Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Jeg startet min healing-karriere i Blackrock Caverns, så jeg fant ut rimelig kjapt hva som fungerte og hva som ikke fungerte. Resultatet var rett og slett at jeg endte opp med å spamme Lifebloom/Nourish på tankene, samt Wild Growth på raidet. Etterfulgt med hva som trengs av Healing Touch, Regrowth og Rejuvenation selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har mine tvil om at du greier å spamme healing touch, gi bort innervaten din og ikke gå oom.

 

Jeg spammer nourish på tank når jeg ikke har noe annet å gjøre og på raid members med wg for å få utnyttet mastery. Ellers så kan man jo talente nourish for reduced cast time med rejuv på ptr :D

Lenke til kommentar

Jøss...klarer du deg med nourish? Hadde raidet mitt gått ned som teposa =)

 

Første 20 sek holder eg meg til nourish..etter det er det en evig kamp i ToL form, innervate pallyen, CR en eller anna idiot melee dps. (Det er alltid Melee. ALLTID melee), og Healing touch spam.

Har iallefall notert meg at å blåse ToL tidlig i kampen er good shit, og manabesparande siden du får den igjen.

 

2 cents fra healingscrub.

 

Klarer meg fint med Nourish ja, vi er et meget solid healingteam :p

Kaster regrowth og HT til tider, men det er ganske sjeldent, iallfall HT.

ToL og tranquility brukes i faser med mye AoEskade (feud på Chimaeron, p3 på Cho'gall, p2 på Al'Akir etc).

Kaster aldri ToL tidlig i fighten, med mindre vi har synkroniserte CDs som på Chimaeron. Det er manabesparende til tider ja, siden du kan kaste LB på alle og få ørten OoCproccs, men det bruker allikevel mer mana enn hvis du er i normal casterform :>

Høres ut som dere har helt annet setup enn vi har siden du må bruke ToL så ofte ;S

Innervater pallyen med glyph of innervate og får innervate tilbake av boomkinen, elsker den glyphen, og synkroniserer mana tide totem med Core of Ripeness use effect ;P

Lenke til kommentar

Har mine tvil om at du greier å spamme healing touch, gi bort innervaten din og ikke gå oom.

 

Jeg spammer nourish på tank når jeg ikke har noe annet å gjøre og på raid members med wg for å få utnyttet mastery. Ellers så kan man jo talente nourish for reduced cast time med rejuv på ptr :D

 

 

Nei du har aldeles rett i at eg ikkje kan gjer det uten å gå oom.

Men folk gjer for mykje feil, står for mykje i crap, og nourish gjer ikkje nok for å få opp folk til neste gang det kjem aoe etc. Køyrer healsetup med restodruid+hpala+hpriest.

5mans hc er ikkje noke å snakke om. Der kan en etterkvart dure igjennom uten å drikke med korrekt bruk av cd's + innervate. der kan enda nourish brukast.

 

Men i raids...fytti h. Men så er vi enda på 2/12. ^^

..har dog kun hatt et skikkelig raid. Vi er gamle folk ffs =)

Lenke til kommentar

men enkelte ting er umulig å unngå. den random fireball spyttinga til magmaw blant anna. kommer ikkje langt med nourish der =P

 

Er glad druider passer best som tankhealere i bunn og grunn, jeg hjelper som regel bare til med raidhealing, er ikke primært på det og det er manapoolen min veldig glad for :>

Lenke til kommentar

Hvor mye vil Rejuv koste nåda? Noen som har tall?

 

Base mana for druids på 85 er 18635; så 16% av det er 2982 (Ned fra 4845).

I tillegg kommer talents og alt det der; så vi kommer vel til å se en rejuv kost på ~2700.

2712mana faktisk, med en ganske standard Resto spec med Moonglow. :) så veldig close!

 

Jeg er på PTR, men Nourish reduction er ikke aktiv enda:(

Endret av Sub-Lock
Lenke til kommentar

Kjører ikke lenger med så dedikerte healerroller som vi gjorde i wrath. Jeg bruker healsene mine der de er mest effektive. Dermed blir det fler som healer tank litt og mana effektivt, og ingen som bare healer tank og må kaste dyre heals for å holde dem i live.

 

Vel, du om det :p

 

Vi velger å gjøre det, rett og slett fordi det er mest manaeffektivt for vår gruppe. Som sagt holder jeg meg fint med nourish og er derfor veldig effektiv på tank samtidig som jeg kan raidheale litt her og der.

Jeg har alltid likt healingassignments (kan ha noe med at jeg var nazi healingleader i wrath), det reduserer at vi alle prøver å heale opp samme personen og sparer dermed mer :>

Lenke til kommentar

Problemet ligger i at pallyen stort sett har beacon på eine tanken, og fint kan heale 2 samtidig.

På magmaw køyrer vi single tank, og når pally då har beacon på tank, er det stort sett kun LB som roller på tank for min del.

 

Om eg kunne få stå i fred, og nesten kun passe på eine tanken, så skulle nok eg og klart meg fint med nourish. Men då går raidet ned.

Lenke til kommentar

Har starta på en druid som jeg kosespiller på, og som forhåpentligvis blir lvl 80 en dag.

Druids er kule. Det jeg er innom her for er å spørre etter hvilke attributes som bør prioteres til standard lvling samt DPS i instancer.

Feral Combat på meg, da :)

 

Edit: Tar gjerne i mot andre nytte tips også :)

Endret av Nanophus
Lenke til kommentar

Som Feral DPS. Fokus på Agility. That's it. Hit, Expertise, Crit, Haste og Mastery er selvsagt fint å ha det også, men på ditt nivå? Agility.

 

Som level 85, har stat-prioriteringer et annet nivå:

 

Agility > Mastery > Crit/Haste > Hit/Expertise.

På level 85 (sikkert før og), er det derfor en veldig enkel regel. Velg alltid høyeste Itemlevel for å få tak i det beste gearet. (for der er det mest Agility.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forresten Slimda; kjører du av og til heroics som DPS? Og i såfall, hvor mye DPS gjør du på druiden din? (sammenligner med DKen min for å se hvordan jeg gjør det i crappy gear :p )

Lenke til kommentar

Er glad druider passer best som tankhealere i bunn og grunn, jeg hjelper som regel bare til med raidhealing, er ikke primært på det og det er manapoolen min veldig glad for :>

 

JeppJepp. Ligger omtrent 50/50 på tank healing og raid healing når jeg tank healer.

WG/RJ fungerer meget bra.

 

Får nyte det mens jeg kan; jeg er rimelig sikker på at vår heal lead vil hive meg over på raid healing etter neste patch :|

Trener fremdeles på 2-3 rolling LB's; hadde vært sjef å fått det nok inn i fingrene til og også kunne ta movementfights.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...