Gå til innhold

TEST: Vi bygger HTPC - del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En Lada fra 60-tallet er i likhet med en splitter ny Ferrari en bil, spørsmålet er bare om den er like mye bil.

 

Hehe! :!: Godt poeng!

Ellers en fin fin guide inn i HTPC verdenen.

Godt poeng? Ikke i det hele tatt!

 

Som vi alle er klar over ble den første Ladaen produsert først i 1970, riktignok basert på en Fiat 124 fra 1966, hvilket gjør hele sammenligningen mellom en bil som ikke eksisterer og en splitter ny Ferrari litt meningsløs.

 

Forøvrig, denne artikkelserien skal jeg følge godt med på. Two thubs up!

Lenke til kommentar

Flott artikkel!

 

Har virkelig begynt å leke med tanken om HTPC selv, spesielt etter at jeg har sett det i virkeligheten heh. Eneste "problemet" er vel at når jeg først skaffer meg det, så har jeg veldig lyst til å ha en plasma-tv i tillegg. Blir fort litt penger av sånt.

 

Tror nok at neste gang jeg kjøper meg en pc så blir det en rein HTPC (spiller så ufattelig sjelden og de spillene krever ikke sånn voldsomt mye).

 

Ser frem til Del 2 og 3 :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne skal jeg følge med på. Har projektor, lerret, parabol, og forsterker er på vei. Det blir garantert å bytte ut DVD spilleren ++ med en HTPC etter hvert. Foreløpig har HTPC erfaringen min begrenset seg til å vise noen hjemmeredigerte feriefilmer i .avi format lagret på en "vanlig" PC på projektoren, men må si kvaliteten var overraskende bra.

Midt i blinken med en slik artikkelserie nå :thumbup:

Lenke til kommentar
En Lada fra 60-tallet er i likhet med en splitter ny Ferrari en bil, spørsmålet er bare om den er like mye bil.

 

Hehe! :!: Godt poeng!

Ellers en fin fin guide inn i HTPC verdenen.

Godt poeng? Ikke i det hele tatt!

 

Som vi alle er klar over ble den første Ladaen produsert først i 1970, riktignok basert på en Fiat 124 fra 1966, hvilket gjør hele sammenligningen mellom en bil som ikke eksisterer og en splitter ny Ferrari litt meningsløs.

 

Forøvrig, denne artikkelserien skal jeg følge godt med på. Two thubs up!

Morsomt poeng da?

BTW, jeg viste ikke at den første lada'n ble lagt i 1970 :roll:

Lenke til kommentar

Nei, det kommer ikke på tale :)

 

Jeg har lest at denne cpuen selvsagt er bra. Men til ffdshow som krever veldig mye av cpu og dual ddr så er ikke denne å foretrekke. Har faktisk lest at en amd64 ikke har noe å stille opp mot p4 på dette området.

 

MEN, om du ikke skal ha ekstrem kvalitet på ffdshow så kan du bruke den uten problemer. Den er faktisk helt genial da..men den sprenger mitt budsjett kanskje kraftig om jeg skulle valgt den...så det blir det ikke noe av. :)

 

glemte quote...

Endret av iceraven
Lenke til kommentar
En Lada fra 60-tallet er i likhet med en splitter ny Ferrari en bil, spørsmålet er bare om den er like mye bil.

 

Hehe! :!: Godt poeng!

Ellers en fin fin guide inn i HTPC verdenen.

Godt poeng? Ikke i det hele tatt!

 

Som vi alle er klar over ble den første Ladaen produsert først i 1970, riktignok basert på en Fiat 124 fra 1966, hvilket gjør hele sammenligningen mellom en bil som ikke eksisterer og en splitter ny Ferrari litt meningsløs.

 

Forøvrig, denne artikkelserien skal jeg følge godt med på. Two thubs up!

Dette er HELT offtopic, men Enzo Ferrari begynte å lage biler på 1940-tallet. Noe han har gjort siden (vet ikke om han holder på nå) Men uansett, så er det ikke noe i veien for å sammenligne de bilmerkene da Ferrari også ble produsert på 70-tallet og Lada produseres selv den dag i dag (riktignok av en helt annen standard enn de man tenker på når man hører noen si Lada)

 

Må vel si noe fornuftig også. Dette ser bra ut og får håpe dere tar det helt ut på kostnadssiden så den vanlige mann i gata får se hvilke muligheter som finnes når det gjelder htpc. Det skader ikke om dere satser litt på design også, kanskje flere blir inspirert til å skaffe seg en kasse i stua.

 

Edit: Rettet noen feil.

Endret av CDG
Lenke til kommentar
Hvordan innstalerer man den grattis softwaren til xboxen?

Bare å legge over på xboxens hardisk, så modifiserer du f.eks evox.ini filen slik at du får den inn på menyen og riktig "path" til det.

 

www.xbox-scene.org har svarene på alle dine spørsmål =)

Kunne du finne en direkte link?

Hvordan får jeg lagt over filene til xbox harddisken, må jeg ta den ut da eller?

Lenke til kommentar
hei på http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12332&side=5 så er det en link til Xbox-scene.org men urlen er http://www.hardware.no/fra%20http://www.xbox-scene.org noe som ikke funker så bra.

 

bra arbeid.. skal ha meg en mod chip og en ny hd til xboxen.. er det noen som har noen bra chiper å anbefale?

Ein kompis av meg skryter av Xecuter. Siste generasjon finner du på Digistore.no!

Lenke til kommentar
Hvordan innstalerer man den grattis softwaren til xboxen?

Bare å legge over på xboxens hardisk, så modifiserer du f.eks evox.ini filen slik at du får den inn på menyen og riktig "path" til det.

 

www.xbox-scene.org har svarene på alle dine spørsmål =)

Kunne du finne en direkte link?

Hvordan får jeg lagt over filene til xbox harddisken, må jeg ta den ut da eller?

Du sender filene over med et FTP-program. Let litt på forumet på xbox-scene.org så finner du helt sikkert en how-to guide =)

Lenke til kommentar
Takk for ros og ris.

 

Kan dessverre ikke avsløre hva jeg har med i del 2, 3 og 4. Men dessverre har jeg ikke gått noe særlig inn på parabole løsninger. Dette fordi jeg rett og slett ikke har tilgang til noen parabolantenner, og vil heller aldri få det heller.

Kan jeg avsløre :) , neida ville bare si at dette var enda en god artikkel fra deg ,hadde egentlig ikke forventa noe annet heller :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...