Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det faget er jo alltid ganske greit.

Statistikk er nok litt verre

 

Statistikk er det kjedligste faget jeg har hatt her opp. Alt i alt har jeg det ganske gøy på skolen, men det faget var utrolig kjedelig. Glad jeg er ferdig med det.

 

*Slutt på motivasjons tale*

Skrevet (endret)

I ingeniør og it fag på gløs, stemmer denne karakter gradering skalaen:

% : Karakter

0-40: F

40-50: E

50-60: D

60-80: C

80-90: B

90-100: A

 

Eller var F opp til 45%, hvordan er isåfall resten av skalaen?

Endret av -kga-
Skrevet (endret)
Hva er galt med statistikk?

 

Ikke noe galt med faget i seg selv. Jeg mener sånn er det bare, det er jo ikke deres feil.

 

Det jeg ikke liker er at eksamen pleier å være bare en enorm oppgave med masse deloppgaver, i motsetning til alle andre mattefag jeg har hatt, som har mange uavhengige oppgaver. Sånn som statistikk eksamen er, er det større sjanse for følgefeil, eller for at en ting du ikke kan ødelegger for mye av resten.

Endret av Tegocalderon
Skrevet

Hva er galt med statistikk?

 

Det er et usansynlig kjedelig metode-fag som en hver bavian kan lære seg bare ved å lese nok.

 

Haha, ja - det du lærer i grunnkurset i statistikk er alt som finnes. Ingen vet mer enn gymnaster!

 

Hva er galt med statistikk?

 

 

1. Det er dritt.

2. Se 1.

 

Ikke uvanlig å reagere med avsky mot ting man ikke får til.

Skrevet

kloffsk: Er mulig at det finnes ting innen for fagfeltet som er kult, selv om jeg tviler, men nå var det vel snakk om et spesifikt fag.

Skrevet

I ingeniør og it fag på gløs, stemmer denne karakter gradering skalaen:

% : Karakter

0-40: F

40-50: E

50-60: D

60-80: C

80-90: B

90-100: A

 

Eller var F opp til 45%, hvordan er isåfall resten av skalaen?

Skrevet (endret)

For eksempel et fag som går grundigere og mer praksisrettet til verks rundt måledata/tolkning/regresjonsanalyse. Tror dette ville hatt stort utbytte.

Et fag som har mye potensiale for å være nyttig er TMA4267 lineære statistiske modeller. Hvordan lage forsøk for å oppdage hvilke faktorer som er viktige, ulike typer korrelasjon og generelt sett en matnyttig utvidelse av det første statistikkfaget. Litt tørre forelesninger, men det er gøy å designe forsøk selv. For folk som synes statistikk er kjedelig, sjekk forsøksforslag nr 42. Statistikk er gøy i praksis når man jobber med faktiske problemer, siden det er en ekstremt viktig metode for å forstå og analysere ulike fenomener, men det blir fort kjedelig når man sitter der og skal snu på algebra for å bevise at noe er t-fordelt.

 

Om ikke annet, så hadde det vært et godt alternativ til de nå snart obligatoriske tekled 2 og tekled 3 som kommer inn i alle studieprogram.

Endret av Moynar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...