Gå til innhold

WD disker dårlige`?


Anbefalte innlegg

WD virker for meg som kvalitet, på lik linje som alle de andre fabrikantene. WD bråker litt mer enn de fleste, og yter litt mer enn de fleste.

 

For min del så står WD lavt på listen pga. støy. Drittlei av høyfrekvent hvining.

 

Virker som om WD diskene er stille i omtrent et halvt år, og så starter hvininga. Har blitt lang i maska av det flere ganger.

 

Har opplevd en krasj med WD i det siste, det var en temmelig ny en. Hatt to krasjer med maxtor på rimelig kort tid, og det er heller ikke så lenge siden.

 

Seagate derimot synes jeg er geniale disker. Har testet ut litt forskjellig p-ata og s-ata. Stille og pertentlige. (Skulle gjerne ha prøvd samsung spinpoint, men de kommer bare i 160GB.. )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min hd historie:

 

IBM 40 mB. 10-15år? den mest slitesterke disken jeg noensinne har hatt. demontert og hengt opp på veggen i flere år, besøkende har bøyd og bendet på delene, sammenmontert og plasser i en skuff hvor den lå i flere år. bare på F koblet til en maskin og prøvd. registrert, formatert, kopiert, slettet, kopiert, scandisk 0 feil. arkivert som klenodium :mrgreen:

diverse 730-1.3-3-4.3 av varierende merker. null problem noensinne. fine brevvekter :)

en 15gb IBM disk av den 'berømte' serien. kretskortet grillet seg selv under drift under 6mnd etter jeg kjøpte den

en 30gb seagate. 4 eller 5 år gammel. ett problem med den er at det er kast i platene så hd'n dirrer ekstemt mye og lager mye støy. surrer å går enda og gir ikke de beste hastighetene.

en IBM 60gb, også fra den 'berømte' serien. ca 4 år gammel. den liker ikke filintensive operasjoner men til all overraskelse så virker den enda(!).

fire 60gb samsung disker med 'noiseguard', vel de var stille i begynnelsen men det har forandret seg. diskene er fire år gamle. nå overdøver dem glatt viftene. 'ok' hastigheter, men av en eller annen grunn så trenger en enkel disk 78 timer på å fullføre en defrag. en av dem crashet totalt når jeg oppdaget av en kjølevifte hadde stoppet grunnet ledning i bladene. fjernet bladene og viften startet, 20 sekund senere så kom det meget stygge lyder og disken døde en brutal død da lesehodene tok ett svalestup ned i platene, noe som skyldes en brå temperatursvingning. (luft krymper ved kulde)

en WD60gb. 3 år gammel. aldri hatt noen problemer, disken kjører 24/7 som systemdisk. god hastighet.

en Maxtor 300gb. ca 6mnd gammel. bråker noe (som forventet) men har aldri hatt noen problemer med den så langt. meget godt hastighet med tanke på at det er en 5200rpm disk

 

fremtidige dumping-disker. vell.. har tenkt på å kjøpe meg to 200gb disker til dumping bruk og bytte ut de særdeles støyende samsung-diskene. kikker på WD Cavias SE evt. Maxtor DiamondMax 10 200gb. har ikke bestemt meg enda, men jeg lener meg mod maxtor diskene akkurat nå.. ;)

 

Edit: hvordan i all verden kunne jeg glemme at jeg hadde en IBM 60gb 60GXP disk i en maskin? :o

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Har hatt, ibm, seagate, maxtor, ibm og western digital. Alle de gamle diskene virker bortsett fra de 2 ibm diskene jeg hadde. en som fikk seg en luftetur i asfalten for noen år siden virker selvfølgelig ikke, den andre var en 45 gb deathstar og tok kvelden, rma disken jeg fikk solgte jeg, men hørte at det kom stygge lyder da jeg hjalp onkelen min med noe på pcen den står i. Den hadde bad sectors...har 2x120gb wd sp ed disker som har gått 24/7 i vel 3år. Begge virker fint, og 3x200wd sp ed som går 24/7 og de virker også perfekt. Eneste disken jeg har hatt problemer med er den eksterne 250gb maxtor one touch disken...så for min del er wd konge. Eneste er at de bråker litt vel mye. Kjenner mange som har wd men ingen som har hatt problemer med disse.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

Hei

 

WDC er ikke noe annet enn kvalitet. Etter mine erfaringer er det som oftes alltid brukerne som har for lite peiling eller kanskje rett og slett bare uflaks. En av de største feilene er at man er uforsiktig når man håndterer harddiskene, lar det komme litervis av støv inn i kabinettet eller ikke kjøler de ned godt nok.

 

Jeg kjører selv ikke noe annet enn WDC, 11 stk og ingen problemer.

Lenke til kommentar
Hei

 

WDC er ikke noe annet enn kvalitet. Etter mine erfaringer er det som oftes alltid brukerne som har for lite peiling eller kanskje rett og slett bare uflaks. En av de største feilene er at man er uforsiktig når man håndterer harddiskene, lar det komme litervis av støv inn i kabinettet eller ikke kjøler de ned godt nok.

 

Jeg kjører selv ikke noe annet enn WDC, 11 stk og ingen problemer.

Hva kan da årsaken være når man har tatt de forbeholdene du lister opp her, men likevell så stopper disken bare å virke.

Lenke til kommentar
Hei

 

WDC er ikke noe annet enn kvalitet. Etter mine erfaringer er det som oftes alltid brukerne som har for lite peiling eller kanskje rett og slett bare uflaks. En av de største feilene er at man er uforsiktig når man håndterer harddiskene, lar det komme litervis av støv inn i kabinettet eller ikke kjøler de ned godt nok.

 

Jeg kjører selv ikke noe annet enn WDC, 11 stk og ingen problemer.

En harddisk er totalt lukket og det vil aldri komme støv inn blant noen plater. Støv på kretskort ville resultert i flere hovedkort som sluttet å fungere enn harddisker.

 

Det med lite peiling gidder jeg ikke kommentere engang.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

vil bare si at i ca 2 år har jeg bestillt massevis av PC-er med Maxtor harddisker (80 GB til 200 GB). Av ca 20 PC-er så har 16 (!) av de måttet skifte harddisk. Det er samme problem på alle. PC booter opp med feilmelding at c:\windows\system32\config\system (eller software) ikke kan leses. Når HD settes i ekstern USB HD-ramme så er det lite eller ingenting som kan kopieres ut. Bruker sier at PC har vært "treg i det siste" før dette skjer.

 

Andre som har hatt problemer med Maxtor's DM9 serie slik som dette? Kjører nå Samsung/WD i alle PC-ene.

 

PS: PC-ene har alle mulige kabinetter, forskjellige hovedkort/arkitektur mm.

Endret av lohelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...