Gå til innhold

7. Du skal ikke stjele.


Anbefalte innlegg

rasjonell egeninteresse

Går dette ann? Eg vet bare at når eg har egeninteresser, så er eg ihvertfall ikkje rasjonell. :devil:

Mener du at det er irrasjonelt å handle slik at man tjener på handlingen? :dontgetit: Rasjonalitet og egoisme er uatskillelige: det er egoistisk å være rasjonell; det er rasjonelt å være egoist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du betaler skatt når du jobber og tjener penger. Du betaler ikke skatt for å gå på veien eller gå på offentlig skole.

Jo. Du "betaler" skatt for offentlig skole og offentlige veier (og alle andre offentlige onder); mens du "betaler" skatt av eget arbeid.

 

(Betale bør byttes ut med frarøves når det er snakk om skatt.)

Lenke til kommentar
Du betaler skatt når du jobber og tjener penger. Du betaler ikke skatt for å gå på veien eller gå på offentlig skole.

Jo. Du "betaler" skatt for offentlig skole og offentlige veier (og alle andre offentlige onder); mens du "betaler" skatt av eget arbeid.

 

(Betale bør byttes ut med frarøves når det er snakk om skatt.)

Du kan gå på skole og på veien uten å betale skatt.

 

Les sammenhengen!

Lenke til kommentar
Da vil jeg si:

 

Synd for aksjemeglerne som bæsja på leggen og hoppa på den store aksjemeglerbølgen... nå får de ta seg annet arbeid. Tenk det, arbeide ja... i steden for å motta allslags sløvende godtgjørsler fra staten.

 

Men nå har det seg slik at de fleste aksjemeglere har valgt lurt og utdannet seg som økonomer, og da har man straks flere valgmuligheter bare man er litt mobil

 

 

Spenol:

Hadde tyven tatt bilen dersom han ikke hadde vært overbevist om at han var urettferdig behandlet fra de rikes side? Stjeler man av pur ondskap eller stjeler man på grunn av et  verdensbilde der man tror man har blitt forsmådd?

 

Luftbor:

Så flink du var til å argumentere.

Spenol:

Hadde tyven tatt bilen dersom han ikke hadde vært overbevist om at han var urettferdig behandlet fra de rikes side? Stjeler man av pur ondskap eller stjeler man på grunn av et verdensbilde der man tror man har blitt forsmådd?

 

Så alle sosialklienter er forsmådde tyver? Du tror ikke at mange av sosialklientene bare er helt normale mennesker med normal oppdragelse og moral, men som har fått en uoverkommelig knekk i livet?

 

Jeg kan dog være med på at sosialklienter som egentlig er i stand til å arbeide er tyver i den forstand at de stjeler noe som er ment for virkelig trengende, og derfor påfører arbeidende mennesker en unødvendig beskatning.

Siden du åpenbart ikke kan lese skal jeg hjelpe deg...

 

Nei jeg mener ikke at sosialklienter er tyver, og har ikke sagt noe som helst om sosialkontor, sosialklienter eller noe slikt

 

Jeg mener at kriminelle personer ofte har følt seg forsmådd av samfunnet.

Lenke til kommentar
Men de ville ikke følt seg forsmådd om deres skjebne ble overlatt til din og PelsJakobs nåde i et 100% kapitalistisk samfunn?

Nei, fordi rasjonelle ideer vil være utbredt i et slikt samfunn.

Du mener vi burde gjøre som i yndlingslandet ditt, USA, hvor de har utryddet irrasjonelle tanker, og derunder kriminalitet?

Lenke til kommentar
Mange som har sitt ideologiske tilholdssted på VGD og antipsykopat.net her?

 

Samme debatten der som her... flyttet dere hit fordi dere tapte debatten så det sang?

 

Kjennetegn: Utstrakt bruk av ordene psykopat, skrulling, tyv osv.

Hvis du fort kikker gjennom tråden så er det flere anklager om å bruke slike stempler enn det er folk som bruker slike stempler. Kun en person, utenom deg, har brukt ordet skrulling.

 

Er det sånn på VGD også?

Lenke til kommentar

##Det er da overhodet ikke noe tvang involvert. Du kan flytte til f.eks Pakistan hvor bare 1% av befolkningen betaler skatt. Se hvor flott de har det.##

 

Altså opphører tvangsmomentet hvis jeg flytter? Idet min emigrasjon er et faktum, blir skatt og avgift umiddelbart betalt inn på frivillig basis? Hvorfor går du rundt og sier slike skrullete ting?

 

 

##Psykopater er folk som mangler evne til medfølelse, bare tenker på seg selv samt lyver og manipulerer. En beskrivelse som passer forbløffende godt til deg og dine meningsfeller.##

 

Psykopater har, som du sier, liten eller ingen grad av empati. Dette er sosialdemokraten et godt eksempel på, som hemnings- og skruppelløst forsvarer- og gir sin støtte til at noen noen skal få det godt som en direkte følge av å stjele fra andre.

Egoister som meg, som har som primærinteresse å beskytte og forsvare egne interesser, kvalifiserer ikke til den psykopate art. Jeg er nemlig mot å ramme andre med tvang, som ikke har rammet meg med det samme. Således finnes ingen forbindelse mellom egoisme og psykopati, og ditt forsøk på finurlig å flette inn egoismen som et begrep av psykopat karakter, er intet men løgnaktig ræl.

Lenke til kommentar
Egoister som meg, som har som primærinteresse å beskytte og forsvare egne interesser, kvalifiserer ikke til den psykopate art. Jeg er nemlig mot å ramme andre med tvang, som ikke har rammet meg med det samme. Således finnes ingen forbindelse mellom egoisme og psykopati, og ditt forsøk på finurlig å flette inn egoismen som et begrep av psykopat karakter, er intet men løgnaktig ræl.

http://susning.nu/Psykopat

 

En liten link for deg til å lese, neste gang du skal bruke medisinske termer kan du idet minste sjekke hva de betyr først.

 

- D.J.

Endret av DjSlayer
Lenke til kommentar
Psykopater har, som du sier, liten eller ingen grad av empati. Dette er sosialdemokraten et godt eksempel på, som hemnings- og skruppelløst forsvarer- og gir sin støtte til at noen noen skal få det godt som en direkte følge av å stjele fra andre.

Ser du ikke selvmotsigelsen her? Hvis du ønsker at noen skal ha det godt, har du empati. Ferdig med det. Du kan gjerne synes at fremgansmåten er gal, men det er like fullt empati.

 

Egoister som meg, som har som primærinteresse å beskytte og forsvare egne interesser, kvalifiserer ikke til den psykopate art.

Hvem er det som ikke har som primærinteresse å beskytte og forsvare egne interesser? Spørsmålet er vel heller hvor langt du vil gå for å ivareta disse interessene, samt om du har som sekundærinteresse å hjelpe andre (noe jeg tviler sterkt på at du har).

Lenke til kommentar
Men de ville ikke følt seg forsmådd om deres skjebne ble overlatt til din og PelsJakobs nåde i et 100% kapitalistisk samfunn?

Nei, fordi rasjonelle ideer vil være utbredt i et slikt samfunn.

Kan du ikke for en gangs skyld svare med noe annet enn ferdiglagete fraser?

Helt enig. Slike propagandasvar får saken/personen bare til å virke enda mer latterlig og tankeløs. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sier sosialdemokraten som ikke evner å frigjøre seg fra de tanker han har blitt indoktrinert med fra barnsben av av utdanningsinstitusjoner, media, foreldre, etc. ... :hrm:

Jeg lurer følgelig på hvilke indoktriner som diverse medier gjør med oss, kan du vennligst forklare. Siden jeg har blitt utsatt for denne doktrinen siden jeg var barn, er jeg også ute av stand til å gjennkjenne denne propagandaen. Vennligst opplys mitt svake sinn.

 

- D.J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...