Gå til innhold

Kan steke egg på min bærbare


Anbefalte innlegg

Min bærbare HP maskin blir utrolig varm etter bare å ha vært på en liten stund. Det er spesielt under og på batteriet som er glovarmt. I tillegg bråker den noe helt forferdelig. Virker som om vifta aldri stopper. Dvs, vifta stopper ALDRI!

I tillegg så blir strømforsyningen og (adapteren/batter/laderen firkanten på ledningen) usannsynlig varm.

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få slutt på dette...

Vel og merke uten å formatere dataen..

?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du skal bruke laptopen med strømforsyning over lengre tid, ta ut batteriet. Det vil sannsynligvis hjelpe mye på varmen, siden fulladet batteri som blir stående og ta imot strøm i lengre tid blir varmt. En BIOS oppdatering er nok også noe du bør prøve.

 

Ellers kunne det jo kanskje hjulpet litt å si hvilken modell du har, sånn at man ser hva som faktisk sitter i maskinen.

Lenke til kommentar
Min bærbare HP maskin blir utrolig varm etter bare å ha vært på en liten stund. Det er spesielt under og på batteriet som er glovarmt. I tillegg bråker den noe helt forferdelig. Virker som om vifta aldri stopper. Dvs, vifta stopper ALDRI!

I tillegg så blir strømforsyningen og (adapteren/batter/laderen firkanten på ledningen) usannsynlig varm.

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få slutt på dette...

Vel og merke uten å formatere dataen..

?

Står strøminnstillingene under control panel på "bærbar"? Står den som "alltidpå" vil den kjøre cpuen på fult hele tiden, slik at cpuen blir varm, og dermed vil viftene starte oftere..

Endret av kenthlar
Lenke til kommentar

Anbefaler deg at du steker med det samme Bacon så får du brukt maskinen til noe nyttig.

 

Seriøst : Det finnes et viftesystem som kan tilkobles under laptoppen, husker ikke helt i farten hvor jeg har sett den men den skal vist hjelpe ganske bra. Finnes flere modeller som gir litt mindre støy men kan nok anbefales i ditt tilfelle.

 

Ps : Når det gjelder vifta så skal den gå hele tiden, stopper den så kan du si adjø til pcen din, derimot så er det normalt at det reduserer hastighet når pcen ikke er noe spesielt varm. Om du har hatt den lenge så kan det være på tide å rense den innvendig for støv etc. Du kan prøve med en støvsuger med et munnstykke i plastikk og sette det inntill hvor du ser inntaket for luft er og prøve å få ut støvet på denne måten. Sørg for at pcen er slått av når du gjør dette.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Husker ikke helt spesifikasjonene i farta dessverre. Er en HP pavilion ze4900 ellerno sånt.

Vifta går jo hele tida, men på FULL SPEED. Høres ut som om den er på vei til å eksplodere. Skal følge noen av rådene. Blir vel til at den går på dynga snart og erstattes med noe nytt...:)(

dynga??

nei, hvis den er brukbar så sender du den til meg :D

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Jeg ville vel heller ha valgt å reklamere på en sånn feil enn å kaste laptopen. Men det er jo selvfølgelig helt opp til deg.

 

Edit: La merke til når tråden ble startet. Er nok litt sent å reklamere nå. Reklamasjoner skal tas innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget, og ett år er et stykke over rimelig tid.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...