Gå til innhold

7. Du skal ikke stjele.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du kaller noe tyveri fordi du er uenig med politikken?

Akkurat det argumentet der brukes som regel når kapitalistene slipper opp for andre argumenter. Man kan jo kalle det stjeling at arbeidere får så lite utbytte ved en fabrikk i en facist stat, men dette blir likevel meninger.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Så du kaller noe tyveri fordi du er uenig med politikken?

Akkurat det argumentet der brukes som regel når kapitalistene slipper opp for andre argumenter. Man kan jo kalle det stjeling at arbeidere får så lite utbytte ved en fabrikk i en facist stat, men dette blir likevel meninger.

 

Pelsjakobs svar er korrekt. Hva som er tjuveri, følger av hvorvidt det handlingsmessige kriteriet "ta noe fra annen som tilhører denne, uten dens samtykke". Hvem som fyller dette kriteriet, være seg om det er individgrupper, enkeltindivider, flertall eller mindretall, er ikke relevant. Tjuveri er hva jeg er uenig i.

Endret av Innovation
Lenke til kommentar

Bibelens syvende bud lyder: "Du skal ikke stjele".

 

Å følge opp dette budet, må innebære å vende seg bort fra både tjuveri og støtte til tjuveri.

Veldig mange mennesker av "god" kristen og/eller sosialdemokratisk oppdragelse, har tidvis undret seg over- og stilt spørsmål til Paradisets befolkningskapasitet. Med tanke på hvor mange mennesker som eksisterer og som totalt sett har eksistert, som har gått bort og som vil gå bort, synes det blant de "gode" kristne sosialdemokrater å være en reell bekymring til hvorvidt Paradiset kan romme så meget av milliarder menneskeindivider.

Tatt i betraktning at anslagsvis over 95% av jordens vestlige befolkning i det minste er "gode" kristne, "gode" sosialdemokrater, eller en kombinasjon av begge disse arter, burde bekymringen istedet vært rettet rundt befolkningskapasiteten i Helvete.

Lenke til kommentar
Tja, som nevnt tidligere så kan forøvrig også tjuveri på samme måte defineres dersom en arbeider blir underbetalt av arbeidsgiveren.. :shrug:

 

Ja, men kun under den forutsetning at arbeidsgiver ikke overholder avtalen for lønnsbetingelsene i arbeidskontrakten, når lønn utbetales.

Det samme gjelder jo også en evt. politisk linje fulgt av staten. Men slik som en arbeidsgiver kan se seg nødt til å endre betingelser dersom diverse hendelser skulle oppstå(feks. nye eiere,konkurs,oppkjøp etc.) vil følgelig staten se se nødt til å endre betingelsene når bla.a. nye "eiere" tar styringen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Troende er mer kriminelle enn ikke-troende. Liberalister stjeler mer enn sosialister.

 

95% av norges befolkning er *definitivt* ikke sosialdemokrater, kristne, eller en kombinasjon av disse to. Mindre enn halvparten er troende på noe som helst, kun ca. 15% på Jesus som sin frelser, og halve landet stemmer på liberale og konservative partier som FRP og Høyre.

Lenke til kommentar

Det liberalister ikke forstår er at menneskeheten er det den er i dag takket være sosialisme, og at dersom vi hadde fulgt deres ønsker hadde verden gått rett åt helvete. Sosioøkonomiske forskjeller skaper kriminalitet, og en slik destabilisering hadde ledet til borgerkrig hvor de fattige drepte de rike og tok alt de eide.

 

Snodig at de knallblå er så sterkt for politi... de vil ha en verden kun for de heldigste, men vil ha andre til å beskytte seg ifra 'jungelens lov' de selv advokerer.

 

Det finnes ord for slike folk... som ikke eier empati eller har medfølelse og sosiale antenner, ansvarsfølelse osv. å ja, nå husker jeg det: psykopater.

Lenke til kommentar
Sosioøkonomiske forskjeller skaper kriminalitet, og en slik destabilisering hadde ledet til borgerkrig hvor de fattige drepte de rike og tok alt de eide.

Dogmatisk påstand.

 

En person som har trygghet, frihet og mulighet til å utvikle seg selv personlig vil normalt ikke bli kriminell bare fordi noen andre har mer enn en selv.

 

Det som kan føre til at en person blir kriminell i en slik situasjon er:

- Personen har spenningsbehov, risikoadferd og manglende empatiske evner

- Det finnes en direkte utnytting fra de rikes side

- misunnelsestankegang indusert av sosialister

 

Sosialister har en tendes til å gå rundt å fortelle folk hvor galt det er at de rike har mye og hvor urettferdig dette er. Dette induserer en misunnelsestankegang der personer som har all grunn til å være fornøyd, alikevel blir missfornøyd fordi noen har mer enn dem selv. Dette skaper en missnøye og disrespekt ovenfor de rike i samfunnet. Og dette mener jeg er et sterkt bidrag til at relative forskjeller gir en viss grad av kriminalitet.

 

Den motsatte tankegangen, der man anser frihet, økonomi og forskjeller som det essensielle for utvikling av et godt velferdssamfunn, der man aksepterer at noen er mer vellykkede enn andre og bidrar mer enn andre uten å være misunnelige, der skaper ikke relative forskjeller kriminalitet på samme måte. For der ser man på seg selv og verdsetter hvor godt man selv har det, i stedet for å se på andre og være misunnelige på hvordan de har det i forhold.

Lenke til kommentar
Man er nødvendigvis for tjuveri

fordi man er for sosialdemokrati

 

hva??? sosialdemokrat= tyv

Hva er du mener, er det f.eks skatt du klager på??

 

Er du fra Bærum og jobber på pappas aksjemeglarhus.

 

Nei, sosialdemokrat = for tjuveri. Konsentrer deg.

 

Hva jeg klager på er legalisert tvang og tjuveri, som i kontekst sosialdemokrati vil si lovskrevne plikter og rettigheter, og skatt og avgift.

Lenke til kommentar
Troende er mer kriminelle enn ikke-troende. Liberalister stjeler mer enn sosialister.

 

95% av norges befolkning er *definitivt* ikke sosialdemokrater, kristne, eller en kombinasjon av disse to. Mindre enn halvparten er troende på noe som helst, kun ca. 15% på Jesus som sin frelser, og halve landet stemmer på liberale og konservative partier som FRP og Høyre.

Si meg, hvor har du de tallene fra?

Lenke til kommentar

HaHaHa

 

Du svart ikkje på det andre spørsmålet!

 

EDIT!!

 

Beklager for "personangrepet". Viste ikkje at det å antyde at noen var fra Bærum, var et skjelsord.

 

Det eg mener er hvor Blå er du.

Er sjøl fra vestlandet og rimelig rød. Men enkelte ganger irriterer eg meg over østlendinger som mener at "ærligt arbeid" er å veksle mellom papir og penger.

Endret av Kløno
Lenke til kommentar

##Det liberalister ikke forstår er at menneskeheten er det den er i dag takket være sosialisme,....##

 

Jeg forstår at du takker denne psykopate ideologi, omsatt i praksis til en modell bygget på- og holdt i hevd utelukkende av legalisert tvang og tjuveri. Jeg forstår dette like godt som en narkoman rusmisbruker takker for at det finnes mennesker det er penger å rappe for. Jeg forstår dog ikke grunnen til at du takker denne ideologi. Har det en patologisk sammeheng?

 

 

 

##...og at dersom vi hadde fulgt deres ønsker hadde verden gått rett åt helvete.##

 

Det foreligger ingen empiri som gir påstanden din hold, og vi kategoriserer den derfor som løgnaktig, ignorant rææl.

 

 

##Sosioøkonomiske forskjeller skaper kriminalitet, og en slik destabilisering hadde ledet til borgerkrig hvor de fattige drepte de rike og tok alt de eide.##

 

Det har du sikkert rett i. Vi har observert at dette er tilfelle i det sosialpsykopatiske system.

 

 

 

##Snodig at de knallblå er så sterkt for politi... de vil ha en verden kun for de heldigste, men vil ha andre til å beskytte seg ifra 'jungelens lov' de selv advokerer.##

 

Fargelegg meg ikke. Jeg er nemlig mot legalisert tvang og tjuveri. Hverken blått eller rødt er dette.

 

 

##Det finnes ord for slike folk... som ikke eier empati eller har medfølelse og sosiale antenner, ansvarsfølelse osv. å ja, nå husker jeg det: psykopater. ##

 

Korrekt. Psykopater kaller vi dem, de som er for å ramme med tvang og tjuveri andre som ikke har rammet dem selv med tvang eller tjuveri. Deres psykopate behov for dette, må skyldes nødvendigvis mangel på empati. Din oppfatning av sosialdemokrater er svært presis. De er regulære psykopater, som vist i deres notoriske behov for å ramme mennesker med tvang og tjuveri - klinisk og ideologisk.

Endret av Innovation
Lenke til kommentar

##HaHaHa

Du svart ikkje på det andre spørsmålet!

Beklager for "personangrepet". Hviste ikkje at det å antyde at noen var fra Bærum hvar et skjelsord.##

 

Det er iorden, for min del, at du utøver usaklige personangrep mot meg. Jeg er immun mot slikt. Hva jeg tror blacktower forsøkte å få frem, var at usaklig og meningsløst rææl ikke gavner debatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...