Gå til innhold

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]


KimNK

Anbefalte innlegg

Er jeg den første med tuba her?

 

Link til bilde

 

Er den med rotorventiler, kjøpte den rett før sommerferien :love: Alltid gøy når læreren må prøve instrumentet :grin2: har planer om å kjøpe meg mik til den, og kanskje begynne med div pedaler, men alle konf+tidligere sparinger+sommerjobb gikk med her, så da må man nok vent litt med det(for de som ikke vet hva rotorventiler er, så er det den øverste)

Endret av Beutifyllik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Selv har jeg lyst på en Sousaphone. Men det får bli med lysten ettersom jeg ikke kan spille messingblåsere og har heller ikke uhorvelig med penger. En god Tuba er vel enda noen hakk dyrere enn en slik Sousaphone...

Anbefaler VIRKELIG ikke å kjøpe seg en sousaphone som første messing instrument, kjøp da heller en gammal Bb tuba/baryton :) Grunnen til dette er at det er meget vanskelig å spille en sousaphone inne, og det er greit å få litt øvelse fær man går ut i offentligheten. Viktig at det er en Bb tuba, siden det er veldig uvanlig med noe annet enn Bb sousaphoner.

 

Hvis du først tenker på å kjøpe deg et sånt makkverk, så kan du jo også tenke på en helikon. Mye mer sjeldent, jeg har fortsatt til gode å se en IRL. Mye enklere å spille på inne siden du ikke har klokka så mye over hodet, men du mister det med sousaphone at du får lyden fremover,

 

Og ja, det er nok en liten prisklasse under de mer raffinerte med tubaer. De gode i messing (conn f.eks) mener jeg å huske koster ca 40 000 (tar forbehold om feil her).

 

Men det er som du sier, man skal ha litt penger til overs hvis man skal begynne å spille det ekte heavy-metal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...