Gå til innhold

Tips / triks til en nybegynner.


Anbefalte innlegg

hunter, men kun orc og ne tror jeg kan ha bue, resten har gun

Det er vel tull da våpen har noe å gjøre med hvilken klasse du er, ikke hvilken rase.

Det er ikke tull.

 

Feks: Dwarf og Tauren starter med gun.

 

Og når han skal spille så lite, er det sannsynlig at han bare ender opp bruke gun da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hunter, men kun orc og ne tror jeg kan ha bue, resten har gun

Det er vel tull da våpen har noe å gjøre med hvilken klasse du er, ikke hvilken rase.

Det er ikke tull.

 

Feks: Dwarf og Tauren starter med gun.

 

Og når han skal spille så lite, er det sannsynlig at han bare ender opp bruke gun da.

Altså, det er tull at kun orc og ne kan ha bue.

Alle som er hunter kan ha det, det krever ikke stort av spilleren å gå å lære seg å bruke et våpen uansett.

Lenke til kommentar

Dumt å si at warrior er underpowered... De funker 100% greit, MEN de er en av de vanskeligste klassene å pvp meg pga de må switche mye mellom stances og ha 100% kontroll hva du gjør :) Men de mangler skills som ble fjernet som inner rage :( De fikk iallfall pummel back da :D

Lenke til kommentar
Dumt å si at warrior er underpowered... De funker 100% greit, MEN de er en av de vanskeligste klassene å pvp meg pga de må switche mye mellom stances og ha 100% kontroll hva du gjør :) Men de mangler skills som ble fjernet som inner rage :( De fikk iallfall pummel back da :D

Det er ikke dumt å si det i det hele tatt. Det er faktisk akkurat hva de er.

 

I PvE er en warrior nyttig i gruppe, og langt mer hendig enn en paladin som tank, da en warrior har mulighet til å kontrollere aggro i langt større grad. Utover dette finnes det fint få grunner til å velge warrior.

 

I PvP er en warrior så godt som sjanseløs mot alle andre klasser. Det er mulig å ta et par klasser hvis du er god, og fienden er rimelig talentløs, men vi fungerer ikke på noe vis 100% greit.

 

Vi har ingen mulighet til å slippe ut av root og lignende angrep som holder oss fast (ja, det finnes potions, men det kan man ikke regne med å bruke hele tiden). Alle klasser (mange) som har slike angrep kan holde fast en warrior og banke ham på avstand mens han står og ser livet forsvinne. Vi har et par muligheter til å stoppe formler (pummel, shield bash), men de har for lang cooldown til at de hjelper all verden. Rogues er en klasse vi burde være som lagd for å drepe. Kraftig armor og nærkamp, men også de er det veldig vanskelig å ta på høyere levels.

 

Vi har ikke mer liv enn andre klasser, og vi skader lite med mindre vi får generert mye rage. Slik det er nå genereres rage så sakte at det er en alt for stor begrensende faktor. At vi bruker plate er ikke nok til å veie opp for den lave skaden vi gjør.

 

For å gjøre det mer tydelig kan man sammenligne med paladin. På høyere level vil en normalt flink warrior ha problemer med å ta livet av en normalt flink paladin som er 4 levler lavere enn ham. Det er helt tragikomisk. Det er selvsagt meningen at alle klasser skal være gode mot noen klasser og svake mot andre, men slik det er nå har ikke warrior en eneste klasse de kan vinne over uten å være en veldig mye bedre spiller enn den andre. Det er rett og slett trist.

 

- En warlock har gjerne like mye eller mer liv enn en warrior.

- En paladin har i utgangspunktet like god beskyttelse og like mye liv som en warrior.

- En paladin bruker like god rustning som en warrior.

- En paladin kan gjøre like mye eller mer skade enn en warrior (div. bonuser inkludert).

- En paladin kan heale seg selv eller andre.

- En paladin kan bli usårbar flere ganger i løpet av en kamp (shields). Under disse periodene kan han heale seg selv opp før kampen fortsetter.

- En warrior har ingen mulighet til å heale seg utover bandasjer eller potions (cooldown og begrenset nytteverdi).

- En warrior har bedre muligheter til å kontrollere aggro, men dette gjelder ikke mot andre spillere, altså uvesentlig i PvP.

- Paladin får gratis mount (verdt 100g) på lvl 40.

 

Det høres kanskje sytete ut, men det er faktisk slik det er. Warrior var nede for telling alt før siste patch. Da fikk vi pummel tilbake, men det var et ganske dårlig bytte for oss, de ruinerte Mortal Strike som var omtrent det eneste virkelig bra angrepet vi hadde 1 mot 1.

 

Opp til level 35 eller så virker warrior til å være ok, men derfra og ut blir det bare styggere og styggere. Jeg baserer mine kommentarer på min lvl 52 warrior, og på mange timer med lesing og eksperimentering. Det er vanlig at folk vil at deres klasse skal bli bedre i forhold til de andre, men med warrior i wow er det virkelig noe alvorlig feil. Hvis Blizzard retter opp dette før spillet går retail her kommer jeg til å spille warrior igjen (jeg liker tross alt rollen og å være tank i gruppa), men om de ikke gjør det velger jeg noe helt annet (Warlock tenker jeg). Paladin frister ikke, de er det alt for mange av. :)

 

Warrior er absolutt _ikke_ en enkel klasse å spille i WoW. Det høres kanskje ut som en enkel klasse, men du må være veldig god (og spille mot relativt dårlige motstandere) om du skal ha mulighet til å utrette stort i PvP. I PvE må du også regne med å kjempe hardt for å holde på aggro, da vi godt kunne trengt en oppjustering på det feltet også.

 

Hvis Blizzard gjør det enklere for en warrior å generere mer rage, og/eller gir oss litt bedre armor/mer liv enn andre klasser er veldig mye gjort. I PvE fungerer vi greit, jeg kan ta mobs på 3-4 levler over meg (med nedetid selvsagt), men i forhold til andre klasser må noe gjøres. Jeg krysser fingrene.

Lenke til kommentar
aaaaw  jeg som hadde lagd popkorn og greier  :p

Sorry son, mabye next time :cool:.

Or maybe now: Stay tuned.

 

 

Han sa selv at han skulle spille 2 timer per da, og da dette er ganske lite, kan det godt hende at han ikke kommer til å bruke noe annet våpen enn de han allerede har lært.

Alt jeg sier er at alle som er Hunter kan bruke de samme våpene, det er ikke noe rasespesifisert våpen noe som Henrik2k antyder.

 

Jeg hang meg litt opp i det fordi Dandar virket ganske begeistret for pil og bue.

 

Dandar:

"Hvilke klasse har jeg pil og bue ? :dribble:" (vet ikke hvordan man "quoter" to ganger i ett innlegg)

 

Så man skulle vel kanskje tro at han ville prioritere å trene i bue?

 

Uansett så er det egentlig litt tåpelig å diskutere hva Dandar vil gjøre ;) .

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Marr
Lenke til kommentar
Jeg hang meg litt opp i det fordi Dandar virket ganske begeistret for pil og bue.

 

Dandar:

"Hvilke klasse har jeg pil og bue ? :dribble:" (vet ikke hvordan man "quoter" to ganger i ett innlegg)

 

Så man skulle vel kanskje tro at han ville prioritere å trene i bue?

Stemmer det ja :thumbup:

 

Har bestemt meg for Hunter eller Paladin. Er det noen stor forskjell på rase egentlig ?

Lenke til kommentar
Nei, bortsett fra at spellsene kan variere fra rase til rase

Altså, selve de klasse-relaterte spellsene er vel lik uansett rase. Det er bare slik at disse såkalte racial traitsene er forskjellig fra rase til rase.

 

F.eks så har Tauren 5% mer helse, mens Dwarf har +10 Frost Resistance.

 

Les mer om de ulike Racial Traitsene her.

 

Les også på Thottbot for mer info om klassene og annet nyttig.

Endret av Jan Åge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...