Gå til innhold

Nytt Tool album


Lemkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er helt sinnsykt!

Jeg leste et eller annet sted for lenge siden at Tool ikke vil betegnes som kommersielt, men første plass på lista da :wow:

Kult at gutta får ære og berømmelse, men jeg lurer på hvorfor de har havnet på første, så fort?? Er det coveret som tiltrekker folk?

 

Vanligvis pleier "easy listening" å havne høyt oppe på lista. Dette albumet er ikke spesielt easy, i forhold til tidligere album. Noen som har ideer om hvorfor dette selger?

 

Jeg har selv alle cdene til Tool, og er topp fornøyd med denne utgivelsen og, så det er nevnt.

Lenke til kommentar

Til og med death metal band har da tatt førsteplassen på listen til tider. (Usikker på om dette har skjedd i akkurat norge...)

 

Det skjer gjerne når et band har generelt sett høy kvalitet på musikken og en SVÆR fanbase som glupsk venter på platen og kjøper den så fort de kan.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Ja, det er helt sinnsykt!

Jeg leste et eller annet sted for lenge siden at Tool ikke vil betegnes som kommersielt, men første plass på lista da :wow:

Kult at gutta får ære og berømmelse, men jeg lurer på hvorfor de har havnet på første, så fort?? Er det coveret som tiltrekker folk?

 

Vanligvis pleier "easy listening" å havne høyt oppe på lista. Dette albumet er ikke spesielt easy, i forhold til tidligere album. Noen som har ideer om hvorfor dette selger?

 

Jeg har selv alle cdene til Tool, og er topp fornøyd med denne utgivelsen og, så det er nevnt.

6079268[/snapback]

 

Lateralus debuterte på 1.plass på VG_Lista også, mener jeg å huske

Lenke til kommentar
Lateralus debuterte på 1.plass på VG_Lista også, mener jeg å huske

6079731[/snapback]

10 000 Days

1 uke i 2006, #1 som beste plassering

 

Anemia (eller Ænima?)

1 uke i 1996, #36 som beste plassering

 

Lateralus

8 uker i 2001, #2 som beste plassering

Lenke til kommentar
Ja, sant det der. Husker da Dimmu Borgir, eller hva f... det var ble populært.

6079596[/snapback]

Dimmu Borgir er et særdeles dårlig eksempel på det jeg snakker om da de er utvannet kommersiell pop-aktig "black metal".

 

Men fks. Darkthrone har jo kommet inn på listen.

 

Og Death kom på en av de store listene i USA hvis jeg ikke tar feil. (og fikk sende tid på MTV.)

Lenke til kommentar
Til og med death metal band har da tatt førsteplassen på listen til tider. (Usikker på om dette har skjedd i akkurat norge...)

6079570[/snapback]

På Trondheims-listen (samlet salg hos platebutikkene her i byen) finner man til stadighet black og death metal. Tror den høye studentmassen er forklaringen. ;)

 

For et par mnd siden var til og med Ch!pz inne på den overnevnte listen. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...