Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen her som kjenner til John Quigg som visstnok skal forelese Analysens Grunnlag til høsten?

Du skal ta det til høsten?

Det er planen ja.

 

Jeg tror også forøvrig at litt topologi er mer nyttig til analysens grunnlag enn lineære metoder (med mindre de endrer pensum, siden Stacey ikke lenger skal ha faget). Har tatt mangfoldigheter i år, og planlegger å lese gjennom Munkres Topology i sommer.

Har du? Jøss. Lykke til i dag, da. Strengt tatt trenger du nok ikke særlig mye mer topologi enn det du lærer i mf, tror jeg.

Lenke til kommentar

Jeg tror også forøvrig at litt topologi er mer nyttig til analysens grunnlag enn lineære metoder (med mindre de endrer pensum, siden Stacey ikke lenger skal ha faget).

 

Vet du noe om hva Stacey skal undervise til høsten? Var svært fornøyd med forelesningene hans i både Lineære metoder og Matte 3, og tar gjerne et fag til med ham.

Kanskje han skal ha et av de fagene han har hatt før? Mangfoldigheter, funksjonal eller fourier. Tror ikke han skal ha analyse på mf, da det virker å være Baas sitt område.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen av de fagene som går på høsten?

 

Har du? Jøss. Lykke til i dag, da. Strengt tatt trenger du nok ikke særlig mye mer topologi enn det du lærer i mf, tror jeg.

 

Du òg. Nei, det er vel også for min egen del. Jeg synes topologi er interessant.

 

edit: Får satse på at Idar Hansen var i godt humør når han laget eksamen. Hadde en annen eksamen i går, så det er ikke helt optimalt.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Lite gjennomtenkt av faglærer det der - mon tro hvordan h*n og sensor velger å løse det problemet. Det blir jo feil å straffe de som hadde tilgang og tok med LF på eksamen - de har jo bare brukt de midlene de hadde tilgjengelig og hadde lov til å bruke, men samtidig er det jo feil at kun noen hadde denne muligheten. På den andre siden så har jo ikke de som skriver rett av LF vist at de kan noe som helst.

 

Du får holde oss oppdatert på om faglærer sier noe :p

Lenke til kommentar

Tror ikke det fantes LF til kont 2011, så folk må fortsatt ha gjort oppgavene når de har øvd. Og siden det er åpen bok spiller jo det ikke veldig rolle hvor de gjør det.

Forskjellen er at de har kunnet samarbeide, finne svar på nettet eller lignende. Største poenget er nok at de har hatt mye bedre tid på seg. Det var masse og gjøre på eksamen, så fikk ikke svart så godt som jeg ønsket på alt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan dette gå utover hans? Forstår ikke helt hva han er så oppgitt over...

 

Siterer "Ole J. Pettersen" fra kommentarfeltet under artikkelen hos db.no:

 

Saken er at årets (og da altså fjorårets utsatte eksamen) var veldig lang, så de fleste fikk ikke skrevet så mye som de ønsket. Enkelte leverte inn over 30 sider, produsert i løpet av fire timer - noe som sier en del.

Hvis ingen i et så stort emne får A, er sannsynligheten stor for at det blir tatt hensyn til dette under sensuren. Men med en del som hadde kjennskap til eksamen og tatt med seg svarene, så blir det plutselig nærmest umulig å konkurrere mot, og de som egentlig fortjener A eller B kan ende på en C. Det er ikke krise, men det er urettferdig. Det mange frykter mest er likevel at eksamen blir annullert, noe som kan få store konsekvenser for en del studenter.

 

Dette er muligens litt svak argumentasjon, men spør du meg er det et poeng at dette kanskje kan påvirke enkeltresultater. Likevel, å whine over noe slikt til Dagbladet er jo litt komisk.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil om at det er latterlig dårlig arbeid av faglærer her, men å kreve ny eksamen for alle blir rett og slett tåpelig (hva skjer med rektor som foreslår dette - fremstår jo som en idiot). De studentene som hadde denne fordelen kan ikke noe for at faglærer har gjort en dårlig jobb. Det er ikke sånn at de visste at det kom til å bli like oppgaver heller. Faglærer og sensor bør heller bare ta hensyn til dette når de retter besvarelsene.

Endret av drgz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...