Gå til innhold

Elkjøp nett og butikk. Og HL2 nedtur.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder kr 299,- for Half-Life 2...

 

Vi har nå fått tilbudsaviser annenhver dag i postkassa fra Elkjøp og Lefdal siden slutten av november der de selger Half-Life 2 for kr. 299,- i butikk.

 

Både kona og jeg har vært innom sikkert 15-20 ganger totalt for å benytte oss av dette meget bra tilbudet, men hver gang "ble de utsolgt dagen før og får inn nye i morgen eller overmorgen."

 

Tar man drivstoff og tapt sofatid i betraktning kunne vi ha spart mye penger på å kjøpt to kopier på en eller annen webshop til kr 500,- + frakt/oppkrav, men så er det jo oss som er dumme nok til å virkelig tro på disse luretilbudene til Elkjøp/Lefdal (som for øvrig alltid er helt identiske)

 

Ja, ja, får trøste meg med at Istid til kr 49,- skal komme inn i morgen siden det nettopp ble utsolgt :thumbup: lmao...

Lenke til kommentar
Når jeg kjøpte far cry på elkjøp for en del mnd siden,  sto det 349 på prisen i "hylla" jeg gikk til kassen og "399kr takk" øh det stor jo 349 der henne, javell da 349 da...... De prøver og svindle hele tiden :mad:  Har også opplev noe av det samme før.................... :thumbdown:  :thumbdown:

Off, siden prisen i butikkprogrammet ofte settes sentralt er det ikke i alle tilfeller at det stemmer, så hun nok ikke å svindle deg.

Er så lei av dette forumet. Ved en minste feil i en butikk, en webshop, et produkt, etc, så er det svindel, lureri og man må "klage til forbrukerombudet og forbrukerrådet".

Endret av Gaupa
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare bestille det på nett da?? Hvis du betaler med kort koster det deg 20 kr. ekstra i frakt. er ikke noe å si på det.

 

Ellers har jeg også vært borti dette med forskjellige priser på nett og i butikk når det gjelder elkjøp. Det ser ut til at de forskjellige butikkene kjører forskjellig policy om hva de skal gjøre med det, noen gir den prisen på nettet andre ikke. Jeg har opplevd flere ganger å få prisen som står på nettet hvis du gir beskjed om at den en billigere på nettsidene deres.

Lenke til kommentar
de har da HL2 til 299 hos min lokale elkjøp..

:yes:

 

har det til 299 i 2 av 4 butikker her i området - de andre 2 har det til 399,-

Elkjøp skal fremstå som en kjede, altså skal de føre samme priser. Da er det tydeligvis butikksjefer som ikke har skjønt dette. Kan ikke se på dette som noe annet enn en ukultur innen elkjøp.

Lenke til kommentar
de har da HL2 til 299 hos min lokale elkjøp..

:yes:

 

har det til 299 i 2 av 4 butikker her i området - de andre 2 har det til 399,-

Elkjøp skal fremstå som en kjede, altså skal de føre samme priser. Da er det tydeligvis butikksjefer som ikke har skjønt dette. Kan ikke se på dette som noe annet enn en ukultur innen elkjøp.

Konklusjonen er iallefall at du aldri kan tro på prisene i elkjøp reklamebladene hvis dette stemmer.

Lenke til kommentar
Elkjøp skal fremstå som en kjede, altså skal de føre samme priser. Da er det tydeligvis butikksjefer som ikke har skjønt dette. Kan ikke se på dette som noe annet enn en ukultur innen elkjøp.

Da antar jeg at du er like forferdet over bensinkjedene også da. Og at du, om du skulle være i Finnmark noen gang, sjekker prisen på bensin hos Statoil i Oslo sentrum og vil forlange samme pris over alt.

Lenke til kommentar

Det er da ikke en selvfølge at Kjeder som har nettbutikk og Butikk skal ha samme priser på nett som i butikken, det er jo et velkjent faktum at bestillinger via nett er mye billigere enn å måtte drive en butikk, ha flere ansatte, strømutgifter, kassasystemer, betalingsterminaler and so on.

Selvfølgelig er det litt dyrer i selve butikken, det er jo driftsspørsmål.

Vi hadde psdata i byen før, den måtte legge ned, den syns jeg å huske kjørte med samme priser i butikk som på nett, det lønte seg rett å slett ikke.

Den ble lagt ned, meget synd, for det var greit utvalg, og skulle du ha noe, så kom det fort.

 

Så det at de har forskjellige priser i butikk og på nett, det syns jeg er en selvfølge.

 

Det at de kjører forskjellige priser i butikkene er heller plagsomt. Men det er neppe ulovlig.

 

Når det gjelder aldersgrense:

http://www.itavisen.no/art/1298774.html

Ikke straffeansvar

De nye reglene er bare veiledende, og vil ikke kunne brukes i en eventuell rettslig forfølging av f.eks. en forhandler som har solgt «voksenspill» til mindreårige. Dette var en forutsenting for at bransjen skulle gå med på det nye merkesystemet.

 

Så det at han ikke hadde lov til å selge deg var tull, men kansje det er rettningslinjer innenfor Elkjøp som sier at han ikke har lov til å selge til folk under den anbefalte aldersgrensen. Og han kan få konsekvenser i jobber pga dette.

 

Og det med prissamarbeid tror jeg du hyper litt. Selvfølgelig sjekker de prisene i andre butikker for å så sette priser på sine egne produkter av samme type, teit om spaceworld selger til 499,- og så elkjøp til 299,- når de kan selge til 349,-/399,- og alikavel tjene penger på det. Samme som med bensin det. Du selger ikke vannvittig lav pris i et område der det er dyr bensin, du ligger litt under, bare for å kapre kunder.

Endret av Neptyr
Lenke til kommentar

Aldersgrensen er veiledende ja, men de fleste større kjedene har satt det som en regel i salget at de skal følge den anbefalte aldersgrensen. Jeg forstår ikke helt problemet her; det er en grunn til aldersgrensen.

 

Hadde jeg hatt en bror på 16 som hadde fått kjøpt f.eks. GTA: San Andreas i butikken, hadde jeg nok reagert negativt. På nevnte spill står det faktisk følgende på fremsiden av coveret: "Ekstremt voldelig innhold! Bør verken kjøpes eller benyttes av personer under 18 år." - og det forstår jeg så godt.

 

Det er "bare" et dataspill sier mange.. Jeg vil påstå at å spille GTA: SA er verre enn å se en blodig splatterfilm (Braindead f.eks.). Det er akkurat problemet med å skille fra virkeligheten som gjør at barn under 18 år ikke bør spille den typen spill.

Lenke til kommentar

Tidligere stod det ikke "internett pris" på siden du kunne skrive ut, men det har de endret på nå. Før så var det bare å ta med seg utskriften, og da kunne ikke ekspeditøren gjøre noe annet enn å slå inn den prisen du hadde.

 

Var vel fler enn meg som gjorde det samme, for nå står det: "PCCD HALF LIFE 2

Internettpris 299,-" , og "Prisen på Internett kan avvike fra prisen i våre butikker".

 

At enn 17åring ikke får kjøpt spillet på el-kjip er vel heller unntaket enn praksis.

Lenke til kommentar

Hvis man ikke liker elkjøp, så ikke handle der da vel. Det er den største makten vi har som forbrukere, nemlig det å velge bort. Ikke glem den!

 

Personlig handler jeg aldri data-relaterte ting på elkjøp eller noe. All HW og SW går via nettbutikker, noe som gjør denne ellers så dyre hobbyen mye billigere.. TENK om du måtte ha handlet ALL hardware på elkjøp da :roll:. Da hadde vel innmaten i PCen din sett litt mer stusseligere ut ja..

 

Men er jo genialt med sånne butikker trenger man en ny barbermaskin, kaffetrakter, oppvaskmaskin, printer, younameit. At det ikke er best på data får være elkjøps problem, ikke mitt, fordi jeg ikke handler data der.

 

 

(btw, ..*kremt*.. kjøpte HL2 i den perioden min lokale elkjøp hadde d til 299 då..hehe)

Lenke til kommentar

Elkjøp skal fremstå som en kjede, altså skal de føre samme priser. Da er det tydeligvis butikksjefer som ikke har skjønt dette. Kan ikke se på dette som noe annet enn en ukultur innen elkjøp.

Konklusjonen er iallefall at du aldri kan tro på prisene i elkjøp reklamebladene hvis dette stemmer.

@ stigfjel: Som jeg sa. Rema har heller ikke samme priser, ei heller g-sport, rimi osv. For ikke å snakke om bensinstasjonene..eller klesbutikkene.

 

@ balleklorin: Konklusjonen din er feil, da 299,- var et tilbud som ble kjørt i flere uker før jul. Før jul altså, ikke nå.

Lenke til kommentar
@ stigfjel: Som jeg sa. Rema har heller ikke samme priser, ei heller g-sport, rimi osv. For ikke å snakke om bensinstasjonene..eller klesbutikkene.

Jo, dagligvarekjedene har samme priser over hele linja, utenom Bunnpris, som kjører forskjellige priser i Trondheim og Oslo. Det hører med til et av de få unntakene. Jeg har jobbet i dagligvarebransjen i langt over 4 år, så det vet jeg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...