Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

kan ingen sende inn ett forslag til en tv produsent om å lage en serie om ungdommer i norge som trener og de med best fremgang går vidre i serien eller at det blir som the ultimate fighter (www.theultimatefighter.tv) fighte allstyle og de som vinner går vidre.. Man deler opp i lag så får man oppgaver man må gjøre fortest osv... Jeg har kommet til å melde meg på med en gang

Har du trent noe før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har glodd en del ff og det virker som brasiliansk ju-jitsu egner seg greit til det, litt synd at det ikke blir så mye action av det. Litt lei av de som kaster seg etter beina på motstanderen hele tiden for å komme til en bra beinlock... Har et par kamerater som har begynt å trene Wing-Chun nå, virker som en sykt effektiv kampteknikk, noen andre som driver med wc eller? isåfall hvor?

Lenke til kommentar
går på  wrestling, boxing, bjj altså det kalles Shootfighting.

Eller Brazilian Ju-Jitsu. ;)

Med boksing og så mye grappling burde du være en god allrounder. Kanskje litt spark hadde gjort seg i repertoaret?

Uansett. Har du trent dette lenge?

joa trener litt spark, trent noen mnd. på klubb og på fritiden med venner.

Lenke til kommentar
Har glodd en del ff og det virker som brasiliansk ju-jitsu egner seg greit til det, litt synd at det ikke blir så mye action av det. Litt lei av de som kaster seg etter beina på motstanderen hele tiden for å komme til en bra beinlock... Har et par kamerater som har begynt å trene Wing-Chun nå, virker som en sykt effektiv kampteknikk, noen andre som driver med wc eller? isåfall hvor?

Wing-Chun er vel hovedsaklig slag... (?) Lite bakketeknikk. For at en kampgren skal være effektiv, iallfall mot andre trente, må man kunne kjempe på bakken.

Strålende eksempel.

Lenke til kommentar
Ah, så det er to forskjellige turneringer, men som går ut på det samme.

Jau, UFC går helt til en blir knocka, uttapping, elr dommern blåser av! Pride har omganger, men avgjøres som oftest med knockout!

Nope. UFC og Pride har begge runder. Standard Pride kamper er 3 runder hvor første runde er 10 minutt og de to påfølgende er 5 minutt hver. UFC har standard 3 runder hvor hver runde er 5 minutt mens tittelkamper er 5 x 5 minutt.

 

De tidligere UFC hadde ikke tidsbegrensning, men etter at det ble underlagt Nevada State Athelic Commision er de nødt å følge deres rettledning.

 

Til dere som spør om forskjellen mellom dem: Pride er Japansk drevet av DSE mens UFC er Amerikansk drevet av Zuffa. Reglene i de to organisasjonene er litt forskjellige, det samme er kriteriene for dømmingen (begge bruker 3 dommere som scorer kampene). I UFC er det blandt annet lov med bruk av albuer (dog ikke albue slag med spissen høyest) men ikke spark mot hodet mot en "downed opponent" (definert ved at motstander har minst ett kne i bakken). Pride tillater ikke albue slag, men har fri tilgang til spark mot hodet mot en mostander som ligger på bakken.

Er selvfølgelig andre småregler også som er forskjellig.

Lenke til kommentar
Yup! Det var heftig imponerende av Mark Hunt. Hadde han bare gått ned i vekt og fått litt mer bryting teknikk så kan han ble mektig god.

 

Forresten er det noen som fulger med på The ultimate Fighter? http://forum.hardware.no/index.php?act=ST&f=199&t=402380

TUF var sjef, finalen må dere se hvis dere ikke allerede har sett den. Nå på lørdag er det UFC 52 hvor Randy og Chuck skal slåss mot hverandre igjen. Gleder meg som en liten unge til den kampen!

 

Mark Hunt har et stort talent for MMA. Han er klin umulig å knocke ut noe som gjør han farlig for noen og enhver. Jeg er en av dem som var enig i dommerenes avgjørelse i kampen mot Silva. Se kampen og les reglene til Pride, Hunt vant om enn med liten margin. Burde vært UD i favør Hunt, ikke MD.

 

*edit: Btw, K-1 Romanex er lagt ned, i stedet sponser K-1 Heroes, som er ledet av samme mann som i sin tid drev Rings hvor blandt annet Fedor Emelianenko begynte sin klatring mot toppen.

Endret av berzerker
Lenke til kommentar
har ikke iden min vært bra da? noen ta å send den inn til en produser ;P Jeg melder meg på garantert.!

Samme her, problemet er at det ikke er lovlig å trene for profesjonell MMA i Norge, ergo vil hele konseptet i praksis være ulovlig. Kjipt, men det er jo bare å melde seg på neste sesong av TUF hvis du er MW eller HW.

Lenke til kommentar
men hva om vi tar bryting kombinert med boksing og ikke kaller det MMA? :o hoho eller bare regular trening, om å komme seg i best form elns. Hvordan går den kg lista? mener lightwheigheter osv.?

WW er -170 lbs, HW er 205+ lbs.

 

-205 er LHW, -185 er MW og -155 er LW

 

LHW og MW var de to vektklassene som ble kåret under dette TUF, neste gang skal det være HW og WW.

 

(Merk, Pride kaller -205 divisjonen for MiddleWeight(MW))

Lenke til kommentar
TUF var sjef, finalen må dere se hvis dere ikke allerede har sett den. Nå på lørdag er det UFC 52 hvor Randy og Chuck skal slåss mot hverandre igjen. Gleder meg som en liten unge til den kampen!

Har ikke fått tak i siste episode enda. :(

 

Gleder meg til UFC52 også. i løpet av forrige uke hadde en en UFC week der eg har sett fra UFC 40 til 51. :love:

 

Skal ikke finalistene fra TUF fighte i UFC52?

Lenke til kommentar
Litt lei av de som kaster seg etter beina på motstanderen hele tiden for å komme til en bra beinlock...

Yup! Det er uhyre effektivt men pokker så kjedelig.

 

Veldig bra video Vo0do0. :thumbup:

Personlig synes jeg det er ganske kult. Det er minst like mye teknikk og taktikk på bakken som i stående. Selv vil jeg si en god del mer. Grunnen til dette er vel fordi jeg har trent både grappling og slag/spark på relativt høyt nivå. Og for meg er det ingen tvil om hva som er mest effektivt.

Mine to yndlings fightere gjennom tidene i UFC, må være Royce Gracie og Frank Shamrock.

 

Edit: Det må selvsagt være minst en som er trent i submissions for at det skal være artig. Ellers blir det bare kosing og bruk av rå makt på bakken, og DET er ikke artig.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
TUF var sjef, finalen må dere se hvis dere ikke allerede har sett den. Nå på lørdag er det UFC 52 hvor Randy og Chuck skal slåss mot hverandre igjen. Gleder meg som en liten unge til den kampen!

Har ikke fått tak i siste episode enda. :(

 

Gleder meg til UFC52 også. i løpet av forrige uke hadde en en UFC week der eg har sett fra UFC 40 til 51. :love:

 

Skal ikke finalistene fra TUF fighte i UFC52?

Nope, finalen var nå på lørdag. Ken Shamrock slåss mot Rich Franklin i main eventen. Neste lørdag er det ppv med Pride MW Grand Prix første runde, det blir og jævlig sjef!

Lenke til kommentar
Litt lei av de som kaster seg etter beina på motstanderen hele tiden for å komme til en bra beinlock...

Yup! Det er uhyre effektivt men pokker så kjedelig.

 

Veldig bra video Vo0do0. :thumbup:

Personlig synes jeg det er ganske kult. Det er minst like mye teknikk og taktikk på bakken som i stående. Selv vil jeg si en god del mer. Grunnen til dette er vel fordi jeg har trent både grappling og slag/spark på relativt høyt nivå. Og for meg er det ingen tvil om hva som er mest effektivt.

Mine to yndlings fightere gjennom tidene i UFC, må være Royce Gracie og Frank Shamrock.

 

Edit: Det må selvsagt være minst en som er trent i submissions for at det skal være artig. Ellers blir det bare kosing og bruk av rå makt på bakken, og DET er ikke artig.

Kazushi Sakuraba - Carlos Newton, en av de beste så og si rene grappling matchene som har vært i MMA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...