Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor står det at man kan ha 6 uker "ikke-relevant"? Gjelder det for alle linjer? Og er det innenfor de 12 ukene med praksis? Altså at man kun trenger 6 uker relevant og 6 uker ikke-relevant?

 

Fra praksisforskriften for siv.ing. og siv.ark.-studenter: "Inntil 50 % av praksisen kan være allmenn arbeidslivserfaring fra en profesjonelt organisert virksomhet. Den øvrige praksisen skal være faglig relevant, gjerne i form av prosjektarbeider."

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på dette med praksis i siv.ing.studiene? Ser man kan ha maks 6 uker "ikke-relevant" praksis. Kan dette være hva som helst? Altså, kan butikkjobb etc godkjennes? Og er det mulig å gjøre om fra timer til uker? F.eks. at 37,5 timer tilsvarer 1 uke. Eller er det kun 8-16 jobb en hel uke som godkjennes? (håper noen skjønte hva jeg mente :p)

Butikkjobb osv går fint som ikke-relevant. Reglene sier stort sett at du skal ha jobbet fulltid, men tror de kan bli fleksible på det hvis du spør riktig person.

Lenke til kommentar

Er det noen her som kjenner til John Quigg som visstnok skal forelese Analysens Grunnlag til høsten?

 

 

Det lar seg gjøre.

Det lar seg sikkert gjøre, men jeg tror det er mest realistisk fra 3.klasse av for de fleste. Mulig det avhenger av linje.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar
Er det noen her som kjenner til John Quigg som visstnok skal forelese Analysens Grunnlag til høsten?

 

Tipper det er denne fyren: http://www.ratemypro....jsp?tid=362608

 

Det lar seg sikkert gjøre, men jeg tror det er mest realistisk fra 3.klasse av for de fleste. Mulig det avhenger av linje.

 

Har ikke inntrykk av at mer enn 4-5 i klassen min (jeg går 2. året) har skaffet seg ordentlig relevant sommerjobb (av ca. 80). Derimot kjenner jeg flere studenter på Datateknikk som har det.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Det spørs egentlig på hvor mye arbeid du legger i det, og hvor fort du tar ting. Formelt sett holder det.

Jeg prøvde å ta det forrige høst (samtidig som lineære metoder, blant annet), og da ble det litt for mye for meg. Har sett litt tilbake på det nå, og det jeg slet med da er plutselig veldig greit nå. Spesielt etter jeg har hatt topologi.

Lenke til kommentar

Sånn i samme slengen, hva er forskjellen på høstfaget Analyse på mangfoldigheter (MA3402) og vårfaget Mangfoldigheter (TMA4190)? Begge er introfag og de ser ut til å dekke en del av de samme emnene.

 

Edit: Ser det står i fagbeskrivelsen til førstnevnte at det bygger på TMA4190, men fagbeskrivelsen på nablawiki mente at det ikke var tilfellet.

Endret av operg
Lenke til kommentar

De jeg kjenner som har tatt begge fagene sier at en ikke trenger TMA4190 for å ta MA3402. Det sier forresten Nils Baas også, om jeg husker rett. Det er en forskjell mellom fagene. TMA4190 er et innførende kurs i mangfoldigheter+litt topologi. Analyse på mangfoldigheter jobber seg egentlig opp mot det generelle Stokes teorem. Etter hva jeg har forstått.

Lenke til kommentar

Er det noen her som kjenner til John Quigg som visstnok skal forelese Analysens Grunnlag til høsten?

Du skal ta det til høsten?

Det er planen ja.

 

Jeg tror også forøvrig at litt topologi er mer nyttig til analysens grunnlag enn lineære metoder (med mindre de endrer pensum, siden Stacey ikke lenger skal ha faget). Har tatt mangfoldigheter i år, og planlegger å lese gjennom Munkres Topology i sommer.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Hvis man ringer en person som har lagt ut en annonse om utleie av hybel og personen sier : " ja, du faar ringe en annen gang ........."

 

hva betyr det? At man bokstavelig talt skal ringe en annen gang eller at utleier mener : "sorry mac men jeg har mange intresserte og du faar den ikke....." ?

 

Hvis man soekte paa Voll Studentby paa Loerdag, tror noen det er muligheter for aa faa noe der ? eller bare aa fortsette aa lete privat? Ser ut som det er en del som har forskjoepsrett (folk som er medlemmer av Oslo USBL f.eks) og vet noen om det er mange av disse?

Endret av ingenioerstudent
Lenke til kommentar

Ingen på skolen bryr seg om praksisen er relevant eller ikke

Det er litt trist egentlig. Jeg synes det er et verdifullt perspektiv å jobbe "under" en sivilingeniør for å selv bli en bedre fremtidig sivilingeniør. I mitt tilfelle har relevant sommerjobb vært utrolig motiverende og gjort studiehverdagen mer meningsfull. Jeg synes det burde vært obligatorisk med skikkelig sommerjobb for alle, men jeg innser jo naturligvis at næringslivet ikke kan fore samtlige studenter med spennende prosjektoppgaver.
Lenke til kommentar

Jeg tror også forøvrig at litt topologi er mer nyttig til analysens grunnlag enn lineære metoder (med mindre de endrer pensum, siden Stacey ikke lenger skal ha faget).

 

Vet du noe om hva Stacey skal undervise til høsten? Var svært fornøyd med forelesningene hans i både Lineære metoder og Matte 3, og tar gjerne et fag til med ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...