Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg vil inn på datateknikk, men tror ikke snittet mitt holder. Derfor satser jeg på kom.tek, for så å søke intern overgang. Dersom det ikke holder, så kommer jeg inn via samordnaopptak til neste år, og kan begynne rett på andreåret. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal mest sannsynligvis begynne på Datateknikk denne høsten, og trenger en hybel. Hvilken studentby vil dere anbefale?

Skal sannsynligvis begynne på Datateknikk selv! ^^

Pga. presset hos SiT la jeg inn en søknad hos Voll studentby, og jeg og en kompis leier en dublett (deler bare kjøkken) der. Ikke helt optimalt mtp. areal og lokasjon, men bussen går svært ofte og tar bare 7 min opp til Gløshaugen.

Legg inn en søknad? Privat by. Tror de enda har noe ledig, men er ikke sikker.

 

Har du fått vite addressen din?

Jepp. =) Kom sammen med kontrakten ^^

Lenke til kommentar

når er egentlig fadderuken, og hvordan er det den uka? drar man ut typ hver dag og baaare har det gøy? :)

 

og realstarten, er den obligatorisk? er satt opp på jobb fra klokka 15 tirsdag og fredag (mine to første vakter :hmm:), men ser jo at realstart-greierne varer til 16 på onsdag og til 15 på fredag, så det krasjer jo litt.. er snakk om et informasjonsmøte på onsdag og prosjekt på datasalen på fredag...

Lenke til kommentar

har noen spørsmål, jeg!

 

 

1) når er egentlig fadderuken, og hvordan er det den uka? drar man ut typ hver dag og baaare har det gøy? :)

 

2) og realstarten, er den obligatorisk? er satt opp på jobb fra klokka 15 tirsdag og fredag (mine to første vakter :hmm:), men ser jo at realstart-greierne varer til 16 på onsdag og til 15 på fredag, så det krasjer jo litt.. er snakk om et informasjonsmøte på onsdag og prosjekt på datasalen på fredag...

 

 

3) hvor langt ut på dagen er det egentlig vanlig at ordinære forelesninger er ferdige?

Lenke til kommentar

Hei! Dersom du skal studere realfag er jeg ikke helt sikker på hvordan det er, men jeg vil tro at det er cirka det samme som på siv.ing.

 

Under fadderuka drar man ut ganske ofte, men det er også en del andre ting, det kan være bli-kjent-i-byen, rebusløp og diverse. Hele poenget er at man skal bli kjent med folk.

 

Vår Teknostart tror jeg er ganske obligatorisk, ihvertfall utover i uka da vi hadde prosjektarbeid og sånn. Vet ikke helt om dere skal ha akkurat det samme, men det er sikkert mulig å evt snakke med de på gruppa og bare si at du må gå en time tidligere og at du heller kan gjøre litt hjemme. Noen andre har også bare hatt spørsmålsark som de har skullet gjøre, men dersom du sender en mail til studieveileder på det du skal gå så hjelper de sikkert. Forøvrig, hvis du skriver her hva du skal gå er det sikkert noen andre som går det samme og kan svare litt bedre.

 

Angående forelesninger varierer det veldig. I fjor var jeg ferdig klokken 12 noen dager og klokken 18 andre. Hvis du går inn på ntnu.1024.no/sofieoyn kan du legge inn fagene dine og da ser du timeplanen din når du trykker på alle uker. (Eller ett eller annet random brukernavn bak skråstreken)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Realstart er nok i utgangspunktet obligatorisk, men jeg tror ikke det er så veldig strengt. Informatikk har de siste årene laget spill i Scratch, og det er jo litt kjipt for resten av gruppen din om du ikke deltar. Dette er samme opplegget som data, komtek og indøk data har, men de har vel matte i tillegg.

Lenke til kommentar

Noen her inne som veit om det finnes andre emner enn Produkmodellering (TMM4115) som dekker det samme som dette emnet (eller er i nærheten), men som er lagt opp litt annerledes ? Altså et emne som lærer 2D/3D tegning i SolidWorks eller AutoCad.

 

Grunnen er vel enkelt at dette emne har fått dårlige anmeldelser i www.classmate.no

 

Holder de fortsatt på med det drillprosjektet? Sendte e-mail til Knut Aasland som mente at det forandres hvert år, men det stemmer jo ikke ifølge classmate som sier at de har hold på med dette prosjektet i 6 år (6 år i 2006 så kan vel legge til noen år til frem til 2012).

Lenke til kommentar

Har et ganske enkelt spørsmål, bruker de fleste mac elle pc?

Eventuelt, hva vil dere anbefale?

Hvis du spør ut fra hva som kreves på NTNU så er vel det det samme, det er veldig lite spesifikke krav til maskinvare for NTNU-studier. Og i de få tilfellene hvor det er veldig spesifikke krav får du uansett tilgang på datasal med riktig maskinvare.

 

Ellers er det vel personlige preferanser og behov som avgjør. Noe som vi ikke får vite så veldig mye om ut fra innlegget ditt der.

Lenke til kommentar

Har et ganske enkelt spørsmål, bruker de fleste mac elle pc?

Eventuelt, hva vil dere anbefale?

 

For å ta notater på? Programmere? Surfe under forelesning?

 

Jeg ser flest PCer på mine studier. Men det er nok helst preferanser og behov det går på, som A-Jay skriver.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg skolearbeidet fint kan gjøres uten noen fancy pancy pc, mange liker å ikke ha med seg pc på skolen for å slippe distraksjonen. Men skal du ha pc vil jeg anbefale sterkt å gå for en lettvekter som tar liten plass, det kan være veldig trangt om plassen på forelesning, og som er veldig lett å ha i skolesekken. Det tyngste arbeidet gjør du på skolepc'er uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...