Gå til innhold

Elkjøp nett og butikk. Og HL2 nedtur.


Anbefalte innlegg

Jeg var på elkjøp i dag for å handle inn HL2, da jeg kom inn og fant spillet kostet det 399 og IKKE 299 som står på hjemme sidene dies.

Faen så irriterende det er at de ikke kan ha priser for nett og butikk.

Jeg har lest om flere som klager på elkjøp sin markedsføring, blant annet på dette med to forskjellige priser i butikk og på nett, og at man da skal kunne gå rett bort å si til de i kassen at på nett koster det det og det. Så sjekker de, og du får det for den ”riktige” prisen.

Dette var ikke riktig sier elkjøp fyren til meg og viser meg den fine lille ruten nederst på siden: Prisen på Internett kan avvike fra prisen i våre butikker.

Så sier jeg at det er jo helt sløvt, for jeg pleier å sjekke hva jeg skal kjøpe på nett for så å reise ut på elkjøp og kjøpe.

-Tar dere ikke inn nok varer til å ha samme pris på nett som i butikkene da?

-Det har jo litt med hva andre butikker selger det for også da. Sånn som spaceworld.

Hva faen! Innrømte fyren nettopp pris samarbeid!

Uansett, så ser han hvor fortvilt jeg er og sier, vell du kan få den for 349, jeg sier meg ening men har ikke nok penger.

Jeg har 330. Så sier han at det går greit.

Hva faen er dette stedet. En jallabod der man kan prute prisene ned. (ikke missforstå, at han satte det ned var jo konge)

Men hva sier det om butikken. Jeg tviler på det sterkeste at han som satt der hadde noe særlig ansvar.

Og vanligvis ville jeg fått den: beklager jeg kan ikke gjøre noe med det. Jeg er ikke sjefen her, og han er på sydentur.

Det kan jo bare bety to ting, enten er han sjef. (noe jeg tviler sterkt på)

ellers så har de fått tillatelse til å sette ned prisene på akkurat den type klager.

Nå var jeg endelig lei av å diskutere med fyren og sier ja takk til å kjøpe.

- Er du 18 da?

-er 17, er ikke det nok for deg.

-beklager, men hvis du nå skulle få kjøpe det, og det står kontrollører utenfor er det vi som får skylden.

-Ok. Sier jeg og går. Kontrollører, finnes det folk som kontrollerer den slags.

Jeg viste det var litt risky å prøve å kjøpe pga at jeg ikke var 18.

 

Uansett så burde elkjøp fikse det med prisene på nett og butikk.

For det er søren så irriterende!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er den 18 års grensen en lovlig/ulovlig grense da

 

er ikke dette en anbefalt grense da

 

hva skjer hvis en butikk selger varen til en under aldersgrensen

 

 

nettprisen er alltid billigere fordi det er billigere å drive. Man har lite personell og det er ikke noe kostnader med selve butikken. Derfor kan prisene presses mer i en nettbutikk.

 

At nett prisen er billigere en butikkprisen er helt vanlig. Se bare på dagens reise go flypriser. Komplett gjordet dette hele tiden mens de hadde butikk.

 

nett og butikkpris som er forskjellig har eksistert lenge.

Endret av Joggi
Lenke til kommentar

Prisen på 299 er vel slik at den gjelder kun for kjøp over internett.

 

Når det gjelder det med aldersgrense, ås har jeg også fått beskjeden om at jeg ikke va r gallem nok da jeg skulle kjøp HL2 på Spaceworld. Jeg er da FFS 17 år og jeg kommer nok neppe til å bli noen syk massemorder av å spille det spillet.

Mener å ha lest at det kun er en anbelfaling av alder og at det ikke er ulovlig å selge til "mindreårige"..

Lenke til kommentar
Prisen på 299 er vel slik at den gjelder kun for kjøp over internett.

Nei, det er det ikke! De er pålagt å selle produktet for samme pris i butikk som på nett med mindre det står annet på nettet! Hvis de er trasige anngående prisen er det bare å printe ut fra elkjop.no der det står at butikene er pålagt samme pris i butikk som på nett! Det måtte jeg gjøre en gang før de ga seg :realmad:

Lenke til kommentar
Uansett så burde elkjøp fikse det med prisene på nett og butikk.

For det er søren så irriterende!

[host] hva med komplett og alle andre sjapper i hele landet som har web og fysisk butikk [/host]

 

:hmm:

*Host* Komplett har ingen fysiske butikker, de ble solgt til tidligere ansatte i kjeden, og heter nå Databutikken. *hark*

Lenke til kommentar

Kompett har jo bare nettbutikk da.

Men forstår hva du mener.

Men poenget er at jeg går inn på nett for å se hva jeg skal kjøpe.

Og da er det irriterende at det ikke er "riktig" priset.

 

Vet, er jevelig irriterende med 18, så kan de ikke selge til deg.

hehe. Men 18 er vell 18. Så får godta det.

Sender min far jeg:P

Ja mener å si det er anbefalt, men at elkjøp har sagt seg ening i å ha det som fastsatt aldrersgrense :cry:

Lenke til kommentar
Prisen på 299 er vel slik at den gjelder kun for kjøp over internett.

 

Når det gjelder det med aldersgrense, ås har jeg også fått beskjeden om at jeg ikke va r gallem nok da jeg skulle kjøp HL2 på Spaceworld. Jeg er da FFS 17 år og jeg kommer nok neppe til å bli noen syk massemorder av å spille det spillet.

Mener å ha lest at det kun er en anbelfaling av alder og at det ikke er ulovlig å selge til "mindreårige"..

de har da HL2 til 299 hos min lokale elkjøp..

Lenke til kommentar
Prisen på 299 er vel slik at den gjelder kun for kjøp over internett.

 

Når det gjelder det med aldersgrense, ås har jeg også fått beskjeden om at jeg ikke va r gallem nok da jeg skulle kjøp HL2 på Spaceworld. Jeg er da FFS 17 år og jeg kommer nok neppe til å bli noen syk massemorder av å spille det spillet.

Mener å ha lest at det kun er en anbelfaling av alder og at det ikke er ulovlig å selge til "mindreårige"..

Er vel en grunn til at de har aldersgrenser da og er du 17 er du ett år for ung til å spille HL2, dessverre for deg.

 

Tror du de har 18 års aldersgrense på øl og bare for moro? Har ikke noe å si om du mener at du ikke blir alkoholiker selv om du er 17, regler er regler.

Lenke til kommentar
Uansett så burde elkjøp fikse det med prisene på nett og butikk.

For det er søren så irriterende!

[host] hva med komplett og alle andre sjapper i hele landet som har web og fysisk butikk [/host]

 

:hmm:

*Host* Komplett har ingen fysiske butikker, de ble solgt til tidligere ansatte i kjeden, og heter nå Databutikken. *hark*

Datakjeden, ikke databutikken.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat noen "kontrollører" som sjekker om kundene er gamle nok, men det finnes noe som heter journalister, bl.a., som elsker å spa opp møkk. De er utrolige vanskelige å oppdage, og bruker ofte gjemmetriks som tatt ut fra mørke bøker vellagret i fuktige kjellere over flere hundreår.. hmrf.. litt offtopic, men:

 

De butikkvekterne som sviver i lokalene tror jeg neppe gidder å sjekke om spillkundene er gamle nok - de er nok mer opptatt av å leke politi mot halvnarkoer, zaggere med store lommer og store ansamlinger sigøynere (tenker på episoden på Lefdal på Forus (stavanger) i sommer - hvor det forsvant en plasma.) De fleste, jeg kjenner, som har jobbet som butikkvektere - har en ekkel tendens til å stigmatisere folkegrupper etter hudfarge, kleskode og utseende generellt. :-/ (Tenåringer er ikke nødvendigvis i deres, kall det - "målgruppe".)

 

Men: Hvem er det som sitter med handa langt inn i møkka den dagen "17-åringer får kjøpt HL2 på Elkjøp" på førstesia på VG ? Jeg tror de fleste større kjedene ønsker å være ganske seriøse på dette området, bl.a. mht til omdømme blant foreldre og slikt. Selv om prisstrukturen til Elkjøp ikke alltid er like populær blant dagens generasjon av webshoppere - så finnes det dusinvis, virker det som, som faktisk er veldig fornøyd med opplegget til Elkjøp. Foreldrene, besteforeldrene, onklene og tantene deres, gutta?!!

 

Vi får håpe Elkjop.no blir virkelig bra når de gjør klart for relansering?! Kanskje de får plass her i prisguiden på hw.no også? Jeg ønsker dem ihvertfall hjertelig velkommen til å ta opp konkurransen med bl.a. komplett.no ...

 

Men om en person er 17 eller 18 er jo vanskelig å se an sånn helt uten videre, men noen ser eldre ut enn hva de er - og andre ikke :-/ Derfor synes jeg det er bra at den selgeren tok sitt ansvar bevisst og frarådet kjøp av voksenspillet HL2. Tipper den koselige dama på nærmeste Narvesen ville ha gjort det samme om du la ett ymse voksenmagasin på disken også =) Men det er jo greit at dere ungdommer har noe å glede dere til når voksendommen kommer å tar dere?!

 

Mvh, Stian. :dribble:

Lenke til kommentar

[host] hva med komplett og alle andre sjapper i hele landet som har web og fysisk butikk [/host]

 

:hmm:

*Host* Komplett har ingen fysiske butikker, de ble solgt til tidligere ansatte i kjeden, og heter nå Databutikken. *hark*

Datakjeden, ikke databutikken.

*Host, dette er helt riktig, og det er det jeg prøver å forklare 100 kunder hver dag som kommer med priseksempler fra Komplett. :roll:

 

 

Når det gjelder aldersgrense på spill, er jeg fortsatt usikker på om dette er fastsatte grenser, grenser som skal tolkes, eller grenser som kan følges akkurat slik butikken selv vil.

 

Men HVIS det er slik at butikken som selger et 18års-spill selv kan bestemme om de vil selge til en mindreårig, har det ingenting å si om du er 12, 13, 14, 15, 16, 17 eller 17 og et halvt. De kan da uansett velge å ikke selge spillet. Hvis det er slik da.

Lenke til kommentar

Hehe, mener bestemt at det står anbefalt aldersgrense. Menmen kjeden kan vel sikkert selge varer til dem de vil, å han var tydeligvis ikke hypp på å selge til deg. Enten fordi at han er en viktigper som akkurat har blitt 18 selv eller fordi han ikke liker å bli kverrulert med ang. priser. Jeg hadde hvertfall aldri fått meg til å nekte en 17åring å kjøpe ett dataspill, å det tror jeg heller ikke mange andre hadde gjort, du traff nok den ene drittsekken.

Kjøp heller spillet over steam, det koster kanskje litt mer, men til gjengjeld slipper du ha dvd'n i når du spiller, du risikerer heller ikke få en defekt dvd, noe som hender i 40% av tilfellene, og du slipper å nærme deg en elkjøpbutikk. :thumbup:

Endret av crownjewel
Lenke til kommentar
Hvis de er trasige anngående prisen er det bare å printe ut fra elkjop.no der det står at butikene er pålagt samme pris i butikk som på nett! Det måtte jeg gjøre en gang før de ga seg :realmad:

Nå tror jeg du rører fælt. Det står jo helt tydelig på nett at 'Prisen på Internett kan avvike fra prisen i våre butikker.'

 

Med andre ord kan en butikk glatt ta 5.000,- for en vare som selges på nett til 199,- hvis de vil det.

Lenke til kommentar

2. ting.

 

Når det gjelder aldersgrenser, så selges selvfølgelig ikke spill til folk under den anbefalte aldersgrensen. Dette har ingenting med lover å gjøre, aldersgrensene er anbefalt og ingenting mer. Det er bare det at ingen butikker vil risikere det meget negative oppslaget som følger om det er en avis som er ute på tur for å ta stikkprøver av butikkene. Derfor er det best å følge de anbefalte grensene.

 

Det andre er det at elkjøp sin internettbutikk konkurrerer på pris med andre nettbutikker. Dvs at en god del av prisene blir særs vanskelige å holde på samme nivå for en vanlig elkjøp-butikk (er MYE mer kostnadsfullt å ha en vanlig butikk enn en nettbutikk), og derfor så har ikke elkjøp sine vanlige butikker prisgaranti mot nettbutikken. Men de aller fleste priser skal være like, men på tilbud som Halflife 2 og lignende varer så vil det kunne være variasjoner. Dette tror jeg folk skjønner om de tenker seg litt om.

 

Tør også minne folk om komplett.no som før de solgte butikkene sine hadde en egen butikkpris, og en webpris på alle varer.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Faen så inn i helvetes irriterende.

De har en hau med forskjellige priser.

Nett eller butikk samma F det.

"Mine" 3 elkjøp butikker har OFTE forskjellig priser på samme ting.

Er de ikke en og samme kjede?!!

Og hva har det med saken å gjøre?

 

Rema er billigere der det er en LIDL-butikk i nærheten.

 

Bensin er billigst i områder med mange stasjoner.

 

Prisene er ikke nødvendigvis like over alt for elektronikkbransjen heller. Eller databutikkene, eller sportshusene.

Lenke til kommentar
Prisen på 299 er vel slik at den gjelder kun for kjøp over internett.

Nei, det er det ikke! De er pålagt å selle produktet for samme pris i butikk som på nett med mindre det står annet på nettet! Hvis de er trasige anngående prisen er det bare å printe ut fra elkjop.no der det står at butikene er pålagt samme pris i butikk som på nett! Det måtte jeg gjøre en gang før de ga seg :realmad:

Her har det som sagt skjedd en forandring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...