Gå til innhold

Et nytt poengsystem (isteden for postcount)


Anbefalte innlegg

Nei, kutt ut post-counten og dropp ideen om nye titler. Det kommer til å bli ett "status"-symbol for enkelte og de kommer til å forurense forumet med all verdens av det de selv synes er gode tråder.
Jeg ser ikke helt hvordan det vil forurense forumet om man belønner de som faktisk bidrar enormt til forumet med en tittel. Fra forumets side er jo takknemligheten lik null for de som bidrar, lager prosjekter, guider osv. Det måtte selvfølgelig vært noe som deles ut sjeldent og med høye kriterier, men å resonere til at det vil forsøple forumet at man verdsetter de beste bidragsyterne er for meg uforståelig. Motivasjon er og forblir det beste virkemiddel for gode resultater. :)
Setter pris på at det er enkelte som bidrar enormt for forumet som du kaller det, men noen premiering i form av en ny brukertittel ser jeg ikke noen grunn til å innføre. Hvor mange tror du ikke vil prøve å få en slik "premiering" med alt mulig rart av guider for ditt og datt?

 

La de som er kreditert med myndighet på forumet ha den brukertittelen de fortjener og ikke innfør flere brukertitler på bakgrunn av "gode resultater" som bidragsyterne. :thumbdown: La brukerne belønne disse som bidrar, lager prosjekter, guider osv. med ære og berømmelse og la de få sin lønn i himmelen når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klasseskille?

At enkelte blir sett på som ein ressurs, medan andre ikkje blir det, vil eg sjå på som eit klasseskille. Alle er ein ressurs på godt eller vondt. Som eg nemnte tidlegare så skulle ein tru at positive tilbakemeldinger frå brukarar er god nok lønn.

 

Kven skal bestemme kven som er verdig ein sånn tittel?

F.eks. brukerne

Problemet då er at enkelte er meir populære ein andre, og desse vil lettare få fleire stemmer. Det vil og vere eit (lite?) problem med at alle ikkje har like god forutsettningar for å stemme på kandidater i delkategoriar dei ikkje sjølv er aktive i. Moderatorteamet bør heller ikkje avgjere dette, då kan gi det inntrykket av at dei som får tittelen framstår som yndlingane til moderatorane. Noko som på sikt kan svekke habiliteten til moderatorane.

 

Sånn som eg ser det bidrar alle til at forumet er sånn som det er. Føler ikkje at enkelte skal heves over andre.

På godt og ondt. Den dag idag heves enkelte over andre hver eneste dag. Et godt eksempel på det er brukere som er uønsket og hives ut.

Det blir litt feil å samanlike personar som ikkje respekterer retningslinjane, og eksemplariske brukarar som ikkje er flinke nok til å bli kalla ein ressurs.

 

Å se på det som at man heves over andre er feil vinkling.

Er klar over det. :) Men så spørs det kor mange som kjem til å ha "feil vinkling".

Lenke til kommentar

Eg ser ikkje behovet for å klassifisere medlemmane. Det viser seg sjølv kven som bidrar meir enn andre. Alle stiller per i dag på lik linje, ein med 1 innlegg kan kome med mykje meir enn ein med 10k innlegg. Mange innlegg er eit teikn på lang fartstid på forumet, ikkje kunnskapsnivå.

Lenke til kommentar
Nei, kutt ut post-counten og dropp ideen om nye titler. Det kommer til å bli ett "status"-symbol for enkelte og de kommer til å forurense forumet med all verdens av det de selv synes er gode tråder.
Jeg ser ikke helt hvordan det vil forurense forumet om man belønner de som faktisk bidrar enormt til forumet med en tittel. Fra forumets side er jo takknemligheten lik null for de som bidrar, lager prosjekter, guider osv. Det måtte selvfølgelig vært noe som deles ut sjeldent og med høye kriterier, men å resonere til at det vil forsøple forumet at man verdsetter de beste bidragsyterne er for meg uforståelig. Motivasjon er og forblir det beste virkemiddel for gode resultater. :)
Setter pris på at det er enkelte som bidrar enormt for forumet som du kaller det, men noen premiering i form av en ny brukertittel ser jeg ikke noen grunn til å innføre. Hvor mange tror du ikke vil prøve å få en slik "premiering" med alt mulig rart av guider for ditt og datt?

Aner ikke. Men blir en konsekvens at flere brukere yter enda mer og vi får flere guider så er jo det kun en positiv ting. Om det faktisk resulterer i at man yter mer, som du spekulerer i, hvordan i all verden kan det være en dårlig ting? Merkelig å dra frem at brukere muligens vil gjøre mer for forumet som noe negativt. Jeg ser på det kun som et argument for en slik ordning :)

Lenke til kommentar
Merkelig å dra frem at brukere muligens vil gjøre mer for forumet som noe negativt. Jeg ser på det kun som et argument for en slik ordning
Kvantitet er sjeldent proporsjonalt med kvalitet. :no:

6390398[/snapback]

 

Å lage guider o.l er kvalitet framfor kvantitet. En god guide, som muligens også krever jevnlig oppdatering, vil ofte ta samme tid som dusinvis med innlegg i OT-Baren f.eks. Så jeg kjøper ikke det poenget da en som går inn for kvalitetsinnlegg/tråder må bruke langt mer tid på dette og får da mindre tid til annet. Jeg har mer tillit til brukerne enn å anta at de blir spamhorer av noe slikt.

 

Som jeg sier gang på gang; la alle brukerne stille likt, enten de er ressurssterke bidragsytere, populære OT-vankere eller folk som stikker innom en gang i året.

6390973[/snapback]

 

De stiller nå likt selv om noen skulle bli til resursbruker. Hvordan man kan resonnere seg frem til annet er for meg uforståelig.

 

Det blir som å si at soldater som får medalje, fotballag som vinner VM og elever som får bedre karakterer ikke stiller likt med de som ikke får medalje, de som ikke vinner VM i fotall og de elevene som ikke får toppkarakterer. (selv om forutsetningene hver og en av dem har kan variere)

 

Det er ikke å forskjellsbehandle å premiere brukere som gjør seg fortjent til det. Brukerne er og forblir likeverdige. Den som mener annet taler misunnelsens argument og intet annet. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...