Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er filmen jeg snakket om: Joachim Hansen VS Caol Uno

Hadde han vært 5 ganger verdens mester i BJJ? Så ikke slik ut da... Han var ganske eid på bakken.

bjj != mma, det er noe annet å prøve på submissions når noen er opptatt med å slå deg i trynet.

bjj != mma

Forstår ikke helt hva du mener med dette?

Klart det er det. Men han andre var tydlig dyktigere på takedowns og på bakken.

Lenke til kommentar

Det blir jo feil å si det slik...

BJJ = Egen kampkunst.

MMA = Er elementer fra flere kampgrener.

 

BJJ = MMA vil jo være å si at BJJ er ensbetydende med MMA, og slik er det ikke.

 

Og siden han nordmannen var såpass underlegen i bakkekamp og takedowns, virket det litt rart at han har vært 5 ganger verdensmester i BJJ som mest sansynlig er verdens mest effektive, rene, grappling-sport.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Her er filmen jeg snakket om: Joachim Hansen VS Caol Uno

Hadde han vært 5 ganger verdens mester i BJJ? Så ikke slik ut da... Han var ganske eid på bakken.

omg, har du i det hele tatt lest noen av de andre postene? Han som er 5 ganger VM i Bjj er John Olav Einemo, ikke joachim Hansen. Som du sikkert så så er ikke joachim hansen så særlig muskuløs at det gjør noe, han japsen er mye sterkere en joachim, det har han og john olav fortalt meg å, og joachim ble ikke "eid" på bakken. Japsen brukte bare tyngden sin, og du så hvem som kom seirende ut av kampen, og kneet til joachim var ikke bare flaks, han lurte japsen til og dukke med et slag så kom et "flying knee".

Har en annen film med joachim der han også går mot en japse som er mye sterkere en han, var i starten av den turneringen, de ligger på bakken, han japsen gjør noe med beinet til joachim slik at han blir skikkelig sur, han knocker ut han fyren med 35 slag!

 

Uansett, Joachim Hansen er en dritgo freefighter. Han er god både oppe og nede!

Lenke til kommentar
Her er filmen jeg snakket om: Joachim Hansen VS Caol Uno

Hadde han vært 5 ganger verdens mester i BJJ? Så ikke slik ut da... Han var ganske eid på bakken.

Har en film med John Olav, han som er 5*VM i bbj.

Han går mot en stor neger, han bruker et halvt minutt på og vinne kampen, legger han i bakken, mounter han med triangel over halsen og slår han til han besvimer! kan laste den opp senere

Lenke til kommentar
Her er filmen jeg snakket om: Joachim Hansen VS Caol Uno

Hadde han vært 5 ganger verdens mester i BJJ? Så ikke slik ut da... Han var ganske eid på bakken.

omg, har du i det hele tatt lest noen av de andre postene? Han som er 5 ganger VM i Bjj er John Olav Einemo, ikke joachim Hansen. Som du sikkert så så er ikke joachim hansen så særlig muskuløs at det gjør noe, han japsen er mye sterkere en joachim, det har han og john olav fortalt meg å, og joachim ble ikke "eid" på bakken. Japsen brukte bare tyngden sin, og du så hvem som kom seirende ut av kampen, og kneet til joachim var ikke bare flaks, han lurte japsen til og dukke med et slag så kom et "flying knee".

Har en annen film med joachim der han også går mot en japse som er mye sterkere en han, var i starten av den turneringen, de ligger på bakken, han japsen gjør noe med beinet til joachim slik at han blir skikkelig sur, han knocker ut han fyren med 35 slag!

 

Uansett, Joachim Hansen er en dritgo freefighter. Han er god både oppe og nede!

Dude... Hårsår eller?

Beklager at eg missforstod, du behøver ikkje hisse deg av den grunn.

Og jo, Joacim ble eid på bakken. Det er ingen tvil om det. Selv om en person er sterkere en man selv, skal man kunne klare å ungå så mange reversals. Man ser jo lett at Joacim er den beste stående, men den kampen der hadde han soleklart tapt på poeng... Hvorfor sier du? Jo fordi han ble eid på bakken.

Jeg betviler ikke at han er en god fighter, men i den kampen var han ikke den beste.

Lenke til kommentar
Her er filmen jeg snakket om: Joachim Hansen VS Caol Uno

Hadde han vært 5 ganger verdens mester i BJJ? Så ikke slik ut da... Han var ganske eid på bakken.

omg, har du i det hele tatt lest noen av de andre postene? Han som er 5 ganger VM i Bjj er John Olav Einemo, ikke joachim Hansen. Som du sikkert så så er ikke joachim hansen så særlig muskuløs at det gjør noe, han japsen er mye sterkere en joachim, det har han og john olav fortalt meg å, og joachim ble ikke "eid" på bakken. Japsen brukte bare tyngden sin, og du så hvem som kom seirende ut av kampen, og kneet til joachim var ikke bare flaks, han lurte japsen til og dukke med et slag så kom et "flying knee".

Har en annen film med joachim der han også går mot en japse som er mye sterkere en han, var i starten av den turneringen, de ligger på bakken, han japsen gjør noe med beinet til joachim slik at han blir skikkelig sur, han knocker ut han fyren med 35 slag!

 

Uansett, Joachim Hansen er en dritgo freefighter. Han er god både oppe og nede!

Dude... Hårsår eller?

Beklager at eg missforstod, du behøver ikkje hisse deg av den grunn.

Og jo, Joacim ble eid på bakken. Det er ingen tvil om det. Selv om en person er sterkere en man selv, skal man kunne klare å ungå så mange reversals. Man ser jo lett at Joacim er den beste stående, men den kampen der hadde han soleklart tapt på poeng... Hvorfor sier du? Jo fordi han ble eid på bakken.

Jeg betviler ikke at han er en god fighter, men i den kampen var han ikke den beste.

Han var ikke den beste? Så du sier at han vant fordi han hadde flaks da? Han vant faktisk den turneringen, og japsen fikk ikke inn noen rene treff på joachim da han lå nede, joachim forsvarte seg bra!

Og uansett, han japsen der er veldig god, han har vært med mange ganger i ufc å, så du kan ikke komme og si at joachim gjorde en dårlig kamp og ble eid. For japsen fikk ikke inn ett eneste reint treff! Og kneet til JH var ikke flaks!

 

Og jeg er ikke hårsår:p

Lenke til kommentar
og kneet til joachim var ikke bare flaks, han lurte japsen til og dukke med et slag så kom et "flying knee".

Hvilket slag? Jeg har sett det noen ganger i slow motion, men jeg kan ærlig talt ikke se noen grunn for japsen å slenge trynet frem og ned på den måten?

 

Enlighten me!

Lenke til kommentar
og kneet til joachim var ikke bare flaks, han lurte japsen til og dukke med et slag så kom et "flying knee".

Hvilket slag? Jeg har sett det noen ganger i slow motion, men jeg kan ærlig talt ikke se noen grunn for japsen å slenge trynet frem og ned på den måten?

 

Enlighten me!

Han gir et lite rykk med høyrearmen, det er nok til å reagere! Hvis du går sparring så reagere du automatisk mot rykk, slik som japsen!

Vet selv hvordan det er. Og joachim sa det til meg da jeg møtte han på trening da han kom tilbake!

Lenke til kommentar

Han gir et lite rykk med høyrearmen, det er nok til å reagere! Hvis du går sparring så reagere du automatisk mot rykk, slik som japsen!

Vet selv hvordan det er. Og joachim sa det til meg da jeg møtte han på trening da han kom tilbake!

Ok. Jeg klarer ikke å se at det er det som skjer på filmen. Men jeg er temmelig noob når det gjelder sparring (trent karate kun kort tid).

Lenke til kommentar

Han var ikke den beste? Så du sier at han vant fordi han hadde flaks da? Han vant faktisk den turneringen, og japsen fikk ikke inn noen rene treff på joachim da han lå nede, joachim forsvarte seg bra!

Og uansett, han japsen der er veldig god, han har vært med mange ganger i ufc å, så du kan ikke komme og si at joachim gjorde en dårlig kamp og ble eid. For japsen fikk ikke inn ett eneste reint treff! Og kneet til JH var ikke flaks!

 

Og jeg er ikke hårsår:p

Og kneet til JH var ikke flaks!
Så du sier at han vant fordi han hadde flaks da?

Tja... Det var jo litt heldig at han kom seg på beina og fikk inn et så rent kne. Det skal mye til å knocke en så trent person... Du kan ikke komme og si at det ikke var litt flaks inni bildet der...

 

Og uansett, han japsen der er veldig god, han har vært med mange ganger i ufc å, så du kan ikke komme og si at joachim gjorde en dårlig kamp og ble eid.
Han var ikke den beste?

For det første, jeg sa ikke Joachim gjorde en dårlig kamp... Jeg sa bare at han ikke var den som gjorde det best. Du må jo selv se at Joachim ville tapt den kampen på poeng...

For det andre, kan jeg ikke si at Joachim ble eid fordi japaneren har vært med i UFC? Det gir jo ingen mening...

 

 

og japsen fikk ikke inn noen rene treff på joachim da han lå nede, joachim forsvarte seg bra!

Jeg observerte da flere slag som gikk rett gjennom guarden hans jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...