Gå til innhold

7. Du skal ikke stjele.


Anbefalte innlegg

##Ser du ikke selvmotsigelsen her? Hvis du ønsker at noen skal ha det godt, har du empati. Ferdig med det. Du kan gjerne synes at fremgansmåten er gal, men det er like fullt empati.##

 

Idet jeg tvinger hundre barn opp etter en vegg og kaldblodig henretter dem en etter en, skyldes ikke dette hverken mangel på- eller fravær av empati, fordi min nabo ønsker jeg godt?

Ser du med denne analogi hvor lett det er å lage grisebæsj av din påstand, sjarlatan?

 

 

##Hvem er det som ikke har som primærinteresse å beskytte og forsvare egne interesser? Spørsmålet er vel heller hvor langt du vil gå for å ivareta disse interessene, samt om du har som sekundærinteresse å hjelpe andre (noe jeg tviler sterkt på at du har).##

 

Nei, du stiller feil spørsmål. Spørsmålet er hvorvidt jeg er for å ramme andre med tvang for å ivareta egne interesser. Man er enten for dette eller imot. Jeg er imot. Altså burde spørsmålet vært "Er du for å ramme andre med tvang for å ivareta dine interesser?". Svaret er nei.

 

Forøvrig er det svært typisk dere tvangstilbedende sosialdemokrater å beskylde oss egoister for å være følelsesløse, kyniske og onde mennesker blottet for medmenneskelighet og nestekjærlighet. Idet jeg er mot å ramme ikke-tvingere med tvang, og ikke-stjelere med tjuveri, kvalifiserer jeg umiddelbart til ovenstående beskyldninger? Er det for sent for deg å pelle av deg dette selvbedrag og disse vrangforestillinger, da du allerede har huet stappfullt av sosialdemokratisk hjernevask?!

Endret av Innovation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det liberalister ikke forstår er at menneskeheten er det den er i dag takket være sosialisme, og at dersom vi hadde fulgt deres ønsker hadde verden gått rett åt helvete. Sosioøkonomiske forskjeller skaper kriminalitet, og en slik destabilisering hadde ledet til borgerkrig hvor de fattige drepte de rike og tok alt de eide.

 

Snodig at de knallblå er så sterkt for politi... de vil ha en verden kun for de heldigste, men vil ha andre til å beskytte seg ifra 'jungelens lov' de selv advokerer.

 

Det finnes ord for slike folk... som ikke eier empati eller har medfølelse og sosiale antenner, ansvarsfølelse osv. å ja, nå husker jeg det: psykopater.

Når kom den økonomiske utviklingen i gang for alvor her i landet?? Jo det var på 50 og 60 tallet, det var da grunnlaget ble lagt for dagens velferd og hvem var det som styrte landet med stø hånd om ikke sosialistene ? Fagorganisasjonene har vel aldri vært så sterke som de dengang var,nettop fordi de kjempet for bedre kår for den vanlige mann og var det ikke sosialister som stod for dette?? Før den tid hadde ikke arbeidere noen rettigheter og måtte stå med lua i hånden og ta til takke med det de fikk den dagen for så å bli sparket neste dag . Så her bør noen og en hvær vite hva de snakker om før de begir seg ut på dette :cry::cry:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Finnes det ikke retningslinjer som regulerer hvorvidt man kan ha samme tema gående i flere tråder? Synes vi har hatt nok av emner med tittelen "Skatt er tyveri". Uansett ender debatten i en sinnsyk polarisering med tilhørende usaklige innspill.

Nå behøvde ikke tråden gå så langt som til slutten for att det skulle komme usaklige innspill, det er bar å lese første inlegg.

 

Når kom den økonomiske utviklingen i gang for alvor her i landet?? Jo det var på 50 og 60 tallet, det var da grunnlaget ble lagt for dagens velferd og hvem var det som styrte landet med stø hånd om ikke sosialistene ? Fagorganisasjonene har vel aldri vært så sterke som de dengang var,nettop fordi de kjempet for bedre kår for den vanlige mann og var det ikke sosialister som stod for dette?? Før den tid hadde ikke arbeidere noen rettigheter og måtte stå med lua i hånden og ta til takke med det de fikk den dagen for så å bli sparket neste dag . Så her bør noen og en hvær vite hva de snakker om før de begir seg ut på dette

Det er en sannhet.

 

- D.J.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...