Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ lange posten til n4w:

Blessing of the Groove er vel litt unødvendig? 4% mer healing på et spell som gjør 20% av healing done gir 0,8% mer throughput. Ikke verdt 2 talent points imo.

Og sammen med Genesis som utgjør 8%.

 

Når det kommer til andre talents, er det absolutt ingen andre talents som er brukbare.

 

Nature's Swiftness er ubrukelig fordi jeg er raidhealer. Og Nature's Cure kunne vært greit, men jeg er ikke flink til å dispelle generelt :p

 

Så hvordan er den undøvendig i forhold til andre talents?

Den passer min spillestil siden Rejuv er en av de healing spellsa som utgjør mest av min healing.

Og hver minste % hjelper. :p

Lenke til kommentar

@Lotielin, det stemmer. Du pleier uansett og ha Lifebloom på tankene og personlig bruker jeg Regrowth eller Healing Touch på tankene ved Clearcasting. Ellers bruker jeg den procen på folk som er lave, ofte med Swiftmend.

 

@Delta, jeg er den som holder raidet stabilt med hots (rejuv, wild growth og efflorescence). Directs og andre urelevante spells som jobber utenom dette er ubrukelig i mine øyne. Perseverance er et OK talent, men jeg personlig ville ikke droppet output for å ta litt mindre damage selv. Den meste av skaden som går rundt er avoidable ellers har vi resistance og AM for tider med høy spell damage. Og når jeg da har Rejuv på 9-10 personer samtidig, virker det viktigere å gi rejuv 4% bonus en å redusere min damage taken med 4%.

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Har sjøl omtrent lik spec som deg n4w, men har då nature's swiftness og nature's cure.

 

(tatt vekk ett poeng i bounty og 1 i BotG).

 

Men klart. Det kan vere forskjellen på 10 og 25 man. Eg er nødt til å ha muligheten til å dispelle, og Nature's swiftness med glyph (for per no fins det ingen andre gode major glyphs imo) kan vere meget hendig når dps failer eller en tank går på en uforutsett spike.

 

Har prøvd å bli vant med den reptrinken også du snakker om, men av erfaring viser det seg at eg healer bedre med 359 vendor trinken med spirit on-use. + alch trink. Ikkje hatt hell med trinkdrops i FL enda.

 

Har derimot lagt meg til den uvanen å gå med langt meir spirit enn tydeligvis Rdruids flest i FL. Uten at det får så mykje å sei for healingoutput. Har også vore oppe på 15.plass på bethilac og 23. rhyolith på logs. Men eg har vel forsvunne ut av dei listene no. Dette er vel en måneds tid sia.

Lenke til kommentar

Det er forsåvidt enkelt å blir ranket på WoL.

Kjør ferre healers og time mana CDs perfekt og bruk ToL + Tranq ved høy damage.

Tidlig rankings vil bli borte relativt fort, ja. Selv min raking har blitt dyttet ned et par plasser.

Dette kommer av lengre fights, mindre healer count eller massiv damage som ikke blir avoidet (lines på Ryholith feks)

Hørt om guilder som kjører runs kun for å ranke healerene sine høyt oppe. Og bruker enten en eller flere av tilfellene nevnt over.

 

Kjører du 10 er det absolutt verdt å plukke opp NS og magic dispell. Mens i min 25 man grupper har vi allerede nok dispellers og siden det ikke er en fight i Firelands som krever en massiv mengde med dispells, valgte jeg å droppe det.

 

Har selv akkurat fått tak I jaws. Og vil si at den er en anelse bedre en Quintessence. Timer du den med ToL, eller generelt ved høy damage, kan det spare en massiv mengde med mana.

Lenke til kommentar

Enkelt og enkelt..Du skal bruke dei fleste spells korrekt, ha masteryen gåande til enkver tid, og ja..bruke ting riktig. =)

 

Bethilac fighten var absolutt ikkje noke eg "prøvde" på når vi gjorde den. Var fullstendig skrapa etter fighten, og stod i 365ish gear.

ToL føler eg tar for lang tid å fordele ut lifeblooms..må vel nesten begynne litt før damagen kommer. ^^

Lenke til kommentar

Er det virkelig verdt det å bruke LB?

 

Når jeg popper ToL macroer jeg den med Berserking + Lifeblood og bruker Nature's Grace. Med dette haste capper jeg og når det 7ende ticket på rejuv, increaser HPS min fra rundt 20 -> 80-90. Bursten i denne macroen er skremmende effektiv, men synker drastisk når Berserking ender. Kanskje ikke like effektivt i 10 man? Men der kunne du hatt 1 rejuv pr. target og nesten holdt dem oppe aleine. :p

 

ToL + LB burde teoretisk sett gi deg en mengde med mana tilbake da. Med 2 T12 ofc.

Lenke til kommentar

En må huske på at 2pT12 bonusen er ikkje så insane i ToL form. Men er enig i at det tar for lang tid å få opp "farten" på treet. Men kan heller ikkje skjønne korleis en kan spamme så masse reju og reforge seg heilt vekk fra spirit no som folk gjer. Med Rejuspam går du jo oom. Eg fatter liksom ikkje ka andre restodruids som tar vekk masse spirit, springer gjerne rundt med under 2k, køyrer gjerne spec som er langt fra manaeffektiv, korleis klarer desse folk å ikkje gå oom på fights?

 

klart der er meir fres å gå på rejuspam i ToL form, men det er jo ekstreeeemt mykje billigare å gå på lifebloomspam, og med litt dyktighet kan du jo holde 3 stacks på 6?7? stk...problemet er at det tar en evighet å rampe opp.

 

Prøvde på rhyolith hc i går. En gang til fase to..blei meir eller mindre instagibba med en gang då. Mangler vel endel dps då kampen hadde vart i 5.45 når vi passerte til p2. Og heilt ubeskrivelig hardt å heale. Konsekvent over 20k hps på alle forsøk.

Lenke til kommentar

Du vil ikke stacke opp 3 stacks på flere under ToL. Det beste er å stacke 1 på så mange som mulig og vente på bloom. Eventuelt kan du putte på en ny stack om den renner ut på noen med full hp. Rejuv spam gir jo bare ToL +15% buffen og det er egentlig ikke så stor healing increase, og er i tilleg ekstremt dyrt. Å spamme lb gir nesten like bra healing og koster omtrent ikke mana om man bruker det i kombinasjon med jaws trinket :)

Lenke til kommentar

En må huske på at 2pT12 bonusen er ikkje så insane i ToL form. Men er enig i at det tar for lang tid å få opp "farten" på treet. Men kan heller ikkje skjønne korleis en kan spamme så masse reju og reforge seg heilt vekk fra spirit no som folk gjer. Med Rejuspam går du jo oom. Eg fatter liksom ikkje ka andre restodruids som tar vekk masse spirit, springer gjerne rundt med under 2k, køyrer gjerne spec som er langt fra manaeffektiv, korleis klarer desse folk å ikkje gå oom på fights?

 

klart der er meir fres å gå på rejuspam i ToL form, men det er jo ekstreeeemt mykje billigare å gå på lifebloomspam, og med litt dyktighet kan du jo holde 3 stacks på 6?7? stk...problemet er at det tar en evighet å rampe opp.

 

Prøvde på rhyolith hc i går. En gang til fase to..blei meir eller mindre instagibba med en gang då. Mangler vel endel dps då kampen hadde vart i 5.45 når vi passerte til p2. Og heilt ubeskrivelig hardt å heale. Konsekvent over 20k hps på alle forsøk.

Hadde et forsøk med Tranq og ToL av CD rett før P2 i går selv. Og når P2 begynte brukte jeg de igjen. Lå på 34k HPS gjennom fighten, men wipet fordi healerene var oom. Extremt mange lines + vanligvis 3-4 aktive vulkaner med 4-5 stacks. :p

 

Er ikke så vanskelig å ikke gå oom. Etter en tid får du en hvis 'flow' i det du gjør, og bruker du trinkets, innervate og pots riktig kan du gå helt vekk fra spirit og mana speccs for å fokusere output.

 

 

Du vil ikke stacke opp 3 stacks på flere under ToL. Det beste er å stacke 1 på så mange som mulig og vente på bloom. Eventuelt kan du putte på en ny stack om den renner ut på noen med full hp. Rejuv spam gir jo bare ToL +15% buffen og det er egentlig ikke så stor healing increase, og er i tilleg ekstremt dyrt. Å spamme lb gir nesten like bra healing og koster omtrent ikke mana om man bruker det i kombinasjon med jaws trinket :)

Nå tenker nok jeg litt mer på overhealing en deg, tydeligvis.

Er healerene i teamet ditt raske nok vil de bare outheale LBen din, og gjøre den absoult ubrukelig fordi den ikke er like effektiv på HoT timeren sin. Du ramper opp 3 stacks på et target og ticker for rundt 1.5-2k imotsettning til rejuv som ticker for rundt 5k. Og med berserking + lifeblood + nature's grace ticker den ofte og hardt. Pluss at det er veldig sannsynlig at personene som har LB på seg vil være toppet opp innen de 11 sekundene passerer. Så der har du en procc på 20k-ish wasted rett i overhealing.

 

Prøvde LB selv igår, men er langt ifra like effektivt som LB. LB scaler uansett ikke med haste. Endte bare opp som veldig høy overhealing den ene fighten. :p

Endret av n4w
Lenke til kommentar

Har som regel Tranq og ToL klar igjen til p2, men då er jo vi ved 5.30 mark og ja..blir omtrent instagibba av stompen.

 

No seier jo eg ikkje at eg hiver 3 stacks med LB på 5 mann i ToL form. Men eg seier det er mulig. =) Går eg på rejuspam går eg oom tilslutt. Det kan gå i fights som er litt bursty, men skjer det for ofte, går jo en oom då og. Og eg har langt meir spirit enn dei fleste restodruids som herjer rundt atm. Kan vere at eg slacker på å holde masterybuffen oppe, men eg trur egentlig ikkje det. Innervate som oftast bruk ilag med power torrent buff. spirit trink brukt på kvar cd, og første går av etter 15 sek.

 

Eg har vel lagt meg til en vane (kan vel definerast som uvane), at spiriten og "manaeffektiv" talentspec er et helvete å geare/specce seg ut av. Då må eg endre på healingrutinane. =P

Og det er ikkje det at eg føler at eg ikkje holder nivået healingwise heller. Det er berre denne endringa vekk ifra spirit eg ikkje fikser.

 

For øvrig..om en bruker Tranq 1 sek før ToL går ut..varer buffen?

Lenke til kommentar

Nå tenker nok jeg litt mer på overhealing en deg, tydeligvis.

Er healerene i teamet ditt raske nok vil de bare outheale LBen din, og gjøre den absoult ubrukelig fordi den ikke er like effektiv på HoT timeren sin. Du ramper opp 3 stacks på et target og ticker for rundt 1.5-2k imotsettning til rejuv som ticker for rundt 5k. Og med berserking + lifeblood + nature's grace ticker den ofte og hardt. Pluss at det er veldig sannsynlig at personene som har LB på seg vil være toppet opp innen de 11 sekundene passerer. Så der har du en procc på 20k-ish wasted rett i overhealing.

 

Nja, det kommer jo helt an på situasjonen. ToL er ikke et burst healing tool og jeg tenker da ikke på slike situasjoner heller. Siden vi snakket om Beth'ilac så vil man jo bruke det under devastation og p2. Da er det konstant aoe damage over lang tid, så man vil få utnyttelse av bloom. Ryholith p2 går for det samme. På Alysrazor kan man time blooms til etter bump etter burn phase. På ragnaros er det også alt for mange steder man vil få utnyttelse av bloomen. Dette er i hvertfall fra min erfaring fra heroic content...

Lenke til kommentar

Vil kunne si at Rhyolith P2 er for kort og heavy til å rampe med LB.

 

Bumpet rankingen min opp til nr 13.

Nok en gang med en burst på nesten 100k HPS.

 

Når Superheated slår inn, så tviler jeg på at du kan ta deg tid til å rampe 3 stacks på 4-5 targets. Kanskje det nesten ville gått i 10 man. Men husk at Rejuv og WG i dette tilfølget er X ganger sterkere på grunn av at du trenger raske og heavy heals med en gang P2 slår til. Ihvertfall på HC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...