Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Koffor er det då haste på alt av tier gear...

 

Helsing rasande Bear =)

 

Ender vel kanskje opp med å gå tilbake til resto då guildet er i beit for healers.

Fordi Blizzard konstruerer gear som ikke er optimalt, slik vi må tenke ut hva som er de beste utstyrsbitene å ta på seg.

 

Om de hadde laget det beste utstyret hvert gang, ville bare neste tier vært +10 stats i hvert punkt. På denne måten lager de variasjon, samt utfordrer deg litt til å velge selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rent matematisk har han helt rett, smurf.

 

Problemet med denne metoden, er at det er jævlig distraherende å sloss. Du må liksom trykke 2-3 ganger på noen abilities før de faktisk treffer. Noe som kan ødelegge mye DPS om f.eks Rip og Rake ikke kommer på target med +15% buff fra Tiger's Fury.

 

Så personlig har jeg Mastery -> Hit/exp -> crit.

 

Ang. set bonus har jeg ikke snøring, da jeg ikke har spilt på over en måned. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-77217

Koffor er det då haste på alt av tier gear...

 

Helsing rasande Bear =)

 

Ender vel kanskje opp med å gå tilbake til resto då guildet er i beit for healers.

Fordi Blizzard konstruerer gear som ikke er optimalt, slik vi må tenke ut hva som er de beste utstyrsbitene å ta på seg.

 

Om de hadde laget det beste utstyret hvert gang, ville bare neste tier vært +10 stats i hvert punkt. På denne måten lager de variasjon, samt utfordrer deg litt til å velge selv.

 

ja det kan du faen si, gearet te dr00d er jo rogue / kitty gear. finnes jo ikke dodge, expertise og haste er tydligvis favoritten, alt av gem stats er agi/haste/crit.

 

slik æ ser det så bli druid nedprioritert i high-end raiding, fordi de fleste ikke klare å mål sæ mot en god pala/warr/dk. etter nerf for et par patcher siden er jo aggro et seriøst problem for mange også. spike-aggro er ikke lett på bosser f.eks der alle står klare til å pushe max dps.

Lenke til kommentar

Kitty \o/ Jeg kommer med offspec i en del dårligere gear enn main damagedealer og banker inn 5k mer DPS (~12,5k vs. ~17.5k) enn to av nevnte main DD.

 

Så falut for dem :p

 

Jeg har vel snart fult feral set, så blir fun å prøve igjen :)

Endret av Delta_hf
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Guilden har nå begynt å luske seg inn i Heroics, og har nå begynt å kikke litt nøyere på trinkets og speccs.

 

http://www.wowhead.com/talent#0hrhZZrfzhbcru0uo:ocVmVbmzc

 

Dette speccet er det jeg bruker på fights jeg føler jeg kan droppe mana for output.

Og er vanligvis det speccet jeg tar opp når progression på en boss har kommet til et vist punkt.

 

Har med dette speccet, litt T11 HC gear og kun normal firelands gear, klart å score en world rank på 23 i WoL.

 

http://www.worldoflogs.com/reports/5pcugqavhx740vlq/sum/healingDone/?s=3476&e=3806

 

Inkulsiv DI og Harmony på 87% av fighten. Downtime består av lite damage på raid.

 

Valgte å ta opp Nature's Bounty kun for Harmony refresh, og det var vel verdt det.

Fra 2.1 cast time til 1.4. Castet denne 12 ganger på ranked fighten.

 

2.1x12=25,2

1.4x12=16,8

 

Så sparer ekstremt mye tid som du kan fylle med SM/WG/Rejuv.

Absolut verdt å plukke opp hvis du liker tall og høy oppetid på mastery.

 

Refresher masteryen slik:

OoC proccs -> Regrowth, raskere en Nourish og kan gi Nature's Grace hvis den er av CD.

3x Rejuv -> Nourish, 30% raskere cast.

Swiftmend

 

Åpner en fight med å legge ned Efflorescence som så gir meg 10 sec mastery, når den paserer 4-5 sec igjen, caster jeg nourish. Da vil jeg ha harmony oppe igjen akkurat når SM kommer av CD. Og fortsetter å bruke denne 'rotation'.

Det er veldig viktig å holde oppe mastery når det er mye damage. Selvom det virker teit å stoppe raidhealing for å refreshe mastery, så er det vel verdt det.

 

Når det kommer til trinkets bruker jeg Alch trinket + rep trinket fra Avengers.

Proccer rep trinket ved starten av en fight sammen med Power Torrent, og har den hele tiden på CD. Chainer den alltid med en annen mana CD som Innervate, mana pots eller MT/Hymns. Gir deg mer mana tilbake, og mindre å tenke på.

 

BiS trinkets er uten tvil Shard og Jaws, men Shard er det ikke alle som kan få tak i. Og derfor vil jeg si at rep trinketen er et godt valg. Ellers kan du alltid gå for Blazing Power fra Alysrazor. Et helt greit valg med masse int.

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg har en resto druid. Men siden det er så jævlig herk å være resto druid når man levler alene har jeg feral DPS som secondary spec. Men det vil jo si at jeg løper rundt med et helt ekstra sett gear is sekkene hele tiden, og det tar både plass og gjør at jeg også har ganske dårlig feral gear ettersom jeg alltid må først og fremst prioritere resto gear.

 

Bør jeg bare bytte til balance som secondary spec i stedet? Jeg valgte feral fordi det virket så gøy å løpe rundt som katt mens man prowler og er en liten luring :p Hvilke fordeler er det med balance?

 

Oh the dilemma! laugh.gif

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg liker egentlig best å være ranged DPS, i hvert fall i dungeons, for jeg sliter så veldig med å følge med på hvor jeg er plassert i forhold til mobsene samtidig som jeg klikker på riktige knapper og sånt. Jævla mas! Jeg er blant annet utrolig treig med å snu meg om jeg plutselig står med ryggen til en mob. Hvordan fikser dere det, snur dere dere med høyre museknapp i stedet for med de vanlige løpe-rundt-tastene?

 

Så ja, ranged DPS er lettere og det er det jeg er vant til fra mine tidligere karakterer. Men så skulle jeg liksom prøve noe nytt da. Men samtidig, jeg har jo en paladin jeg heller kan leke melee med. Kanskje jeg bare skal drite i feral speccen og kjøre på med balance.

 

Lol, så mye drit man kan prate om et lite spill. Betyr jo egentlig ingenting :p Men gøy er det!

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg liker egentlig best å være ranged DPS, i hvert fall i dungeons, for jeg sliter så veldig med å følge med på hvor jeg er plassert i forhold til mobsene samtidig som jeg klikker på riktige knapper og sånt. Jævla mas! Jeg er blant annet utrolig treig med å snu meg om jeg plutselig står med ryggen til en mob. Hvordan fikser dere det, snur dere dere med høyre museknapp i stedet for med de vanlige løpe-rundt-tastene?

 

Så ja, ranged DPS er lettere og det er det jeg er vant til fra mine tidligere karakterer. Men så skulle jeg liksom prøve noe nytt da. Men samtidig, jeg har jo en paladin jeg heller kan leke melee med. Kanskje jeg bare skal drite i feral speccen og kjøre på med balance.

 

Lol, så mye drit man kan prate om et lite spill. Betyr jo egentlig ingenting :p Men gøy er det!

Det er viktig å ha det gøy! :D Masse man kan prate om å ha det gøy altså.

 

Men ja, snu deg med musa. "Keyboard turner" er et skjellsord :s

Lenke til kommentar

Hmmm. Jeg liker egentlig best å være ranged DPS, i hvert fall i dungeons, for jeg sliter så veldig med å følge med på hvor jeg er plassert i forhold til mobsene samtidig som jeg klikker på riktige knapper og sånt. Jævla mas! Jeg er blant annet utrolig treig med å snu meg om jeg plutselig står med ryggen til en mob. Hvordan fikser dere det, snur dere dere med høyre museknapp i stedet for med de vanlige løpe-rundt-tastene?

 

Så ja, ranged DPS er lettere og det er det jeg er vant til fra mine tidligere karakterer. Men så skulle jeg liksom prøve noe nytt da. Men samtidig, jeg har jo en paladin jeg heller kan leke melee med. Kanskje jeg bare skal drite i feral speccen og kjøre på med balance.

 

Lol, så mye drit man kan prate om et lite spill. Betyr jo egentlig ingenting :p Men gøy er det!

Lær deg å snu med musa istedenfor tastene, går mye kjappere, du får mer flyt og du kan gjøre flere ting mens du snur deg istedenfor at alle fingra er bindt opp i å snu deg ;)

 

Bruker du keybinds forresten? Mao, du bruker bokstavene Q, E, Shift+1234QE osv? Eller trykker du med musa på hver spell du vil bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...