Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går vel utover ham hvis karakterene normalfordeles eller han i verste fall må ta eksamen på nytt?

Nei, det ville jo isåfall bare gjort saken verre så ser ikke hvorfor NTNU skulle finne på noe slikt. Eneste riktige er å gjennomføre sensuren som vanlig. At karakterfordeling muligens blir skjev får heller NTNU ta på sin kappe. Ikke la det gå utover studentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, og èn karakter bestemmer fremtiden til denne studenten. Akk O ve

Veldig overdramatisk, med mindre eksamen blir annullert og vedkommende er avhengig av studiepoengene for å få støtte fra Lånekassen til høsten. Ellers er det også litt kritisk for de som går 3. året på informatikk og har planlagt master til høsten. Systemutvikling er obligatorisk, så man får ikke bachelorgraden uten. Og bestått bachelor er krav for å starte på master.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel ingen av de fagene som går på høsten?

 

Har du? Jøss. Lykke til i dag, da. Strengt tatt trenger du nok ikke særlig mye mer topologi enn det du lærer i mf, tror jeg.

Du òg. Nei, det er vel også for min egen del. Jeg synes topologi er interessant.

 

Jeg svarer på litt flere innlegg samtidig.

 

John Quigg er vel en gjesteforeleser som kommer til høsten så vidt jeg har forstått det. Ehrnström er dyktig og jeg tror linmet med han kan bli veldig bra.

 

Man lærer nesten ingen topologi i mf, så hvis man ønsker å fortsette med det vil jeg absolutt anbefale å lese Munkres sin bok. Husker første gang jeg leste i den og tenkte "parakompakthet, når i alle dager skal jeg få bruk for det?" Men bare vent og se, det dukker opp rett som det er.

 

Man kan (som nevnt) fint ta analyse på mf uten å ha hatt mf først, noe jeg selv gjorde.

 

Jeg tror også forøvrig at litt topologi er mer nyttig til analysens grunnlag enn lineære metoder (med mindre de endrer pensum, siden Stacey ikke lenger skal ha faget).

Vet du noe om hva Stacey skal undervise til høsten? Var svært fornøyd med forelesningene hans i både Lineære metoder og Matte 3, og tar gjerne et fag til med ham.

Kanskje han skal ha et av de fagene han har hatt før? Mangfoldigheter, funksjonal eller fourier. Tror ikke han skal ha analyse på mf, da det virker å være Baas sitt område.

 

Nei, han skal ikke forelese.

 

(Og ja, Baas skal ha analyse på mf. mens Straume skal ha algtop 1.)

Endret av kloffsk
Lenke til kommentar

Man lærer nesten ingen topologi i mf, så hvis man ønsker å fortsette med det vil jeg absolutt anbefale å lese Munkres sin bok. Husker første gang jeg leste i den og tenkte "parakompakthet, når i alle dager skal jeg få bruk for det?" Men bare vent og se, det dukker opp rett som det er.

Ah, ser at jeg var litt vag. Mente ikke at man ikke fikk bruk for topologi i det hele tatt. Men for det lille som er i analysens grunnlag (kompakthet, overdekninger, osv.)

Hvilken retning har du gått, forresten? Og hva gjør du for tiden?

Lenke til kommentar

Tviler på Kloffsk gidder å gjøre noe når NTNU streiker ^^

 

http://www.skoleneslandsforbund.no/portal/page/portal/sx/nyhet?element_id=856150&displaypage=TRUE

 

(at NTNU streiker, blir selvsagt å ta for hardt i, er vel bare noen ansatte i staben som tar en litt tidligere ferie)

 

Dog lurer jeg på, påvirker dette eksamene i noen som helst grad?

Jeg antar at eksamene går som normalt, men en kan jo aldri vite.

Lenke til kommentar

Etter alle solemerker begynner jeg på NTNU til høsten av, rett fra 3. klasse VGS. Ser at immatrikulering er tirsdag 14. august, og da er vel fadderuka ut den uka. Greia er at jeg i tillegg satser ski, og det er en åpen juniorlandslagsamling fra 13-17. august. For det første lurer jeg på om det er mulig å ikke komme første uka(selvfølgelig avtale med NTNU), og det andre jeg lurer på er om det er veldig dumt å ikke være der første uka. Vil gjerne bli kjent med nye osv, og ser viktigheten av det, men samtidig er denne samlingen veldig viktig. Hva er deres mening rundt dette?

 

Det er vel slik at selve undervisningen ikke starter før 20. august?

 

Edit: Ser ut som det er obligatorisk. http://www.ntnu.no/teknostart/

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

1. Hvorfor i all verden spør du ikke NTNU om det går greit heller enn å spørre oss?

 

2. Det er jo litt kjedelig å gå glipp av halve fadderuken, men det er alltid en del som gjør det, og du overlever.

 

3. Det er undervisning fra 15. august, men ikke ordinær undervisning. Slik jeg forstår det skal du gå siving, og da har man et obligatorisk opplegg kalt Teknostart den første tiden. Men har du en skikkelig god grunn får du nok slippe. Men igjen, SEND EN MAIL TIL NTNU, ikke spør oss. Å sende en mail tar 10 sekunder. Gjør det.

Endret av operg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Hvorfor i all verden spør du ikke NTNU om det går greit heller enn å spørre oss?

 

2. Det er jo litt kjedelig å gå glipp av halve fadderuken, men det er alltid en del som gjør det, og du overlever.

 

3. Det er undervisning fra 15. august, men ikke ordinær undervisning. Slik jeg forstår det skal du gå siving, og da har man et obligatorisk opplegg kalt Teknostart den første tiden. Men har du en skikkelig god grunn får du nok slippe. Men igjen, SEND EN MAIL TIL NTNU, ikke spør oss. Å sende en mail tar 10 sekunder. Gjør det.

Selvfølgelig skal jeg snakke med dem og sende mail. Egentlig ville jeg bare høre om sistnevnte her, burde presisert bedre, ville først og fremst høre deres mening i forhold til hva en går glipp av. Tenkte at de ikke kunne besvare spørsmål og ta stilling til slik før en faktisk har kommet inn på NTNU. Men sender mail.

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...