Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv på Fysikk og matematikk er det flere i hvert årskull som ikke har hatt Fysikk 2, og disse klarer seg generelt helt greit. Jeg vil tro at det vil være enda mindre problematisk for andre linjer. Selvsagt er det en fordel å ha hatt Fysikk 2, men at du ikke har hatt det betyr bare at du må følge bedre med i begynnelsen av fysikkfage(t/ne) du skal ha, i stedet for å "sove deg gjennom" begynnelsen slik mange som har hatt Fysikk 2 gjør.

Lenke til kommentar

Prøver igjen: hvordan vil jeg greie meg på NTNU med bare FY1 fra VGS? (tenker på siving)

Fikk forøvrig 5, så vil si jeg er forholdsvis stabil i faget.

Siving i hva?

Jeg hadde TFY4125 nå i vår, som er mitt eneste fysikkfag. Vil si det hjalp veldig å ha hatt fysikk i VG3, men ikke umulig uten. Det er tross alt ikke et krav.

Lenke til kommentar

Betal semesteravgift så snart som mulig (dvs. så snart du har fått tilgang til StudentWeb). Få Posten til å videresende fra den gamle adressen til den nye adressen din (koster ganske lite for å få videresendt posten i et år). Ellers er det ikke så helt mye du kan gjøre før semesterstart.

Lenke til kommentar

Det står vel et eller annet sted på ntnu.no at de regner med at en gjennomsnittlig student jobber ca. 8 timer daglig for å få en gjennomsnittlig karakter, men det tror jeg inkluderer både forelesninger (ca. 4 timer per fag per uke) og laboratoriearbeid/verksted i tillegg til øvinger og annen jobbing.

Lenke til kommentar

Til siv. ing-studenter: Hvor mye tid bruker dere i snitt per dag på studiene?

Ca 3 timer hver dag (inkl helga), og rundt 5-6 i eksamensperioden. Dette varierer mye og kjenner flere som jobber over 40 timer i uka. Hvis du måtte jobbe en del på videregående kommer du til å måtte jobbe mye på ntnu.

 

Takk for svar! Tenkte egentlig at det skulle være mye mer. Jeg har vel mer eller mindre surfet gjennom VGS, men gikk likevel ut med ett mer enn akseptabelt snitt. Skjønner at dette ikke går på høyere studier og at disse fordrer mye mer arbeid, så jeg var interessert i å høre hvor mye tid jeg kan regne med å legge ned i studiene. Siden jeg studerer noe jeg er interessert i er jeg mye mer motivert for dette kontra VGS, så dette skal gå fint. :)

Lenke til kommentar

Jeg har gått 1. år på siv.ing, men "sluttet" til jul uten å bytte linje og tok diverse fag som jeg vil trenge uansett (matematikk, programming etc.) og søkte ny linje gjennom samordna. Jeg var ikke sikker på hvilken linje jeg ville bytte til når jeg sluttet på min opprinnelige og valgte å gjøre det slik. Jeg har da 6/8 fag som jeg nå skal ha i 1. klasse. Går det da greit og hoppe opp ett trinn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...