Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I shootfighting har du ikke lov til å slå med knyttnevene mot annet en kroppen.

Men du kan slå mot hodet med åpen håndflate.

 

Det er vel eneste forskjellen.

Pluss noe tidsgreier og hvor mye beskyttelse du må ha.

Må bla. ha munnbeskytter i SF.

 

Det er ihvertfall hva jeg ahr fått med meg. :)

Lenke til kommentar

Gå får 10oz du, jeg har dem selv og er kjemefornøyd! Liker personelig og ikke bruke sko, har lissom bedre kontroll på stepsa og sparka uten! Pluss at man må gå kamper uten sko, så da er det like greit og trene uten å!

Var en Thai bokser som trente med oss på fredagn, faen så kult det var :D Lærte masse kontringsangrep og bakke fighting med albuer og knær :D:D

 

10oz er små og lette, du kommer mye lettere gjennom guarden til motstanderen, 12 er STOOORE i forhold til 10.

 

Når man går kamper er det best og bruke slike: disse eller disse

Da det er veldig vanskelig og bryte med boksehansker:p

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar
ja da trur jeg jeg går for 10oz, men vi bruker boksehanser på treningene når vi slår på sekk, hverandre osv. Men om jeg ikke bruker sko så har jeg lett for å vrikke tåa eller at jeg tramper over tåa og det er sinnsykt vondt.

Drit i smertene, du har ikke lov å gå kamper med sko uansett, så tren uten også, for da blir du vandt til det!

 

Bare husk å bruk støttebandasje for håndledda når du slår på sekk, ellers er deg veeldig lett å pådra seg skader og eventuelt brudd, snakker av erfaring her!

Lenke til kommentar

Har gått på thai chi og noe annet når eg var ca 6-10år. I 14-16års alderen trente eg litt i boksing og vekter.

 

Anyways 2år siden eller noe fant meg og svogeren at vi skulle ta en bokse kamp med kun boksehansker og ingen beskytelse. Helsiken det gikk vilt for seg. Hadde vært kult å gått K1 kamper altså.

 

UFC/PRIDE er kult men blir så irritert når de havner i matten og skal drive med submission drittet sitt så derfor liker eg K1 best for der er det stående kamp og ikke noe kvele/armlås drit.

 

UFC/PRIDE var mye bedre for noen år siden når det var mer brutalt og ikke hadde så mange regler slik som det er idag. Dessuten vil de fleste ligge å slåss. Blitt mer bryting enn kampsport. :hrm:

 

Her er noen videor

: http://samson345.tripod.com/Mike.Bernardo....al3xweb.com.wmv

http://zonnebril0.tripod.com/Mo.vs.GoodRid...ion.PuToWeB.wmv

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar
Har gått på thai chi og noe annet når eg var ca 6-10år. I 14-16års alderen trente eg litt i boksing og vekter.

 

Anyways 2år siden eller noe fant meg og svogeren at vi skulle ta en bokse kamp med kun boksehansker og ingen beskytelse. Helsiken det gikk vilt for seg. Hadde vært kult å gått K1 kamper altså.

 

UFC/PRIDE er kult men blir så irritert når de havner i matten og skal drive med submission drittet sitt så derfor liker eg K1 best for der er det stående kamp og ikke noe kvele/armlås drit.

 

UFC/PRIDE var mye bedre for noen år siden når det var mer brutalt og ikke hadde så mange regler slik som det er idag. Dessuten vil de fleste ligge å slåss. Blitt mer bryting enn kampsport. :hrm:

 

Her er noen videor

: http://samson345.tripod.com/Mike.Bernardo....al3xweb.com.wmv

http://zonnebril0.tripod.com/Mo.vs.GoodRid...ion.PuToWeB.wmv

hehe, skjønner deg litt der, men er ikke alle som ligger på bakken og bare bryter,

du gjør jo det du er best til ikkesant, grace går jo selfølgelig etter choking og låser, han har jo vunni UFC 5-6 ganger på det. Men en som ligger nede og ikke er flink til det vil jo slå som bare pokker, har en film her hvor det er en kar som knocer en som ligger nede med 13-15 albueslag i hodet ( merk at fyren besvimte etter det 2 slaget )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...