Gå til innhold

WD disker dårlige`?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel har hatt 1 av 2 120 Gig disker som har dødd.

 

Fikk 2 stk DOA 250Gig S-ATA og en av erstatningsdiskene jeg fikk for disse DOA disken begynner nå å dø igjen (standard Bzzzz-klikk lyden som tyder på bad sectors :( ).

 

Så WD kommer nederst på min kvalitetsrangering. Maxtor kommer nest nederst, så kommer fujitsu, så kommer hitachi med null feil så langt og på topp også med null feil kommer seagate som jeg har hatt mange disker av uten feil.

Lenke til kommentar

har absolutt ingen dårlige erfaringer med wd-disker, men seagate og maxtor-disker jeg har hatt har derimot tatt kvelden en etter en... Jeg anbefaler derfor wd på det sterkeste, men samtidig tror jeg egentlig at det har mye med flaks og forsiktighet ved bruk å gjøre.

Lenke til kommentar

Har ingen tro på at enkeltprodusenter av HD'er skal være så mye dårligere enn andre.

En årsak kan vel være at WD er svært utbredt i det norske markedet.

Det er variasjoner i pris .(små)

Det er variasjoner på støy/varme.

Det er variasjoner i ytelse.(små)

Det er variasjoner på fabrikkgaranti.

Har selv returnert Seagate-Western Digital-IBM/Hitachi - Maxtor , alle med Bad Sectors.

Eneste unntak er Samsung men det tilskriver jeg tilfeldiheter ?

Lenke til kommentar
(standard Bzzzz-klikk lyden som tyder på bad sectors :( ).

Har samma greia selv på et par WD disker, men her ser det ut til at MOLEX kontaktene er problemet.. Et par Y-splitter er muligens problemet, har ikke fått sett ordentlig etter. Men det er alltid en eller annen disk som gir den lyden, og det bytter på når jeg bytter kontakter her og der.. En dag er det raptor, et par mnd senere er det 200giggere som streiker nå og da.. Har ikke fått surra meg til å kjøpe en ny disk ennå. :(

Av humm.. 11WD HDDer har jeg bare hatt trøbbel med én av dem (WD800BB,bad sectors).

 

Så jeg holder meg til Western Digital :love:

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Har hatt en Samsung(20GB) siden '99 som jeg solgte i sommer..

Har 2 WD disker på henholdsvis 7år (20GB) og 2år(160GB) .. Ingen problemer så langt jeg kan se med dem..

Også har jeg en Maxtor (60GB) som nå har vart i 5år tror jeg..

Har ikke hatt noe problemer med noen av dem.. Og de har blitt ganske "stygt" behandlet alle sammen.

Lenke til kommentar
Har selv hatt 4-5 WD disker siste 3-4 årene, ingen problemer. Har anbefalt WD disker i alle år til kompiser, familie og andre; Har ikke hørt om noen som har hatt problemer enda... Tror antall solgte enheter gjør at en ofte hører om feil på WD disker.

Er helt enig, jeg har hatt WD siden den første dataen jeg hadde i huset (kan ikke ha vært mer en 3-4 år). Alrdi problemer med WD.

Lenke til kommentar

Troen på WD-disker har fått seg en alvorlig knekk hos meg de siste par månedene.

 

Har 2stk WD80GB med problemer. Den ene er død, den andre har tydeligvis et temperatur-relatert problem så den kan ikke ha viktig info.

 

Jeg har også 3 stk WD120GB disker, og den ene (prodususert oktober 2002) er nå i praksis død. Får sporadisk kontakt, og jeg har fått reddet det viktigste.

 

Den andre (produsert juni 2002) har begynt å tulle, men jeg hører ikke de samme klikke-lydene, og disken spinner heller ikke ned og oppigjen med ujevne mellomrom som disk 1. Men samtlige filer forsvant etter et krasj, og disken er formattert på nytt.

 

Disk nr 3 viser foreløbig ingen tegn på at noe er galt, men all viktig info er flyttet for sikkerhets skyld.

 

Har også hatt noen Samsung 160GB disker et par år, og de er jeg foreløbig meget fornøyd med. Har også en Hitatchi 250GB, som er flunk ny, så den er det ikke så mye å si om foreløbig. Kjøpte Hitatchi selvom jeg i sin tid bestemte meg for aldri å kjøpe noe av IBM (Hitatchi kjøpte ut harddisk-teknologien fra IBM) etter de velkjente 'Death Star' (Deskstar) diskene. Mistet 4 disker med det beryktede 'The click of death' syndromet.

 

Diskene har stått i kabinett med 5stk 80mm kabinettvifter som går for fullt. 2 av viftene er plassert i forkant av diskene, så samtlige disker har vært så godt nedkjølt som mulig. Regner derfor ikke med at temperatur har vært avgjørende for alle feilene.

 

Diskene går døgnkontinuerlig, og det er de strengt tatt ikke designet for. Produsentene mener vel at en disk skal brukes inntil 10 timer pr dag. Men 2 års levetid med døgnkontinuerlig drift er ikke mye å skryte av.

 

Kommer til å prøve andre disker heretter. Noen anbefalinger til disker som bedre tåler langvarig drift, uten å trekke inn dyre SCSI-disker? Er selvfølgelig villig til å betale ekstra for kvalitet...

Lenke til kommentar

Altså, det at mange har hatt problemer med WD har nok lite å gjøre med at det er mange WD-disker. Har hatt en WD, den tok kvelden slik som alle andre. WD var ihvertfall litt risky vil jeg si, tror de nye diskene er mye bedre, så jeg fraråder vel ingen å kjøpe WD nå, selv om jeg helst ser at de kjøper Samsung eller Seagate.

Lenke til kommentar

Mine WD disker seiler sjøen enda etter ett par år.

Jeg anbefaler WD foran andre merker, pga de leverer god ytelse. Du finner mange tester rundt om på nettet der WD har vunnet, men de har også tapt seg litt pga. støy. Men ytelse kommer foran støy, hvert fall hos meg.

 

Dessuten har WD diskene komt seg betydelig, ja..

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Har ingen tro på at enkeltprodusenter av HD'er skal være så mye dårligere enn andre.

En årsak kan vel være at WD er svært utbredt i det norske markedet.

Det er variasjoner i pris .(små)

Det er variasjoner på støy/varme.

Det er variasjoner i ytelse.(små)

Det er variasjoner på fabrikkgaranti.

Har selv returnert Seagate-Western Digital-IBM/Hitachi - Maxtor , alle med Bad Sectors.

Eneste unntak er Samsung men det tilskriver jeg tilfeldiheter ?

Er helt enig med deg ass!

 

Blir litt søkt å si at et gitt harddiskmerke er DÅRLIG fordi man personlig har opplevd problemer en eller flere ganger...

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...