Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betal semesteravgiften tidlig, og skaff deg adgangskort -- gjerne før semesterstart, så slipper du køene.

 

Nivået er høyere, men du blir vant til det i løpet av de første ukene.

 

Kom på grilling med fadderne og de nye fadderbarna dagen før immatrikkuleringen! Info kommer på nabla.no snart.

 

Har du konkrete spørsmål er det bare å sende PM.

Lenke til kommentar

Kom inn på Fysikk og Matematikk :w00t:

Er det noe spesielt jeg bør ha i orden før studiestart, utenom bolig selvsagt, og hvordan er nivået her sammenliknet med fysikk og matte på vgs?

 

Overgangen er ikke for hard, men nivået ligger litt høyere. Kommer mye ann på hvor mye du jobba på videregående. Er en del som er vandt med å klare seg ganske lett uten å jobbe så mye, men man finner fort ut at man må gjøre litt mer.

 

Klart når jeg tenker tilbake på det så kunne jeg sikkert jobbet en del mer de første årene.

Lenke til kommentar

Kom inn på Fysikk og Matematikk :w00t:

Er det noe spesielt jeg bør ha i orden før studiestart, utenom bolig selvsagt, og hvordan er nivået her sammenliknet med fysikk og matte på vgs?

 

Nivåforskjellen er ikke nødvendigvis så stor, men som Flin nevner så kan det være en utfordring i begynnelsen å følge tankegangen og metodene som benyttes. Dette skal imidlertid gå helt fint bare man er flink og jobber med øvingene. Erfaringsmessig er det øvingene som er mest stress første året. Med inntil 4 obligatoriske innleveringer/øvinger i uka ser jeg tilbake på første året på fysikk som tildels veldig mye arbeid.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Selv brukte jeg 200kr forrige halvår på bøker, og det er ikke noe stress i begynnelsen. Semesterkort kan være greit å skaffe seg, men adgangskort kan man gjerne vente en måned med. Da er som regel køen mindre. Bare slapp av og nyt de første ukene, tiden for å jobbe kommer uansett.

 

Angående bøker så kjøper jeg bøker jeg ønsker å beholde nye, mens

mindre artige fag kjøper jeg gjerne brukt. Styr unna akademia så langt som mulig.

 

Nettsiden www.ibok.no fungerer utmerket

 

En kan spørre eldre studenter

 

Eller kjøpe på nett Amazon, og slikt er billig men vær obs på frakt.

 

Bøker haster heller ikke å skaffe, det er alltid noen som en kan titte hos de første ukene. Og det tar en uke før studiene starter.

 

Håper dere som begynner på Bygg, og nabla overlever opptaket ;)

Ønsker alle nye studenter lykke til. Er egentlig bare å ta det litt med ro, bøker, studentkort, studentbevis, osv osv osv er noe som det ikke brenner med å få ordnet.

Lenke til kommentar

da har jeg takket ja til plass på energi og miljø. Lurer på hvor jeg finner info om fadderuka jeg. Har jobb helt frem til 12 august, går jeg glipp av noe da?

 

Tror ikke du går glipp av så mye. Men tror forkursene i Matematikk og Kjemi starter den 6. August og varer til den 11.

 

"Kom-igang-dagen" er den 13, men den er vel ikke obligatorisk: Tror ikke du går glipp av så mye nei.

Lenke til kommentar

da har jeg takket ja til plass på energi og miljø. Lurer på hvor jeg finner info om fadderuka jeg. Har jobb helt frem til 12 august, går jeg glipp av noe da?

 

Tror ikke du går glipp av så mye. Men tror forkursene i Matematikk og Kjemi starter den 6. August og varer til den 11.

 

"Kom-igang-dagen" er den 13, men den er vel ikke obligatorisk: Tror ikke du går glipp av så mye nei.

 

Ok kult! Det oppfriskningskurset tror jeg at jeg overlever uten. Kunnskapen ligger her ett sted, tviler på at det tar lang tid å hente den frem igjen :)

 

har dog aldri hatt kjemi i mitt korte liv. Det blir en utfordring da

Endret av sneipen92
Lenke til kommentar

da har jeg takket ja til plass på energi og miljø. Lurer på hvor jeg finner info om fadderuka jeg. Har jobb helt frem til 12 august, går jeg glipp av noe da?

 

Tror ikke du går glipp av så mye. Men tror forkursene i Matematikk og Kjemi starter den 6. August og varer til den 11.

 

"Kom-igang-dagen" er den 13, men den er vel ikke obligatorisk: Tror ikke du går glipp av så mye nei.

 

Ok kult! Det oppfriskningskurset tror jeg at jeg overlever uten. Kunnskapen ligger her ett sted, tviler på at det tar lang tid å hente den frem igjen :)

 

Kan være greit å starte å lete rundt her : http://www.ntnu.no/student

 

Neste på lista bør være å få betalt semesteravgiften (450 kr), men tror ikke det skjer så mye der før Hovedopptaket er ferdig.

 

Du kan også prøve å gå inn på studentweb ved NTNU her : http://www.ntnu.no/studier/studentweb

skriv inn fødselsnummeret ditt og trykk på "Send PIN kode med e-post" så får du pin koden på mailen din. Funker vel og merke bare hvis du oppga din e-mail til samordnaopptak. Inne på studentweb skjer det ikke så mye akkurat nå.

Endret av Ingeniøerstudent
Lenke til kommentar

Har jeg rett hvis jeg påstår at jeg har lest et-eller-annet sted at man får et brev i posten i uke 32/33 og der står en kode som man logger inn på studentweb (?) med, og det er først etter dette man kan betale semesteravgift? :p

 

Man får jo ikke godkjent lånesøknaden fra lånekassen heller før man har betalt semesteravgiften, og jeg er rimelig avhengig av å få stipendet innen 20. august.

Lenke til kommentar

Har jeg rett hvis jeg påstår at jeg har lest et-eller-annet sted at man får et brev i posten i uke 32/33 og der står en kode som man logger inn på studentweb (?) med, og det er først etter dette man kan betale semesteravgift? :p

 

Man får jo ikke godkjent lånesøknaden fra lånekassen heller før man har betalt semesteravgiften, og jeg er rimelig avhengig av å få stipendet innen 20. august.

 

Jeg sendte mail til studentweb og oppga en grunn på hvorfor jeg må betale semesteravgiften asap. Da fikk jeg beskjed om at jeg kunne gi beskjed til dem med en gang jeg hadde fått plass og jeg hadde svart ja. Så skulle de sende en faktura litt kjappere. Fortalte det igår til dem, så kanskje jeg får den fortere nå. Spurte også om de kunne aktivere "betaling" på studentweb siden jeg allerede har pin-kode og kan logge meg inn, så får se hva de velger å gjøre.

Lenke til kommentar

Har jeg rett hvis jeg påstår at jeg har lest et-eller-annet sted at man får et brev i posten i uke 32/33 og der står en kode som man logger inn på studentweb (?) med, og det er først etter dette man kan betale semesteravgift? :p

 

Man får jo ikke godkjent lånesøknaden fra lånekassen heller før man har betalt semesteravgiften, og jeg er rimelig avhengig av å få stipendet innen 20. august.

Koden ble sendt med e-post for to år siden i hvert fall. Og så kan du vel muligens prøve å skrive inn fødselsnummeret på studweb og trykke Send PIN-kode med e-post og så om du mottar noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...