Gå til innhold

MSI K8N NEO2 PLATINUM S939


Thomaszz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dette hovedkortet selv, og har ikke hatt problemer med det. Det kan absolutt anbefales. Det eneste du kan merke deg er at det er litt trangt rundt CPU-socketen så dersom du skal bytte kjøler vil ikke de aller største kjølerne passe. Dette gjelder blant annet Thermalright XP-120 og Zalman 7700.

 

-Zlatzman

 

Edit: Må si meg enig i chipsetviftestøy og layout som nevnt over. Det er trangt rundt IDE og ATX kontakten, samt at chipsetviften gjør det vanskeligere å ta ut AGP skjerkort. Må bruke skrutrekker for å dytte bort den lille hvite låsen bak.

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Enig i dette, forresten, er det vanlig at RAM ligger så nære CPU?

 

og nå har jeg vel funnet roten til støyen i systemet mitt, dersom dere mener chipsetviften bråker (har skrudd på C&Q, men det hjalp lite på støyen) Går det an å skifte chipsetvifte til noe stillere uten å miste garanti?? Eller går det an å senke farten på den vifta som er?

 

Forøvrig har jeg problemer med den ene LAN-porten, den virker rett og slett ikke. Nå er det jo Dual-GB-lan til en utrolig lav pris da, men hadde vært greit å FÅ dual. Lydkortet klarer hittil ikke å sende 5.1 lyd til HL2, men det er valve og sierra sin skyld...

Lenke til kommentar
Eg har sjølv planer om å kjøpe dette hovedkortet!

 

Ett par newbie spørsmål:

-Må man ha winxp versjon berekna for 64-bit systemer eller funker det fint med ein vanleg pro versjon?

-Gjelder dette også winserver2003?

 

Takker for svar

Kan bruke hviken som helst OS. Har kortet selv og er kanon fornøyd. Det OC svært stabilt. :)

Lenke til kommentar
Jeg har plugga innpå en zalman fanmate og kjører vifta på ca 3000rpm, det merkest ikke på tempraturen men den ble stillegående :D

bilde, BILDE !!! :p

 

EDIT:

 

forr., er det dette kortet som inkluderer Wifi?...

Ja, jeg fikk med en liten MSI-wifi-duppeditt pluss et pci-kort når jeg kjøpte hovedkortet. Har ikke testet om og hvor bra det funker, men har ikke lest noen klager om det, så jeg regner med det er helt ok. Jeg visste ikke om at det hadde det i bundlen på forhånd heller, så det var en fin overraskelse.

Lenke til kommentar
forr., er det dette kortet som inkluderer Wifi?...

Ja, det følger med et 54Mbs trådløst nettverkskort. Veldig greit, så slipper man å kjøpe det utenom, jeg har ikke brukt det mye, men da jeg brukte det så fungerte det fint.

 

-Zlatzman

 

edit: er visst litt treig i fingrene

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Jeg bruker Wifi-kortet til å koble meg på internett. Det er absolutt godkjent og det gir ingen ytelsessenkning 2 etasjer unna, men det kobler seg desverre av en gang i kvarteret, bare for noen sekunder. Det kan jo også skyldes mitt WAP54G aksesspunkt...

 

EDIT: er det noen som har svar på mitt spørsmål om det går an å senke viftehastighet? min systemtemp er på 28 grader Celsius i et rom på 20 C, så det er trygt nok...

Endret av smeboe
Lenke til kommentar
EDIT: er det noen som har svar på mitt spørsmål om det går an å senke viftehastighet? min systemtemp er på 28 grader Celsius i et rom på 20 C, så det er trygt nok...

Du kan vel bruke enten CoreCenter eller et annet program til å senke viftehastigheten, eks: speedfan.

 

Hender jeg gjør det, men NB fan står på maks når automatisk viftekontroll er aktivert. Det er litt irriterende synes jeg, dvs at du må justere både CPU og NB fan samtidig.

 

-Zlatzman

Lenke til kommentar
EDIT: er det noen som har svar på mitt spørsmål om det går an å senke viftehastighet? min systemtemp er på 28 grader Celsius i et rom på 20 C, så det er trygt nok...

Du kan vel bruke enten CoreCenter eller et annet program til å senke viftehastigheten, eks: speedfan.

 

Hender jeg gjør det, men NB fan står på maks når automatisk viftekontroll er aktivert. Det er litt irriterende synes jeg, dvs at du må justere både CPU og NB fan samtidig.

 

-Zlatzman

snakker vi om viftehastigheten på CPU eller chipset? Er de medfølgende programvarene til hovedkortet verdt å bruke eller er det bare å ignorere?

 

ville ikke c&q fra amd gjøre slik at det støyer minimalt fra cpu? autoregulering etter cpubehov?

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

C&Q er vel i hovedsak regulering av klokkehastigheten på CPU, men jeg er usikker på om den også justerer CPU-vifta. Er en veldig kjekk teknologi som gjør at CPU holder seg kald så lenge den ikke belastes.

 

CoreCenter som følger med hovedkortet, eller kan lastes ned fra MSIs hjemmeside, synes jeg gjør en utmerket jobb, men som sagt justerer den ikke chipsettviften automatisk.

 

Selv bruker jeg CoreCenter og har den på automatisk viftehastighet, da justeres CPU-vifta etter behov, mens chipsettvifta alltid går for fullt.

 

Hvis det er mer du lurer på kan du jo kanskje ta det på PM eller søke litt rundt på forumet, så slipper denne tråden å gå for langt fra det opprinnelige emnet.

 

-Zlatzman

 

edit: fiksa link

Endret av ZLatzman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...