Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I år ? Ligger vel ikke ute for folk som ikke har tatt eksamen.

Matte2 varianten (MA1103) for realfagstudenter var derimot meget behagelig.

Flest A. gjennomsnitt B.

Nye foreleser, lett eksamen.

Skrevet

Syns det er bra gjort at eksamensdatoen for et fag jeg skal ha i høst, dukket opp for flere uker siden på studweb, mens datoen for konteeksamen i TDT4165 progspråk som liksom skal være i august fortsatt ikke har kommet på plass... Er det vanlig at de er så treige med å legge ut konteeksamen datoen? Aldri konta før...

Skrevet

Aha, så de som evt tar konte i et vårfag tar også disse i august? Trudde de hadde konteeksamener i sommer og mot høsten/jul en gang jeg.

Skrevet

Nja, det er vel ikke helt sant. Nå skal det være kont i Systemutvikling i november, i fjor var det kont i diverse MA-fag i desember og jeg har hørt rykter om at f.eks. Ex.phil. har kont i januar eller noe slikt.

Skrevet

I fjor var det ikke kont I MA fag. Var sånn at du kunne ta det semestre etter. Det gikk ikke undervisning, men det ble satt opp eksamen. Tror de gikk over til kont i år.

• Liker 1
Skrevet

Nja, det er vel ikke helt sant. Nå skal det være kont i Systemutvikling i november, i fjor var det kont i diverse MA-fag i desember og jeg har hørt rykter om at f.eks. Ex.phil. har kont i januar eller noe slikt.

Det er sikkert nok av unntak, men såvidt meg bekjent går vel konten i majoriteten av emnene i august. Det er om ikke annet greit å forholde seg til det. De gangene jeg har vært borti kont i feks januar, så har det vært på "forespørsel".

• Liker 1
Skrevet

Ja, de aller fleste kontene går utvilsomt i august. Men ikke absolutt alle.

Flin: Godt mulig at eksamen i MA-emnene var regnet som ordinære, men mange har omtalt dem som kont. Det kan sikkert bunne i at det ikke var undervisning.

Skrevet (endret)

Skal gå deltid på NTNU(siving, kyb), og gå 75 %(3 fag i semesteret). Vet dere om man kan velge hvilket fag en tar bort i forhold til heltidsstudier? Får selvfølgelig svar på dette fra rådgiver, men er nysgjerrig, vil vite det nå :)

Endret av Mys1
Skrevet

Ja, de aller fleste kontene går utvilsomt i august. Men ikke absolutt alle.

Flin: Godt mulig at eksamen i MA-emnene var regnet som ordinære, men mange har omtalt dem som kont. Det kan sikkert bunne i at det ikke var undervisning.

Ja et kan godt henne. Er uansett ikke viktig, jeg bare kom med grunnen til at "konten" var i desember i fjor.

Skrevet (endret)

NTNU i Norge:

God status:

Sivilingeniør/-arkitekt-studier med direkte Master, krav om 4 i R2 og til dels høyt snitt.

Medisin med krav om K2 og alltid høyt snitt (burde vel også vært krav om 4 i R2 og F2....)

"Wannabe" eller "vilvære"-status:

Bachelor og Master i diverse naturvitenskaps- og ingeniørfag uten krav om R2

Elendig status:

Dragvoll og alt det der (inkl kjønnsforskere)

NTNU må være en svært schizofren institusjon med ikke så få(=Dragvoll og "vilvære"-studentene på Gløshaugen) som soler seg i glansen av Gløshaugen.

Endret av PeterB
  • Liker 1
Skrevet

NTNU i Norge:

God status:

Sivilingeniør/-arkitekt-studier med direkte Master, krav om 4 i R2 og til dels høyt snitt.

Medisin med krav om K2 og alltid høyt snitt (burde vel også vært krav om 4 i R2 og F2....)

"Wannabe" eller "vilvære"-status:

Bachelor og Master i diverse naturvitenskaps- og ingeniørfag uten krav om R2

Elendig status:

Dragvoll og alt det der (inkl kjønnsforskere)

NTNU må være en svært schizofren institusjon med ikke så få(=Dragvoll og "vilvære"-studentene på Gløshaugen) som soler seg i glansen av Gløshaugen.

Si meg, hvor i all verden kom fra?
Skrevet

Å svarte. Skal jeg velge studiene med høyest snitt fordi jeg har høyt snitt? Ikke det jeg føler for å studere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...