Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Uten å klokke minnet, vill du nokk klare 2.4 - 2.6

Hmmmm er dette mye lavere enn med et DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort?

Det er ganske forskjellig fra cpu til cpu hvor kangt du kan klokke.Min 3200 får jeg ikke opp i 2,6GHz stabilt med vannkjøling, så jeg har den på 2,5GHz nå. Mens Jimramse fikk sin 3000+ opp i 2,7 (minst) på luft.

Nå skal det riktinok sies at jeg ikke har prøvd mer enn 1,5Volt, da jeg ikke vil gå høyere enn det. DFI's kort kan gå noe lenger på minne/fsb, men på 3200 har det ikke SÅ mye å si.

 

Pga følgende:

 

3000 cpuen har multiplayer "9": 2700mhz/9=300MHz (dvs de må ha hovedkortet stabilt på 300mhz)

 

3200 cpuen har mulitplayer "10": 2700mhz/10=270MHz bus (dvs klarer hket 270 bus burde det holde)

Ikke høyere en 1.5 Volt..? Min Volt står på 1.65 uklokket :S er dette normalt?

 

+3000 winchester

da har du ikke winchester siden winchester bare går til 1.6v :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hotstian: alle socket 939 3000+ er winneys! 3ghz? hva slags cpu er det?

 

loffelur: hvor får du den volten fra? kanskje du bør sjekke med cpu-z!

 

espenah: minnet finner du på komplett...også i dual pack!

 

odland: du kommer sikkert fint opp mot 2.5-2.6, og jeg tviler på du ville kommet så mye lenger med et DFI-kort!

 

:)

Lenke til kommentar

Har flashet hk med bios 1006. Og av en eller annen grun, så klarer jeg ikke å overclokke lenger. Hvis jeg øker "fsb" litt over 210 MHz, så booter ikke pc. Og det er uansett timings på minne og spenning på både cpu og minne. Noen som samme "problemer" med 1006 bios?

 

ps litt off topic.. finnes det en boot manager som det går an å installere på NTFS? brukte powerquest sin bootmanager, men den må installeres på fat 32. Begynner å bli lei av installere windows på nytt etter hver eneste overklokkings forsøk...

Lenke til kommentar

a_f: Hvis du får så store problemer med windows er det mulig du har en dårlig/delvis defekt minne brikke. Prøv med bare en av gangen og se om den ene er bedre enn den andre, og om du setter devider (minne på max ddr333) så burde du kunne klokke uavhengig av minnet.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar
a_f: Hvis du får så store problemer med windows er det mulig du har en dårlig/delvis defekt minne brikke. Prøv med bare en av gangen og se om den ene er bedre enn den andre, og om du setter devider (minne på max ddr333) så burde du kunne klokke uavhengig av minnet.

Pc' nar kjørt Prime95 fra kl 22 igår fram til nå(ikke overklok på cpu og ram). Har ikke kommet noen feil der. Har prøvd å ha minne både på333 og 266 uten at det hjalp. Får vel prøve å ta ut en av rambrikkene litt senere idag. Vurderer veldig til å gå tilbake til bios 1005.05 for med den klarte jeg å kjøre cpu på 2.6 Ghz

Lenke til kommentar

Er kanskje litt på etterskudd, men er det noen som er "plaget" med at når dem slår på maskinen, så hender det ofte at CPU-vifte stopper i begynnelsen når man slår på maskinen??

Har vært plaget med dette siden jeg kjøpte Deluxe-kortet, men det kommer ikke opp feil under oppstart, og når vifta går som den skal så får jeg opp feilmelding om at den ikke er i gang! Har også flashet BIOS, men ingen lykke å se på problemet.

Vil gjerne vite om hva som kan være årsaken, er ikke greit å må ta av sidedøra på HK under hver oppstart for å være sikker...

Hvis ikke, så må det vell kanskje bli en retur.

 

PS: PSU som jeg bruker er en Chieftech på 420W, ellers er det ikke mye som trekker av den.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
3ghz? hva slags cpu er det?

en 3500+ NewCastle.

Det er solid! :)

 

Hva slags temp ligger du på da? Med hvilken kjøler? Og, har du prime-screenshot?

den klarer bare ca 2minutt med prime. :p

TEMP er rundt 35'C og kjøligen er std. VCore på 1,65.

15'C på MB(har fjernet viften og kjører uten ribbe og) og et XFX 6800GT@Ultra Extreme(452Mhz,1.18Ghz)

Den klarer SuperPI på 31sekunder og det er dårlig.(jeg har postet screenshot i en av minne forige poster)

screenshoten ligner på denne:

test1 {text}

0,3{masse,masse,masse} expekting 0,3{masse,massse,masse}

past: 0 warning: 0 error: 1

Lenke til kommentar
den klarer bare ca 2minutt med prime. :p

TEMP er rundt 35'C og kjøligen er std. VCore på 1,65.

15'C på MB(har fjernet viften og kjører uten ribbe og) og et XFX 6800GT@Ultra Extreme(452Mhz,1.18Ghz)

Den klarer SuperPI på 31sekunder og det er dårlig.(jeg har postet screenshot i en av minne forige poster)

screenshoten ligner på denne:

test1 {text}

0,3{masse,masse,masse} expekting 0,3{masse,massse,masse}

past: 0 warning: 0 error: 1

eeeh....2 minutt på prime? er den stabil ellers?

 

TEMP på 35'C? Er det under load?!? og hva slags kjøling hadde du på cpu

 

15' på MB uten noen som helst form for kjøling?

Lenke til kommentar
den klarer bare ca 2minutt med prime. :p

TEMP er rundt 35'C og kjøligen er std. VCore på 1,65.

15'C på MB(har fjernet viften og kjører uten ribbe og) og et XFX 6800GT@Ultra Extreme(452Mhz,1.18Ghz)

Den klarer SuperPI på 31sekunder og det er dårlig.(jeg har postet screenshot i en av minne forige poster)

screenshoten ligner på denne:

test1 {text}

0,3{masse,masse,masse} expekting 0,3{masse,massse,masse}

past: 0 warning: 0 error: 1

eeeh....2 minutt på prime? er den stabil ellers?

 

TEMP på 35'C? Er det under load?!? og hva slags kjøling hadde du på cpu

 

15' på MB uten noen som helst form for kjøling?

nei den kræsjer ofte så jeg kjører den på 2,6Ghz med 1,56VCore(24timer stabil@prime og F@H)

og det er foresten 14'C på gulvet på rommet mitt.

Lenke til kommentar
heh...hvorfor sa du ikke det med en gang...du skrev jo:

 

jeg klarer 3ghz på luft "NewCastle"

 

burde kanskje skrevet, "jeg klarer å boote på 3ghz"...

 

men, du har fortsatt unormalt lave temperaturer om det er load du snakker om!

jeg kan kjøre 3DMark05 og 03 samt spille Far Cry og NFS Under ground 2 i rundt en 20minutter til over en time uten kræs. kan boote opp til 3,2ghz(den største klokken jeg kan finne er rundt 4ghz **nærmer seg**) og det er da det er slik at jeg ikke klarer et halvt minut i Prime95 og straks jeg starter 3DMark0* så rebooter den.

Lenke til kommentar
heh...hvorfor sa du ikke det med en gang...du skrev jo:

 

jeg klarer 3ghz på luft "NewCastle"

 

burde kanskje skrevet, "jeg klarer å boote på 3ghz"...

 

men, du har fortsatt unormalt lave temperaturer om det er load du snakker om!

jeg kan kjøre 3DMark05 og 03 samt spille Far Cry og NFS Under ground 2 i rundt en 20minutter til over en time uten kræs. kan boote opp til 3,2ghz(den største klokken jeg kan finne er rundt 4ghz **nærmer seg**) og det er da det er slik at jeg ikke klarer et halvt minut i Prime95 og straks jeg starter 3DMark0* så rebooter den.

Boote med en AMD 64 3500+ 2,2Ghz @ 4Ghz...Tror ikke det nei! Kan du bevise dette med et skjermbilde fra for eksempel CPU-Z?

Endret av apwr
Lenke til kommentar
heh...hvorfor sa du ikke det med en gang...du skrev jo:

 

jeg klarer 3ghz på luft "NewCastle"

 

burde kanskje skrevet, "jeg klarer å boote på 3ghz"...

 

men, du har fortsatt unormalt lave temperaturer om det er load du snakker om!

jeg kan kjøre 3DMark05 og 03 samt spille Far Cry og NFS Under ground 2 i rundt en 20minutter til over en time uten kræs. kan boote opp til 3,2ghz(den største klokken jeg kan finne er rundt 4ghz **nærmer seg**) og det er da det er slik at jeg ikke klarer et halvt minut i Prime95 og straks jeg starter 3DMark0* så rebooter den.

Boote med en AMD 64 3500+ 2,2Ghz @ 4Ghz...Tror ikke det nei! Kan du bevise dette med et skjermbilde fra for eksempel CPU-Z?

jeg skrev kan finne ikke jeg har. :)

Lenke til kommentar

Ang. overklokking og bios: Jeg har en winnie 3500+, som ikke har vært stabil over 2400 mhz med bios 1004. Men jeg har gjort to forandringer: oppdatert til bios 1006 og begynt å bruke DDR333-innstillingen. Og plutselig kan jeg klokke mye høyere :yes: Går stabilt på 2650 mhz nå (265x10). Men har prøvd 2700 og 2750 også, booter windows fint, men henger seg i f.eks doom3. Har derfor ikke prøvd høyere, man skal jo bruke maskina også, ikke bare samle på mhz-rekorder!

:thumbup:

Vet ikke om det er biosen eller DDR333-innstillingen som gjør det, men overklokkings-egenskapene er ihvertfall mye bedre enn før.

(jeg har PC4000-minne, så det er ikke minnehastigheten på DDR400 i seg selv som har begrenset meg tidligere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...