Gå til innhold

Et nytt poengsystem (isteden for postcount)


Anbefalte innlegg

Heisann!

Det er enormt mange her på forumet som tror at de med mange poster er de som kan mye. Det har vist seg å ikke være tilfelle ved mange anledninger, så jeg synes at det burde lages et nytt poengsystem her i hardware.no-nettverket.

For eksempel kan man få 1 poeng per post, -10 poeng per post som blir slettet, -30 per post som bryter regler, 50 poeng per guide, 100 poeng per artikkel eller noe lignende.

Da ville vi også sluppet spammerne som forsøker å nå høyere antall postcount, pluss at det ville vært en bra måte å straffe de som bryter reglene her på forumet! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel hvis admin går inn for dette syns jeg man allikevel man skal få beholde postcounten, ikke det at jeg driver å konkurrer med den (og at andre gjør det kan jeg heller ikke se for meg), men jeg liker å ha litt "orden" i sakene.

 

Dessuten: Spamming blir slått hardt ned på fra admin/forumstyret/moderatorer

så faren for at folk spammer er ikke så stor. Og så lenge offtopic forblir offtopic (altså at det ikke kommer med på telleren) tror jeg ikke vi vil se mye av spamming i fremtiden heller.

 

TSP :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Berg @ 09/01/2005 : 15:09)
Et ganske godt forslag, men er virkelig spamming et så stort problem i dag?

En annen ting; har forumet ressurser til å ta seg av dette, og er det i det hele tatt teknisk mulig i dette forumet?

Spamming er ikke det største problemet, men feil bruk av emnefeltet og slikt er et gigantisk problem.

Du har helt rett i at det ville krevd mye jobbing fra moderatorenes side, men resultatet ville nok være at de får mindre jobb etter hvert.

Forumet moderer seg selv, på en måte.

 

Systemet vil jo være automatisk, så du vil få poengene så fort gudien/posten/artikkelen er postet. Men hvis den bryter reglene vil den bli slettet, og du vil miste poengene du fikk for å poste den + at du mister poeng for å ha brutt reglene. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (The Strategy-player @ 09/01/2005 : 15:12)
Vel hvis admin går inn for dette syns jeg man allikevel man skal få beholde postcounten, ikke det at jeg driver å konkurrer med den (og at andre gjør det kan jeg heller ikke se for meg), men jeg liker å ha litt "orden" i sakene.

Helt enig med deg, men jeg synes at postcounten burde stå inne på siden hvor all informasjon om brukeren står, mens poengsummen skal stå under navnet (slik som postcounten gjør nå).

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Så visst eg skriver ein kjapp og dårlig guide så får eg +50 poeng. Deretter går det 10 min og det blir konstantert at guiden min ikkje er verdt 5 øre og den blir sletta -10 poeng. Då har eg alikevell "tjent" 40 poeng på skalaen.

 

Er bedre å slå av alt som heiter tellesystem på forumet og så får folk lære seg korleis kildekritikk fungerer.

Lenke til kommentar

QUOTE (The Avatar @ 09/01/2005 : 15:23)
Så visst eg skriver ein kjapp og dårlig guide så får eg +50 poeng. Deretter går det 10 min og det blir konstantert at guiden min ikkje er verdt 5 øre og den blir sletta -10 poeng. Då har eg alikevell "tjent" 40 poeng på skalaen.

Nei. Du vil miste de 50 poengene du fikk, pluss at du får en straff med minuspoeng. Hvor mye poeng folk skal få som straff blir opp til admin å bestemme, jeg bare kom med et kjapt forslag. :)

Lenke til kommentar

QUOTE (The Avatar @ 09/01/2005 : 15:26)
Men kven skal bestemme om guiden er god nok då? Admin?

Så langt har jeg ikke tenkt enda. :D

Jeg kommer bare med et uferdig forslag, og hører etter om folket liker det.

 

Det ville vært en enorm jobb å få det til (nye regler, moderatorer, og ikke minst programmering av systemet), men jeg mener at det ville vært det!

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Berg @ 09/01/2005 : 15:09)
Et ganske godt forslag, men er virkelig spamming et så stort problem i dag?

Som bruker så vil jeg si at man først og fremst merker forskjellen (som ofte har sammenheng med brukernes fysiske og mentale alder) på den generelle oppførselen til brukerne i visse forum, foran andre, nå skal jeg ikke svartliste noen forum, men det finnes helt klart noen forumkategorier som sliter mer med dette enn andre. Slik opplever jeg det som bruker iallefall, og er sikker på at flere opplever det samme.

 

Vel litt dårlig språk, men tror dere forstår hva jeg tenker på.

Lenke til kommentar

Jeez.. at dere gidder å diskutere dette. Det er ikke hvor mange poster du har, men hva du sier som har noe å si. Og de som ikke har skjønt dette ennå kan jo vi bare drite i og la de holde på til de finner ut det samme. Dersom noen tror at det de sier blir bedre fordi de har et høyere tall i margen kommer de til å bli avkledd og ledd på av de av oss som har skjønt det før eller siden uansett. Har set MANGE eksempler på det her inne.

Lenke til kommentar

QUOTE (~inso @ 09/01/2005 : 16:02)
Men forslaget indikerer jo samtidig at dere faktisk bryr dere om tallet...

Nei, det indikerer at andrebryr seg om tallet! Les den første posten min.

Jeg kom med forslaget for å slippe folk som tror at postcount betyr alt.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...