Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Havnet på Energi og Miljø. Er det slik at på NTNU kan man ikke holde plass til neste år grunnet militæret? Mener å ha hørt at NTNU ikke tillater dette, i motsetning til andre universitet og høgskoler...

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på Elektronikk. Har egentlig mest lyst til Ing. Vit. og IKT, men kom ikke inn (6. plass på ventelista). Tenker at elektronikk kan være interessant, så er det noen her inne som har hatt det studiet eller holder på med det?

Og er det vanskelig for meg å bytte til Ing. Vit og IKT til neste år med 51,9 poeng?

 

Jeg holdt av plassen jeg fikk på Datateknikk i fjor grunnet militæret, starter til høsten.

 

Btw, hvor fant dere opptaksgrensene?

Opptaksgrensene stod på brevet som fortalte hvor du kom inn på samordnaopptak.

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på Elektronikk. Har egentlig mest lyst til Ing. Vit. og IKT, men kom ikke inn (6. plass på ventelista). Tenker at elektronikk kan være interessant, så er det noen her inne som har hatt det studiet eller holder på med det?

 

Funker fint med elektronikk. SIkkert ingen problem å få byttet linje, men du burde prøve å finne ut tidlig om det lar seg gjøre nå til høsten eller først neste år. Hvis først neste år så sparer du noe tid (et semester?) på å melde deg opp i de samme fagene som de har førsteåret på den andre linjen.

Lenke til kommentar

Er det mange man finner som ebøker egentlig? Synes egentlig at det hadde vært veldig greit å ha ALT elektronisk..

Sjukt pain med elektroniske bøker. Med fysiske kan en bla fort igjennom, vite ca. hvor ting står. Gjør en oppgaver vil man kunne bla fort mellom oppgavene, fasit, dekkende pensum osv.

Jeg skal i hvert fall aldri ha digitale bøker til noe annet enn sekvensiell lesing.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg holdt av plassen jeg fikk på Datateknikk i fjor grunnet militæret, starter til høsten.

 

Btw, hvor fant dere opptaksgrensene?

Opptaksgrensene stod på brevet som fortalte hvor du kom inn på samordnaopptak.

Ok, er ikke hjemme, så har ikke sett det brevet. Hva var opptaksgrensa for Datateknikk i år?

Lenke til kommentar

Haha, takk for at dere advarer meg! Virker i utgangspunktet veldig greit, men det er sikkert sant som dere sier, at det egentlig er greiest å kunne bla i en fysisk bok. Da holder jeg meg unna e-bøker da :)

Du trenger ikke styre konsekvent unna, men erfaring tilsier at det er greiest og mest praktisk med fysiske bøker, av grunner nevnt tidligere i tråden :) E-bøker kan være et fint supplement, spesielt hvis man skal bevege seg litt utenfor studiestedet og ønsker å slippe å dra med seg bøker i tillegg til PC/tablet/smarttelefon. Personlig har jeg e-bok-utgaver av mange pensumbøker, men de brukes sjeldent. Dog kjekt å ha feks i juleferien/sommerferien når jeg ikke gidder å drasse med tunge klumper. Tror man kan låne (hvordan det nå enn funker?) e-bøker hos universitetsbiblioteket, men jeg veit ikke hvordan utvalget er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, da blir det industriell kjemi og biotek på meg :). Må man begynne bok-jakten så tidelig som mulig? Med mindre prisene er latterlig høye, så har jeg ingenting imot å kjøpe ubrukte bøker.

Bare kjøp brukte bøker hvis du kan.

Et av de første og viktigste stedene DU må finne på gløs, som Chemiker, er: HC-kontoret :p

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...