Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Dersom jeg eventuelt skulle gå NED en karakter, fra C til D, er det noe jeg kan gjøre? Vil være rart dersom jeg fra en sensor får vite at besvarelsen er en god C, men ved en eventuell klage går ned til en D...

 

Har hørt om verre tilfeller (i begge retninger). Men det er vel rundt 95% (tatt ut av ingenting selvsagt) sannsynlig at du blir stående på C.

Endret av drgz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men husk at de som skal sensurere på nytt ikke får vite den gamle karakteren. Du får en helt ny vurdering, og det eneste de vil vite er at du ikke er fornøyd med karakteren du fikk av noen som har bedømt besvarelsen før dem. Jeg hadde en meget sterk B en gang som jeg vurderte å klage på, men tok ikke sjansen fordi jeg mente at det var åpent for å tolke det veldig annerledes. Man vet aldri.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Noen som har tips til treningsstudio nært samfundet som er billig og ikke har bindingstid? Synes det er litt mye kø på SiT Gløshaugen.

Lenke til kommentar

Jeg bor i nærheten av Samfundet og trener på SiT Portalen. Tar en stund å gå, men det går greit. Mye nyere fasiliteter enn SiT Gløshaugen, ikke like mange folk og dersom du trener med frivekter er det flere squatracks/platformer/benker enn på Gløshaugen.

Endret av operg
Lenke til kommentar

I England og USA har de ulike "grade curves", dvs at de aller beste colleges gjerne gir hovedesaklig A'er fordi de mener at alle studentene i utgangspunktet er svært gode......... Skjer noe av dette på noen studier i Norge?

Endret av PeterB
Lenke til kommentar

I England og USA har de ulike "grade curves", dvs at de aller beste colleges gjerne gir hovedesaklig A'er fordi de mener at alle studentene i utgangspunktet er svært gode......... Skjer noe av dette på noen studier i Norge?

 

På siv.ing. har jeg inntrykk av at det i fag med mange studenter (som man gjerne tar de første årene) forsøker foreleserne vanligvis (med unntak i begge retninger) å normalfordele rundt C. (Jeg skal begynne på 3. året nå og alle fagene jeg har hatt har hatt gjennomsnittskarakter C, stryk ikke medregnet.) Når fagene blir mindre går nok karakterene litt opp, kanskje fordi studentene som tar fagene er mer interessert i de spesifikke emnene fagene handler om? På masteroppgaven tror jeg det er få som får under C. Hvordan det er på Dragvoll eller medisin vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til treningsstudio nært samfundet som er billig og ikke har bindingstid? Synes det er litt mye kø på SiT Gløshaugen.

Har hørt positive ting om Club Fitness på Bakklandet. Ikke er det bindingstid heller.

Club Fitness er ganske bra. Gode åpningstider og (da jeg var der) nok utstyr til frivekttrening. Benk, power cage og flere stenger og manualer. En del møller og sykler for de som liker sånt. Synes å huske at det var en hel del apparater og, men det er åpenbart litt for plassbegrenset til at de kan ha hele utvalget til Nautilus.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til treningsstudio nært samfundet som er billig og ikke har bindingstid? Synes det er litt mye kø på SiT Gløshaugen.

Er det kø til alle døgnets tider, eller når er det ikke kø og når er det kø(omtrentlig)?

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at det ikke kø når det er vanlig å være på skolen og den siste timen-ish før stengetid. Nå skal det sies at jeg sist trente der fast før jul, ettersom jeg synes idrettsbygget er ræva mtp kø, utstyr og atmosfære (musikk, speil "overalt" etc.), og byttet til Nidarø treningssenter nede i Trondheim spektrum. Idrettsbygget er derimot overlegent alt annet når det kommer til pris og beliggenhet.

Lenke til kommentar

Ett år på Nidarø Treningssenter koster 2495 for studenter. Senteret har et stort fokus på styrketrening. Veldig mange knebøystativ, benker og olympiastenger, ingen mangel på vektplater. Stort utvalg av apparater. Det er noen tredemøller og sykler, men det er også spinningtimer et eller annet sted. Den nye filialen har jeg ikke vært på. Men det er gratis prøvetime, så du kan gå og ta en titt selv hvis du vil.

Lenke til kommentar

Hva koster et års medlemskap hos Nidrarø treningssenter, og hva synes du om selve senteret? Jeg hadde ærlig talt ikke hørt om dem tidligere, og nettsiden deres er så ræva at jeg ga opp å lete etter informasjon der.

 

Du var inne her http://www.nidaro.no/ og så ikke den enorme firkanten hvor det står "Kjøp medlemskap på nettet nå" ? I så fall trykker du på den kommer opp all relevant informasjon...

Men er enig i at nettsiden ikke så ut..

Lenke til kommentar

Hva koster et års medlemskap hos Nidrarø treningssenter, og hva synes du om selve senteret? Jeg hadde ærlig talt ikke hørt om dem tidligere, og nettsiden deres er så ræva at jeg ga opp å lete etter informasjon der.

Som sagt er prisen 2495kr om man betaler for et år på forskudd (208kr/måned) og man får fryst medlemskapet i ferier. Vektløftings-utstyret er tilnærmet så bra det kan bli med 6 styrkeløft-konkurranse-rack, som brukes til både knebøy og benkpress, og ett powerrack. Alle stengene er tilsvarende de som brukes i styrkeløftkonkurranser, og manualene går opp til 60kg med 2kg-intervaller. Eieren er aktiv styrkeløfter og det merkes ettersom fasilitetene utenom vektene ikke er allverdens. Når det kommer til vekttrening har jeg aldri trent et bedre sted. Jeg vil anslå at jeg har ventet ca like mye iløpet av et halvår på Nidarø som jeg ville gjort på 1-2 treninger på idrettsbygget ved Gløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Tror jeg må prøve en måned på Nidarø og se om jeg liker meg der. Det er en del nærmere enn både SiT Portalen og den på bakklandet. Litt surt at det er 12 mnd bindingstid da jeg ofte mister motivasjonen etter en stund, men det er vel min egen feil :) 200kr i måneden er veldig billig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...