Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring, ung fører og større biler..


chma

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hvordan forsikringselskaper stiller seg til yngre(19/20) førerer av relativt tunge biler.

eks. fra Defender 90/110, Nissan Patrol til større biler som Dodge Ram 3500, Ford Excursion.

Er ikke spesiellt raske biler, men vil tyngde gjøre at forsikring av denne typen biler går i taket?

Er snakk om brukt bil trolig 4år+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har høyrt om ein forsikring der du får den billigare mot at ingen under 20\21 år kjører den. Høyrest tvilsomt ut i mine auge, men kanskje det finnest.

 

Er det prisforskjell på alder da? Det er jo ingen grunn til at du som 18 åring skal betale meir enn ein på 40.

Lenke til kommentar
Det er jo ingen grunn til at du som 18 åring skal betale meir enn ein på 40.

Skjerpings her da. Forsikringspremier beregenes ut for sannsynligheten for at en utbetalings skjer, basert på på statistikk. En 18-åring kjører gjennomsnittlig oftere ut av veien, eller på noen, enn en 40-åring. Get the point?

Lenke til kommentar

Det er som sagt dyrere forsikring under en viss alder, og dette tror jeg varierer fra selskap til selskap. Jeg mener at det er 25 år som er grensen i mitt selskap (Jernbanepersonalets Forsikring), mens andre opererer med 23 år. Hvis du er 19/20 år faller du nok på den dyre siden av grensen uansett.

Lenke til kommentar

Er klar over at unge førere får svi litt ekstra, men det jeg generellt sett lurte på er om man får svi enda mer om man kjører veldig tung/stor bil....

 

 

Og ja, man straffes så det suser med tanke på ung fører og tung bil...er kanskje ikke så rart en Dodge ram på avveie gjør litt mer skade enn en golf...

Lenke til kommentar

men hvilket førerkort har du?

Ford Excursion går vel bare som lastebil tror jeg,er usikker på Dodge Ram 3500.

du må sjekke vognkortet,sjekke hvor mye totalvekta er på,overstiger den 3500 kg,så går den som lastebil.

det er også tilegg på 4X4 biler,da disse kan bli brukt ute i naturen,og få skader.

Lenke til kommentar

Er ikke akkurat snakk om noe kjøp i morra....og for å si det sånn, kjøper ikke ram/excursion uten å ha C1E....du kan jo trekke et fjell og litt til med en Ram...

Snakker vi terreng og Defender så gjør det ikke mye om du velter....er bare å dra av karosseriplatene og nagle fast nye:)

 

Det er med andre ord ingen måter for unge førere å kjøre tøffe biler uten bli grilla av forsikringa. Og tøff her er ikke en Golf GTI, men en seig(men driftsikker) diesel motor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...