Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skjer med at folk får tilbud igjennom sit allereder da? :/

Jeg søkte i februar og har ikke hørt en dritt... Og ja, jeg har oppdatert søknaden...

Hvor har du søkt da? Enkelte plasser er jo mye mer attraktive enn andre.

 

Ref posten min over, fikk plass på blokksberg...

Dog surt å måtte punge ut 8 laken i depositum nå, og leieperioden starter en mnd tidligere enn jeg trenger...

Lenke til kommentar

Ubeleilig kanskje... Surt? Nei..

 

Én måned ekstra leie og 8000 i depositum er veldig mye bedre enn mange av alternativene.

Å måtte betale for leie i sommerferien er helt standard, og sit er over snittet greie når det gjelder oppsigelsestid ol. Det er også vanlig å betale 3x månedsleie i depositum.

 

Velkommen til verden utenfor mamma og pappas hus!

 

 

PS: Dette er ikke ment spydig. Kanskje litt ertete, bare... Men faktisk: Du har på ingen måte blitt lurt mtp det du må betale!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, altså det er nokså gunstig sånn sett, og jeg har bodd hjemmefra en del år allerede, starter i 5 kl til høsten(har dog bare bodd 1 år i trheim). Så er nokså kjent med verden utenfor mammas hus. Jeg forventet bare ikke å måtte betale depositum allerede nå, ila 5 dager. Og jeg regnet heller ikke med at jeg måtte betale for en mnd ekstra, siden det ble spurt om når jeg ville flytte inn i søknaden, og jeg spesifiserte august. Men var vel helt sikkert jeg som ikke gjorde en god nok research på forhånd og bare antok det slik.

 

Edit: Og for å legge til, så er det relativt uvanlig å måtte betale depositum så mange mnd før innflyttning etter min erfaring, dog så har jeg bare leid i private marked før, så var vel bare jeg som ikke gjorde god nok reseach ang sit og deres betingelser.

Endret av dTd
Lenke til kommentar

Og jeg regnet heller ikke med at jeg måtte betale for en mnd ekstra, siden det ble spurt om når jeg ville flytte inn i søknaden, og jeg spesifiserte august.

Som du sikkert skjønner kan ikke SiT la studenthyblene stå tomme i to måneder (ingen som betaler leie) på grunn av at de nye studentene ikke vil betale leie før studiestart. Ville blitt litt av en smell for studentsamskipnaden og resultatet ville vært høyere leie over hele fjøla eller dårligere tilbud.

 

Ser heller ikke helt problemet med betaling av depositum så lang tid i forveien. Samskipnaden vil ha unna så mye som mulig nå for å unngå kaos om sommeren mens brorparten av de hos boligavdelingen er på ferie.

 

Alt i alt synes jeg SiT gjør en helt grei jobb angående dette. Selvsagt surt å betale husleie før man flytter inn (eller når man er hjemme på ferie om sommeren), men det er rimelig logisk at det bør være slik.

Lenke til kommentar

Som du sikkert skjønner kan ikke SiT la studenthyblene stå tomme i to måneder (ingen som betaler leie) på grunn av at de nye studentene ikke vil betale leie før studiestart.

 

I praksis står SiT-hybler ganske ofte tomme. Hvis beboeren i en hybel flytter ut i mai kommer neppe noen til å flytte inn (eller betale leie) før juli.

Lenke til kommentar

Nei altså SiT gjør sikkert en god jobb etc etc... blablalba osv. Mitt poeng i saken var at jeg ble veldig overasket over å måtte betale depositum så mange mnd før jeg faktisk flytter inn, og i tillegg ila 5 dager. Og når søknaden i tillegg spør etter hvilken mnd/dato jeg vil flytte inn, og ikke opplyser at det er vanlig å ta leie ifra juli, så blir man bare overasket. Men som nevnt, så er det sikkert jeg som ikke har gjort grundig nok research. Sa heller ikke at det var noe problem, poenget var bare at det var overaskende, da jeg er vant med et privat marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...