Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det egentlig mye jenter på informatikk?

Det er en del jenter på informatikk, men flertallet er helt klart gutter. Dette gjelder nesten alle studieprogrammene på Gløs.

 

Jentene ved IME blir forskjellsbehandlet ved at de får tilgang til en egen datasal som gutta ikke har tilgang til. De kaller det likestilling... Uansett. Miljøet blant jentene der skal visst være veldig bra, og det er lite frafall i forhold til gutta.

Lenke til kommentar

Det er en del jenter på informatikk, men flertallet er helt klart gutter. Dette gjelder nesten alle studieprogrammene på Gløs.

 

Jentene ved IME blir forskjellsbehandlet ved at de får tilgang til en egen datasal som gutta ikke har tilgang til. De kaller det likestilling... Uansett. Miljøet blant jentene der skal visst være veldig bra, og det er lite frafall i forhold til gutta.

 

Høres bra ut det! Er igrunnen i mot det at "likestillingen" går så langt at jentene drar fordeler av det... jesus, det blir for teit! Men håper jeg kan skaffe meg noen oppegående venner da, siden jeg for øyeblikket ikke kjenner en sjel i Trondheim!

 

Hvilket år er du på? Når begynner man selv å velge emner og sånn? :)

Lenke til kommentar

Kom inn Biotek her.

For de innvidde: stoppkodonet finnes på mRNA. Ikke hør på bok eller foreleser! (høhøhøhø)

 

Realfag?

 

Jupp :)

 

Velkommen da. Håper du trives (går biotek selv)!.

 

Takker! Vet du om Lehninger er i bruk i noen av emnene i biotek?

Lenke til kommentar

Kom inn Biotek her.

For de innvidde: stoppkodonet finnes på mRNA. Ikke hør på bok eller foreleser! (høhøhøhø)

 

Realfag?

 

Jupp :)

 

Velkommen da. Håper du trives (går biotek selv)!.

 

Takker! Vet du om Lehninger er i bruk i noen av emnene i biotek?

 

Den brukes i Biokjemi 1 og 2.

Lenke til kommentar

Høres bra ut det! Er igrunnen i mot det at "likestillingen" går så langt at jentene drar fordeler av det... jesus, det blir for teit! Men håper jeg kan skaffe meg noen oppegående venner da, siden jeg for øyeblikket ikke kjenner en sjel i Trondheim!

 

Hvilket år er du på? Når begynner man selv å velge emner og sånn? :)

Jeg vil anbefale å delta i fadderopplegget. Der blir dere delt opp i grupper, og det legges opp til at dere skal bli ganske godt kjent både innad i gruppen og med de andre gruppene. Og delta for all del på Kompileringen. Dette er prøvelser dere skal gjennom for å bli ekte medlemmer av linjeforeningen Online. Stort mer enn det kan jeg ikke si.

 

Jeg starter på tredje året til høsten. NTNU har en lei tendens til å endre på informatikkstudiet hvert eneste år, til vår store frustrasjon. Men slik det ser ut nå, så er det to emner som skal velges 2. semester.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å delta i fadderopplegget. Der blir dere delt opp i grupper, og det legges opp til at dere skal bli ganske godt kjent både innad i gruppen og med de andre gruppene. Og delta for all del på Kompileringen. Dette er prøvelser dere skal gjennom for å bli ekte medlemmer av linjeforeningen Online. Stort mer enn det kan jeg ikke si.

 

Jeg starter på tredje året til høsten. NTNU har en lei tendens til å endre på informatikkstudiet hvert eneste år, til vår store frustrasjon. Men slik det ser ut nå, så er det to emner som skal velges 2. semester.

 

Fadderuken må jeg vel henge meg med på! Er det første uken, 13.-18. august, eller uken etterpå?

 

Herregud så blind jeg må ha vært for å ikke finne den oversikten der... Men er greit at man får kommet litt inn i selve studiet og sånt før man begynner å bestemme seg. Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...