Gå til innhold

FBI leser Gmailen din


Ximo

Anbefalte innlegg

Litt dramatisk emne, men vill få oppmerksomheten til folk. Google er en fantastisk søkemotor, og alle elsker vel GMail.. Da er det bare sunt å få høre et annet syn på saken. Om hvordan Google behandler din privacy, om hvordan myndigheter og andre instanser har lov til å lese din mail selv uten en warrant, og om hvordan Google har full oversikt over all mailen din (selv mailene du sletter). Samme med Blogger. Og ikke minst hvordan tidligere NSA-folk jobber for Google, og deres forbindelser med myndighetene i USA. Godt å vite, tror ikke jeg vil bruke GMail til å diskutere USAs utenrikspolitikk.. Men det samme gjelder nok Hotmail og andre store mailtjenester, eller internett i det hele. Er jeg paranoid? Nope, men jeg tror det er godt å vite om det..

 

http://www.google-watch.org/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flyttet til mer passende kategori...

 

Forøvig:

 

Advarsel! PST, Politiet, CIA, NSA, FBI og andre organisasjoner har tilgang til å lese dine innlegg på dette forumet. Pass derfor på hva du sier :p

For å ikke nevne KGB, CIA , NSA , og andre som har interesse i det vi skriver her på forumet :roll:

 

Fakta er vell at de største sikkerhetsorganisasjonene (kan vel til nød kalles det) har store systemer som filtrerer alt vi skriver og sorterer ut relevante data.

 

Har hørt at om man nevner Golden Gate + Washington Dc "Target" så har man automatisk oppnådd litt oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
vel, de har også muligheten til å avlytte alle telefon samtaler i flere tiåar,..mobil samtaler, samt finne ut hvor du er sålenge mobilen er på.

 

http://www.shire.net/big.brother/echelonsurveillance.htm

det går an å spore folk på mobil selv også. det gjorde i alle fall det. tjenesten het "buddy" tror jeg. men alle tilf.nr. du skulle skjekke måtte allerede sakt ja til å ligge i buddy registeret. genialt for de som lurer på hvor damen egentlig er når hun er "ute med venner":)

 

noen som vet om denne tjenesten er operativ enda? ikke det at jeg trenger den altså.. heh. helt sant:)

 

men tilbake til topic. skummelt at slike "organisasjoner" kan lese personers mail uten fullmakt.det gjør det vel lettere for en annsatt å misbruke info veldig få skulle hatt tilgang til.

Lenke til kommentar

Det at google leser mailen er da almenn vite?

 

I vilkårene står du jo at vi saumfarer mailen din slik at vi kan tilby relevant reklame, man trenger ikke å tenke langt når man sier ja til sånt.

 

Jeg er selv en flittig gmail bruker og skal fortsette med det, men hadde jeg måttet se på viktige dokumenter i jobb sammenheng hadde jeg aldri brukt gmail.

Lenke til kommentar
Det at google leser mailen er da almenn vite?

 

I vilkårene står du jo at vi saumfarer mailen din slik at vi kan tilby relevant reklame, man trenger ikke å tenke langt når man sier ja til sånt.

 

Jeg er selv en flittig gmail bruker og skal fortsette med det, men hadde jeg måttet se på viktige dokumenter i jobb sammenheng hadde jeg aldri brukt gmail.

I og med at mail flyter i klartekst over nettet ville jeg ikke brukt noen Mail i det heletatt til jobb/sensitiv info...

 

At Gmail leser mailen min gjør meg ingenting, ettersom jeg bruker det som spam konto og generellt gir f. i om noen leser det...tviler på om at jeg hadde brydd meg om en eller annen skriptet enhet leste mailen min om jeg posta utrolig hete kjærlighetsbrev til dama der for den saks skyld...

Lenke til kommentar

det er null problem å sjekke mailen som sendes på hvilkent som helst nettverk... så skal du begynne å bekymre deg for at etteretningsorganisasjoner leser mailen din bør du helle bekymre deg for at "hvem som helst" kan lese mailen din når den sendes over internett....

 

hvis slike organisasjoner først tar seg "friheten" til å lese mailen din så er det som regel en grunn til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...