Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Problemet når vi kom til p2, var klokka. 5.40-5.45 ish

Er vel her en må få dpsen opp så en får barbert ned den tida til under 5. (1 tank, 2 heals, 7 dps taktikk ja)

 

Stod i tranquility, stomp kom..og 5-6 gikk instantly ned. =)

Eg seier ikkje at alle hadde full hp enda, men det var begrensa andre muligheter eg hadde til å få folk opp.

100k HPS har eg peaka oppi også, ToL + rejuspam + WG + SM + Tranq avslutningsvis så er du vel ca der. =)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikkje en rant, men etter å ha lest rundt omkring på foruma om at restodruids er per no den svakasta pvp healeren (merk _pvp_ healeren), og ka som evt kunne gjerast der for å endre dette, samt at boomkin i pvp meir eller mindre er en vits. (kanskje med et hederlig unntak i rbg, for å lage en dotpatrol (dette har eg ikkje snøring på men andre veit kanskje ting bedre her).

 

Korleis kunne en endra dette?

Har spelt boomkin/resto endel i bg i det siste, og er du ugle, blir du zerga. punktum finale. Til og med arcane mage'n som er langt farligare får stå i fred til du er nede. =) Healers kan du umulig få ned solo, pga manko på interrupts. Typhoon er en slags interrupt ja, men ikkje en god en.

 

spørsmålet er vel meir ka kunne en ha gjort for å få boomkin til å vere "dugande" (iallefall meir enn no) i pvp, uten å klusse til pve. Og på samme måte restodruid. Tanker?

Lenke til kommentar

Jeg og søstra mi har laget hver vår druid. Jeg tanker, hun healer.

 

Det jeg legger merke til er et voldsomt manaforbruk hittil (lvl 30). Jeg har spilt druid healer for noen måneder siden og jeg hadde store problemer selv pga. mana ble brent bort alt for fort.

 

Shaman f.eks er mye lettere som healer pga. earth shield og lavt manabruk.

 

Hvor lenge varer dette problemet?

Lenke til kommentar

Jeg har levelet en druid resto fra lvl 10 er 75 nå og har aldri hatt noen mana problemer så lenge vi ikke har hatt en mongo tank du trenger bare rejuvination + swiftmend og når du får lifebloom er trenger du ikke noe annet. Er alltid på 80% mana og i Northrend dungoens er jeg nesten aldri under 90% mana

Lenke til kommentar

Jeg og søstra mi har laget hver vår druid. Jeg tanker, hun healer.

 

Det jeg legger merke til er et voldsomt manaforbruk hittil (lvl 30). Jeg har spilt druid healer for noen måneder siden og jeg hadde store problemer selv pga. mana ble brent bort alt for fort.

 

Shaman f.eks er mye lettere som healer pga. earth shield og lavt manabruk.

 

Hvor lenge varer dette problemet?

 

På lavere level skal man ikke gå oom fort som fy om man primært holder seg til nourish. Hold rejuv oppe på tank samt sleng den på dps som dropper litt. Bruk regrowth når det blir krise.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

Jeg vil gjerne ha noen tips om hvorledes jeg skal gjøre bedre dps med min Moonkin; Vemod. Jeg er riktignok bare lvl 65, men siden jeg stort sett levler opp i dungeons er det litt irriterende å ikke gjøre det så bra man ønsker på recount. Jeg sammenlikner meg ikke med heirlooms-gjengen, men de andre vanlige spillerene, og syns jeg bør gjøre det bedre. Tips om utstyr tas i mot med takk!

 

På vanlige mobs: Moonfire (Insect Swarm også om jeg beveger meg ennå) - Starfire - (til Solar eclipse) - Insect Swarm - Wrath - osv.

Henholdsvis Moonfire/Insect Swarm når disse tikker av. Starsurge hver cooldown og ved proc. Ved mange mobs bruker jeg Hurricane og Solar Beam.

 

På boss: Faerie Fire - Moonfire - Insect Swarm - Force of Nature - Starfire/Wrath - Starsurge på cooldown.

 

Men jeg syns jeg gjør lite skade i forhold til mange. Særlig på bosser har jeg så mye som skal på av dots og trær at bossen er halvvegs nede før jeg begynner å spamme Starfire/Wrath. Hva gjør jeg feil? :blush:

Lenke til kommentar

Det korte svaret er ingenting.

 

Ugler trenger litt rampup time for å komme inn i dette. Samtidig mangler du også mushrooms som er den beste aoe'n. hurricane kan du berre ta vekk ifra baren din. Einaste den er god for er å ..nei..den er ikkje god for noke.

 

Styrken til moonkins ligger i fights med bosser/trash som kan multidottast, og er i live såpass lenge at dotsa tikker ut. Går opp ca 2.5k til 3k dmg per ekstra target eg multidotter. Men igjen, dei må vere i live ei stund, og det er dei jo ikkje i dungeons. Raids derimot. =)

Lenke til kommentar

Specc inn i denne i talenttreet mens du levler, men når du får mushrooms ta poenga heilt vekk.

 

Poenget er då å komme seg til solar eclipse, og bli der på trash (også enkelte bossfights). Aoe rotasjon blir då: 3 x shroom - detoner - sunfire, IS - tab - sunfire IS (avhengig av targets er det kun sunfire) og så vere klar igjen med 3 nye shrooms når cd er av igjen.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Så i bunn og grunn må jeg ha tålmodighet og vente på Mushrooms og fighter på høyere level hvor ting lever lengre. Mulig jeg flytter litt rundt på talentpoeng slik at jeg får putta noe i Lunar Shower; fjerne Gale Winds kanskje?

Blir interessant å prøve ut Mushrooms, har ikke hatt en druide på lvl 85 før.

 

Hurricane har jeg brukt ved 5-6 mobs eller mer; kunne jo dota dem, men de lever ikke lenge nok ennå til at det ville gjort særlig mye. Og da har man få alternativer igjen for AoE på det nivået.

 

Jeg får trøste meg med at jeg iallefall har redda wipes x-antall ganger med Rebirth og ved å hjelpe healeren når det trengs... (ikke at det blir lagt merke til, men healeren får jo mange godord...lol) :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er en ting jeg har lurt på....jeg leste litt rundt på Elitist jerks om Feral cat, og slik jeg forsto det så er Shred en viktig del av dps`en. Men hvordan kommer en Feral cat bak mobs i solo pve; etter å ha "brukt opp" feral charge? Og den har 30 sek cooldown så vidt jeg forsto....En annen ting som forvirra meg litt var at det var viktig å få opp Mangle, Rip og Rake; men hvordan skal man rekke alt det før man spammer Shred om man fremdeles skal være bak target etter en 3 sek stun med Feral charge?

Hvordan er Feral cat-rotasjon i praksis?? :hmm:

Lenke til kommentar

Når du spiller solo så sloss du ikke lenge nok mot et target til at en slik rotasjon har noe for seg. Bleeds er bortkasted tid dersom du dreper mobben lenger før tiden på rake/rip går ut, så oftest er det bare å spamme Mangle og Ferocious Bite, og muligens holde Savage Roar oppe.

 

Angående Shred så tror jeg (en stund siden jeg spilte feral pve) at skaden ikke ligger så veldig mye høyere enn Mangle, slik at du kan spamme Mangle istedetfor Shred på fights der du ikke kan stå bak bossen, uten at dps'en din skal synke betraktelig av den grunn.

Lenke til kommentar

Er du høy level og mobsa ikke dør på 2 sek. kan du godt bruke Rake dersom du hiver den opp tidlig, da den bare varer i 9 sekunder. Poenget er bare at det er sløsing både med GCD og energy dersom mobben dør før bleeden har gjort noe særlig damage. Rip f.eks. vil du jo måtte skaffe CP til først, før den deretter tikker i 16 sekunder. Dette vil nok bare lønne seg mot eliter, og da går du gjerne bear form uansett (stacke bleeds som cat og deretter gå bear form kan jo være et triks mot enkelte eliter though).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...