Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Maks skole prøver på 1 uke?


Anbefalte innlegg

P-in-P, hadde du masse prøver da du gikk GK Elektro?

Jeg gikk GK Elektro og hadde omtrent ingen prøver. Vi hadde som oftest prosjekt der vi fikk styre med det vi ville, bare vi holdt oss innenfor læreplanen.

 

Men vi hadde nesten ikke tavleundervisning heller da og skolen baserte seg på problem-basert læring. Funket meget bra for meg :)

 

btw: På Vk1 hadde vi INGEN prøver whatsoever.

Edit: Må legge med at jeg gikk IKT-Driftsfag etter Elektro også da..

Vi hadde MANGE prøver på GK elektro! De var 2 eller flere i hvert fag og veldig lite praksis! På VK1 derimot er det ikke så mange prøver. Litt mer praksis også kanskje!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi hadde MANGE prøver på GK elektro! De var 2 eller flere i hvert fag og veldig lite praksis! På VK1 derimot er det ikke så mange prøver. Litt mer praksis også kanskje!

Vi hadde også enormt med prøver på GK Elektro.

Det med VK1 kommer jo an på hvilken linje man går.

Mente da VK1 sterkstrøm...

Lenke til kommentar

på skolen jeg gikk på før protesterte klassen hvis det var mer enn 1 prøve om dagen en uke, 4-5 prøver/innleveringer pr uke var ikke uvanelig, er INGEN regler som styrer det utenom skolens egene regler, du klarer fint 10 prøver i uken...

 

ta det opp med lærerene, det har jeg god erfaring med, har oftest endt med at de har endret dato på prøve, få helst med hele klassen på det

Lenke til kommentar
Jeg blir litt frustrert over hvordan alle fagene forlanger førsteprioritet. Av og til føles det som jeg ikke har fritid overhodet. 8-16-jobb? Ja, takk.

Jeg er så enig! Jeg kan forstå at lærerne i studieretningsfagene vil ha prioritet - dem har man jo tross alt valgt selv. Imidlertid er det latterlig når fellesfaglærerne mener at deres fag må få gå foran alt annet. Likevel synes jeg faktisk det er vesentlig bedre samarbeid internt i lærerstaben på VGS enn på ungdomskolen.

Lenke til kommentar

Da jeg var ung...

Gikk jeg 4 mil til skolen og 7 hjem.

Hadde vi sko? åneida, vi gikk barbent hele vinteren og var vi uheldige måtte vi løpe fra en ulveflokk eller to på vei hjem. Vi hadde ett friminutt i uka, da løp vi så fort beina kunne bære oss bort til nærmest tre og begynte å gnage i oss all den barken vi kunne for å døyve sulten. Kom man for sent fikk man en omgang med spanskrøret. En gang fikk vi i lekse å lære bibelen utenat. De som ikke klarte dette strøk og måtte gå om igjen. Husker den gangen en jente i klassen ble anklaget for å være en heks. Stakkars Lotte Lise, hun ble aldri 10 år. En gang i uka hadde vi fysisk fostring, gymlærer Melhus arrangerte alltid stikkball i skolegården. Siden vi ikke hadde noen ball av noe slag måtte vi bruke en 2 kilos stein.

 

Skjønner ikke hva dagens ungdommer klager over!

Lenke til kommentar
Jeg har 4 prøver i uka som kommer. Og det er jo litt sykt......

 

Matematikk - 1 kap

Fysikk 2fy  - 2 kap

Naturfag - 2 kap

Engelsk - 1 kap

Det der så ikke spesielt uoverkommelig ut spør du meg. Det kommer selvsagt litt an på hvor store kapitlene er, men det der er du klar over på forhånd og kan derfor spre lesingen utover dagene før denne ene uka og ikke minst utover i uken slik at det passer inn i når prøvene kommer.

 

Husker ikke helt eksakt hvordan det var, men i høst hadde jeg 3 innleveringer og 1 prøve i løpet av såvidt litt over 1 uke. Innleveringen var selvsagt ikke noe smågreier. Den ene krevde de at vi tilsammen hadde arbeidet 40 timer per person i gruppa. Prøva var heller ikke noe smågreier. Kort sagt spurte vi kullkoordinator om det var ønskelig med en så stor arbeidsbelastning. Svaret var at det ikke var "ulovlig" mye. Hvorfor? Vi viste godt på forhånd hvordan planene var ...

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...