Gå til innhold

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]


KimNK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, du har nok rett der. Har veldig lite peiling på blåseinstrumenter generelt. Tenkte kanskje mer i forhold til andre mer "populær-musikalske" instrumenter som gitarer osv.

Nå skal det vel også sies at blåseinstrumenter gjerne ikke blir produsert i så store kvanta som gitarer, basser, trommer, og synther. Kan ha noe å si på prisen. Personlig kunne jeg tenkt meg å få inn litt rytme i kroppen igjen via et trommesett, men da vil jeg ha et som låter kjipest mulig. Tørt og jævlig, med Cymbaler som høres ut som billig blikk. Hadde passet perfekt i et par av prosjektene jeg har skrevet ned.

 

Så et billig elektronisk trommesett på Resepten Musikk her i Narvik. 5000 kr. Låter sikkert forferdelig, men det er jo greit for å kunne øve seg litt.

Lenke til kommentar

Gidder ikke ta bilder, så jeg googler dem opp

 

Fender Statocaster amerikansk, '95-mod, kjøpt brukt i 2003, vet ikke nøyaktig hva den heter, men slik omtrent ser den altså ut

158am-strat-mn-colorsunburst-s.jpg

 

 

Roland Cube-30 - 30 watt gitarforsterker med masse kule greier på, tremolo, phaser, flanger, chorus og forskjellige imiterte kjente amps. Hvordan skulle jeg greid meg uten?

26cube-30.jpg

 

 

Korg Toneworks Pandora PX-4 multieffektprosessor. Den har masse andre rare greier innpå seg. Kjekk å ha med når jeg skal på tur, så slipper jeg å drasse på forsterker, bare å koble til hodetelefoner.

342px4stor.jpg

 

 

En gammel Roland ekkomaskin som jeg fikk av min tremenning. Husker verken navn eller utseende, den står oppe hos en kompis som har harddiskopptaker (Zoom MRS1266)

 

 

Alvaro Model 20 en gammel, stygg akustisk billiggitar som ligner litt på denne:

alvaro25.jpg

 

 

Casio CTK-520L et par år gammelt keyboard, type litt barnslig men trolig fullt fungerende, lenge siden sist jeg brukte det. Burde kanskje lære meg noe på det snart

CTK-520L_2.jpg

 

 

Og så vurderer jeg innkjøp av et Terratec Producer Phase 22 og kanskje senere en mikser og kanskje en akustisk/elektrisk gitar

I220473-300x200.jpg

 

edit: oj. mamma har en gammel trompet liggende. Men jeg kan omtrent ikke spille trompet lenger, ikke at det gjør meg noe

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...