Gå til innhold

MSI K8N NEO2 PLATINUM S939


Thomaszz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte lysrør i dag. Hvor kan jeg feste det på hovedkortet, det er en 3 pin kontakt.

Leste dette i manualen, aner ikke om det har noe med saken å gjøre:

irDa Infared Module Header: JIR1

The connector allows you to connect irDAvInfared module. You must configure the setting through the Bios setup to use the IR fubction. JIR1 is compliant with Intel Front panel l/O Connectivity Design Guide.

 

Er det riktig? Går det an å koble den til viftestyringen og justere lysstyrken?

Lenke til kommentar
irDA er en inngang for Infrarød mottager. Så vet du det ;)

Og hva er infrarød mottager??

enhet som kan ta imot data via irDA, infrarød signal. Finnes som oftest i mobiler og vanlig fjernkontroller. Overføringshastigheten er utrolig treg, irDA blir svært sjeldent brukt til dataoverføring.

 

en quick Googlesøk hadde sikker besvart dette :roll:

Lenke til kommentar
Jeg har som sagt 2xcorsair xms 3200ll brikker, som jeg nå har i slot 1&2.

Hvist jeg bytter om de brikkene begynner maskina å pipe og vil ikke slå seg på, samme skjer hvist jeg setter de i slot 3&4.

Har bios V1.2

Siste utgave av BIOS for dette kortet er 1.4, men jeg tviler på at det vil ha noe å si for ditt problem. Fiksene har stort sett gått på s-ata og C&C støtte, men du kan jo alltid prøve.

Lenke til kommentar
er det mulig å nedjustere chipsetvifta med software?

 

Ja..dem nevner jo her coresenter og speedfan. Prob med coresenter som jeg opplevde er at jeg kan stille ned NBviften. Men stenger jeg coresenter (dvs avslutter coresenter) så er NBvifta på fullt igjen.

 

Og jeg vil ha minst mulig programmer som kjører i bakgrunnen liksom.

hvilken instilling bruker jeg i CoreCenter for å justere chipsetvifta? eneste meny jeg får ved siden av vifteinfo'ene er temp. alarm og fanspeed alarm.

Weee, jeg sendte mail til forhandler ( :love: databutikken.com :love: ) og får ny hk-vifte i posten!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

chipsetvifta er no problemo..Det første jeg gjorde var å koble den til sunbeam rheobus viftekontroller og sette den på halv fart..Den er lydløs nå. sys temp på rundt 33 grader i et rom som som oftest er 23-24 grader varmt.

 

Hmm...mulig jeg skal slenge viftestyringen på viftekontrolleren min med cpu viften også. Men er litt mer skummelt hvis cpu'en blir for varm liksom...hmm..Den er nå på 48 idle og det meste jeg har vært oppi tror jeg var 60-62 grader under så heavy load som man kan få på en pc.

 

Det bråker egentlig ikke så mye heller..men du vet..mye vil ha mer...

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...