noe annet enn kvaliteten på foreleserene. skal du bli økonom er vel NHH den beste skolen, mens vil du gå Ind.øk er det vel ingen andre som kan måle seg med NTNU.

 

Jeg har en bachelor i samfunnsøkonomi til sommeren, slik at jeg ikke kvalifiserer for masterstudier ved NHH. Derfor lurte jeg på hvordan masteren i finansiell økonomi er ved NTNU. Denne er et samarbeidsprosjekt mellom TØH, NTNU Dragvoll og NTNU Gløshaugen. Finansemnene som undervises på Gløshaugen hører til under institutt for industriell økonomi. Jeg vet jo at i hvertfall TØH og NTNU er anerkjente skoler. Masteren har svært få elever (10-15 per årskull), og spørsmålet mitt var bare en slags fundering over hvor godt man stiller som ferdigutdannet herfra sammenlignet med for eksempel kandidater fra BI eller NHH.

Lenke til kommentar

Enig med: GeO

Det bioteknologi-faget dere preiker om er noe herk, forresten. Når jeg tok det (da faget var splitter nytt) var det ikke øvinger eller noen ting, men det er kanskje rettet opp. Mitt beste tips er å ikke undervurdere det, selv om det kan være veldig fristende ettersom faget virker veldig enkelt. Les jevnt! Hvis dere planlegger å gå studieretningen for bioteknologi blir dette faget sikkert som en våt drøm, men for meg som trives på prosess-retningen var det ingenting annet enn et hinder. Hehe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...