Gå til innhold

Den store PSP-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om man skal bruke ISO på PSP må man da ha en 2gig brikke?

Nei...det spørs jo på størrelsen på fila da. Jeg mener å huske at endel spill som er nå i ISO format er kun på 80-200 MB. Men så har du også spill som blir på over 1 GB. DA trenger du større kort.

Jeg tenkte på spill ja. Siden en UMD kan ta 1,8gb så kan jo spillene bli så stor etterhvert. Var ikke klar over at mange spill ikke tok mer enn 80-200mb.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe meg et 1gb kort foreløpig. Litt dyrt med et 2gb.

Endret av Zerpent
Lenke til kommentar
Om man skal bruke ISO på PSP må man da ha en 2gig brikke?

Nei...det spørs jo på størrelsen på fila da. Jeg mener å huske at endel spill som er nå i ISO format er kun på 80-200 MB. Men så har du også spill som blir på over 1 GB. DA trenger du større kort.

Jeg tenkte på spill ja. Siden en UMD kan ta 1,8gb så kan jo spillene bli så stor etterhvert. Var ikke klar over at mange spill ikke tok mer enn 80-200mb.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe meg et 1gb kort foreløpig. Litt dyrt med et 2gb.

Tviler på at det kommer veldig mange spill på over 1 GB. Bare se på spillene som er nå. Er få som er over 500 MB liksom. Blir vel muligens spill som Final Fantasy og sånn som kan bli så store...

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Døde piksler er svarte. Har du piksler som er blå, grønne osv, så er det mulig å få liv i dem igjen (en metode for lcd er å skru av skjermen, massere området i 30s, og skru skjermen på igjen). Svarte derimot er helt døde.

 

1.50, er det versjonen som hadde hull i sikkerheten som gjorde at man kunne spille piratkopierte spill?

Lenke til kommentar
Døde piksler er svarte. Har du piksler som er blå, grønne osv, så er det mulig å få liv i dem igjen (en metode for lcd er å skru av skjermen, massere området i 30s, og skru skjermen på igjen). Svarte derimot er helt døde.

 

1.50, er det versjonen som hadde hull i sikkerheten som gjorde at man kunne spille piratkopierte spill?

1.0 og 1.5 ja :)

Lenke til kommentar
Døde piksler er svarte. Har du piksler som er blå, grønne osv, så er det mulig å få liv i dem igjen (en metode for lcd er å skru av skjermen, massere området i 30s, og skru skjermen på igjen). Svarte derimot er helt døde.

 

1.50, er det versjonen som hadde hull i sikkerheten som gjorde at man kunne spille piratkopierte spill?

Men hvordan "massere" skjermen på en psp??

 

Jeg har 4 pixler som er hvite(hvertfall lys farge).

Er det da sånn at disse ikke er døde? jeg ser dem bare som små stjerner på helt svart/mørk skjerm.

Er det da noen andre tricks man kan prøve da "massering" av skjermen blir litt vanskelig...?

 

rgla

Lenke til kommentar
..det er denne JEG skal ha... QUOTE]

:dribble::dribble:

 

mon tro hva den ville ha kostet..hmmm :ohmy:

 

Fikk testet web browseren på jobb i går og det funket veldig bra bortsett fra at det gikk litt tregt pga alle bilder etc etc. HW.no ble bare rar fordi den klarte ikke å tilpasse seg skjermen. Ting havnet litt her og der.

Browser på en PSP er jo bare helt genialt for det er nok av usikrede nettverk i byen hvis man kjeder seg. Det eneste aberet er at jeg tør nesten ikke å ta den frem i all offentlighet (les:PSP) for jeg kan jo bli robba :cry:

 

 

[edit] bildet ble alfor stort

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
Jeg tipper at Juiced til PSP blir akkurat like ufattelig ræva som det er til PC så det er ikke så spennende :p Mere spennende med Midnight Club: Dub Edition, Burnout og GT4 :yes:

Får vel mer til felles med konsollversjonene, som strengt tatt er langt bedre spill enn NFSU og NFSU2 (til sammen også), som en del ser ut til å forgude.

Lenke til kommentar

Jeg drev å tenkte på en ting.

Er det noen som har sagt noe om at det skal kunne gå ann å koble til ekstern hd via usb inngangen? mener jeg har hørt noe slikt.

 

Det hadde jo vært genialt isåfall, hvorfor bruke 2000 grunker på en 2 gigs memorystick når du kan få 40 gig ekstern hd til rundt 600-700?

Da kunne du gått rundt med en haug av godsaker på lomma.

 

noen som har hørt noen rykter om dette?

 

rgla

Lenke til kommentar
Jeg tipper at Juiced til PSP blir akkurat like ufattelig ræva som det er til PC så det er ikke så spennende :p Mere spennende med Midnight Club: Dub Edition, Burnout og GT4 :yes:

Får vel mer til felles med konsollversjonene, som strengt tatt er langt bedre spill enn NFSU og NFSU2 (til sammen også), som en del ser ut til å forgude.

Jepps. Å style bil synes jeg er kjedelig. Jeg kjører alltid med bumpercam uansett så jeg ser den jo aldri. Gameplay og "kjøreegenskaper" legger jeg mere vekt på.

 

Ridge Racer er litt kult på den måten, siden de på ingen måter prøver å lage en realistisk kjøremåte i spillet, men heller har satset på å lage en kopi av det første Ridge Racer spillet til PSX, med noen modifikasjoner og addisjoner såklart.

Lenke til kommentar
Hvis man skulle koblet til en ekstern HD måtte man hatt USB port på pspen, noe som ikke er der. Om det går an å koble til i den bittelille porten på toppen av PSP vet jeg ikke, men uansett så finnes det jo ikke støtte for det i PSPen.

Den lille porten er da usb-port?. Med mini-usb connector. Overfører jo filer fra pc til psp via en usb-til-miniusb kabel.

Lenke til kommentar
Hvis man skulle koblet til en ekstern HD måtte man hatt USB port på pspen, noe som ikke er der. Om det går an å koble til i den bittelille porten på toppen av PSP vet jeg ikke, men uansett så finnes det jo ikke støtte for det i PSPen.

Den lille porten er da usb-port?. Med mini-usb connector. Overfører jo filer fra pc til psp via en usb-til-miniusb kabel.

Jepp, men det er ikke en "vanlig" USB port, så da måtte man isåfall finnet en kontakt for først å dra kabel fra psp til kontakt og så fra kontakt til ekstern HD.

 

Jeg tviler på at Sony gidder å legge inn støtte for dette, etterom de tydeligvis ikke er spesielt glade i homebrew.

Lenke til kommentar

Hva må jeg gjøre for å få spilt av .mp4 filmene jeg har lastet ned fra yourpsp.com ?

Har lagt filmen over til minnekortet.

 

Må vel lage mappe?

Har prøvd med VIDEO og MOVIES, funker ikke.

 

(Har 2.0 uppdaten)

 

100% sikkert noen her som har skrive om det her men posten er laaaang!, takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Hva må jeg gjøre for å få spilt av .mp4 filmene jeg har lastet ned fra yourpsp.com ?

Har lagt filmen over til minnekortet.

 

Må vel lage mappe?

Har prøvd med VIDEO og MOVIES, funker ikke.

 

(Har 2.0 uppdaten)

 

100% sikkert noen her som har skrive om det her men posten er laaaang!, takk for hjelp! :)

du kan laste ned PSP Video 9, som kan convertere og overføre video filer til PSPen din ;-)

Lenke til kommentar
Jeg drev å tenkte på en ting.

Er det noen som har sagt noe om at det skal kunne gå ann å koble til ekstern hd via usb inngangen? mener jeg har hørt noe slikt.

 

Det hadde jo vært genialt isåfall, hvorfor bruke 2000 grunker på en 2 gigs memorystick når du kan få 40 gig ekstern hd til rundt 600-700?

Da kunne du gått rundt med en haug av godsaker på lomma.

 

noen som har hørt noen rykter om dette?

 

rgla

Hei.

 

Mye tullball dere skriver. Ekstern HDD funker helt fint på PSP.

 

Ja dette fungerer.

 

Jeg har selv kjøpt en 40 gigs harddisk til min PSP som er fullspakket med video og annet snacks.

 

Har selv bare 1 gig minnekort og derfor bruker jeg den eksterne disken til å swappe over nye filer.

 

Discen har eget display og går på batteri. Du kan browse med displayet og kopiere filene i riktig PSP mapper, spill i iso mappen, og filmer i film mappen.

 

Denne disken kostet ca 1500 tror jeg, og jeg kjøpte den på ps-data.

 

Så jeg har alltid med meg 40 gig med psp stuff på tur.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...