Gå til innhold

Et nytt poengsystem (isteden for postcount)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (@kd @ 09/01/2005 : 15:41)
QUOTE (Gunnar_ @ 09/01/2005 : 15:36)
Artikkler og guider passer ikke inn i dette da det blir altfor mange dårlige, overflødige og tynne slike.

Les alt som er postet her, så endrer du nok mening.

Leser alle tråder jeg poster i, men likevel var det ingenting som endret min lyst på flere dårlige artikkler og guider. Gleder meg til "hvordan lage støvfilter av strømpe" "hvordan terminere din egen TP" "hvordan sette maksimal vertikal frekvens på skjermen din vha powerstrip" osv osv.

Lenke til kommentar

QUOTE (Gunnar_ @ 09/01/2005 : 16:53)
Leser alle tråder jeg poster i, men likevel var det ingenting som endret min lyst på flere dårlige artikkler og guider. Gleder meg til "hvordan lage støvfilter av strømpe" "hvordan terminere din egen TP" "hvordan sette maksimal vertikal frekvens på skjermen din vha powerstrip" osv osv

Artikler/guider som ikke oppfyller visse regler vil bli slettet av moderatorer/admins, og dermed vil brukeren som skrev det få sin straff i form av masse minuspoeng.

Lenke til kommentar

Har ikke tid til å lese gjennom hele denne tråden nå, men jeg tviler sterkt på at et slikt system vil bli implementert med mindre det kommer fra utviklerne av forumet. Derfor må dere i så fall ta det opp med dem, våre driftsmennesker kan ikke ha som jobb å lage grunnleggende funksjonalitet til forumet.

 

Har min sterke tvil om dette vil fungere etter intensjonen uansett, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 09/01/2005 : 14:58)
Heisann!
Det er enormt mange her på forumet som tror at de med mange poster er de som kan mye. Det har vist seg å ikke være tilfelle ved mange anledninger, så jeg synes at det burde lages et nytt poengsystem her i hardware.no-nettverket.
For eksempel kan man få 1 poeng per post, -10 poeng per post som blir slettet, -30 per post som bryter regler, 50 poeng per guide, 100 poeng per artikkel eller noe lignende.
Da ville vi også sluppet spammerne som forsøker å nå høyere antall postcount, pluss at det ville vært en bra måte å straffe de som bryter reglene her på forumet! :)

Drøy påstand det der , kan du ikke nevne de "enorme" mengdene som tror de kan mye fordi de har mange poster :hmm: Personelig er jeg en av de med flest poster , men jeg tror ikke jeg er noen guru av den grunn , langt derifra . Årsaken er vel heller at jeg har intresse av forumet og liker å diskutere enkelte ting , menst på andre deler av forumet har jeg knapt vært innom .

Dessuten er som regel de som spammer nybegynnere her på forumet eller guttunger som ikke er kommet i puberteten enda , så dette vil de nok vokse av seg etter hvert .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Tror uansett at dette "fenomenet" er sterkt overdrevet, det vil alltid være spammere på et hvert forum uten at nye regler klarer å hindre dette . En bør vel ikke bli for opphengt i regler og lover heller , da dette neppe fører noe godt med seg, litt betenkelig om et forum har strengere regler og mere "politi" en det samfunnet forøvrig har .

Synest faktisk det er tendenser til at det er viktigere å raportere andre en å diskutere her nå.

Lenke til kommentar

Rikky: Nettopp. :yes:

 

Ser poenget ditt Snekker`n, men jeg mener nå fortsatt at forslaget mitt ville gjort forumet bedre.

Det er faktisk mange som tror at de med høy postcount er guruer, og prøver å få høyere postcount for å bli respektert. Jeg synes det blir helt feil, for hvor mange poster man har har jo ingen ting å si, bortsett fra at du har vært på forumet lenge.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Berg @ 09/01/2005 : 19:16)
Rikky: Vel, er det noe problem?

Neida, det virket bare som om Snekkern misforsto trådstarter og trodde han beskyldte enkelte av de som har høy postcount for å være bedrevitere.

 

Edit: For min del kunne postcount vært fjernet.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

QUOTE (Ueland @ 09/01/2005 : 20:31)
QUOTE

Det er faktisk mange som tror at de med høy postcount er guruer, og prøver å få høyere postcount for å bli respektert.

Kan du finne noen eksempler takk? :)

Du som er admin burde jo vite dette meget godt. Jeg vil ikke henge ut folk her, så jeg nevner ikke navn. Men at postcounten bidrar med lite positivt, ja det er jo de fleste enige om.

Lenke til kommentar

QUOTE (Rikky @ 09/01/2005 : 20:29)
QUOTE (Mr.Berg @ 09/01/2005 : 19:16)
Rikky: Vel, er det noe problem?

Neida, det virket bare som om Snekkern misforsto trådstarter og trodde han beskyldte enkelte av de som har høy postcount for å være bedrevitere.

 

Edit: For min del kunne postcount vært fjernet.

Jepp,mulig jeg missforstod litt der , og ja postcounten er temmelig uintresang for meg , legger skjelden/aldri merke til hvor mange poster andre brukere har .

Tror som sagt ikke dette er et stort problem , men noen spammere vil her alltid være uansett om vi har postcount eller ikke.

Lenke til kommentar

Egentlig var ikke hovedpoenget med forslaget mitt var ikke å bli kvitt spamming, men å ha et system som sier noe om hvor aktiv/hvor mye kunnskaper den aktuelle brukeren har.

Det nåverende postcount-systemet sier jo lite eller ingenting om brukeren bidrar med noe positivt eller har kunnskaper.

Lenke til kommentar

Ut i fra dette systemet vil man heller ikke få noe innsikt i det. En person med enorm kunnskap som ikke poster masse, men svært bra, vil da ikke se seriøs ut med dette systemet.

 

Samtidig vil noen som poster masse, men ikke dårlig nok til at det blir slettet, ansett som et geni.

 

Det vil ha for mange hull og ulemper til at jeg har noe som helst tro på det.

Lenke til kommentar

Jeg kan i grunnen bare tenke med en situasjon hvor jeg faktisk ser på postcounten til folk. Det er når de poster noe som er helt på kant med retningslinjene. Da ser jeg etter, og hvis de er nye på forumet poster jeg en forklaring og gir dem sjansen til å rette det opp selv, hvis de er gamle på forumet regner jeg med at de vet bedre og trykker bare på Report-knappen...

 

Men nå har jeg årelang erfaring fra forskjellige forum og har sett hva ulike ratingsystemer fører til i praksis. Dette var slett ikke dumt, i prinsippet, men i praksis har det litt av det samme problemet som mange andre: Hvis en bruker har 10 poeng vet du ikke om han har ti poster eller 1000 med mange straffepoeng. Så det forteller deg ingenting. Annet enn at alle med få poeng er tvilsomme per definisjon. Dermed blir glorien rundt de med mange poeng desto større, selv om det som nevnt over ikke betyr at de er spesielt flinke til annet enn å poste mye og unngå minuspoeng...

 

Alternativet er å vise pluss og minuspoeng for seg, men da lager vi en gapestokk og kan like godt vise fram advarselsgrafen.

 

Eneste måten å unngå postcount-spam på er å slette dem. Eller man kan fjerne postcounten helt. Det hadde ikke gjort meg noe. Man har jo fortsatt registreringsdatoen som viser om dette er en veteran eller nybegynner på forumet. Og det tok meg bare noen uker da jeg selv var ny her å lære meg hvem som postet mye og hva de kunne og mente. Jeg trengte ikke postcount til det. De som har høy count som jeg ennå ikke kjenner navnet på har det vel fra forumdeler som jeg ikke vanker på, og da er de heller ikke eksperter på mine interesseområder.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...