Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. overklokking og bios: Jeg har en winnie 3500+, som ikke har vært stabil over 2400 mhz med bios 1004. Men jeg har gjort to forandringer: oppdatert til bios 1006 og begynt å bruke DDR333-innstillingen. Og plutselig kan jeg klokke mye høyere :yes: Går stabilt på 2650 mhz nå (265x10). Men har prøvd 2700 og 2750 også, booter windows fint, men henger seg i f.eks doom3. Har derfor ikke prøvd høyere, man skal jo bruke maskina også, ikke bare samle på mhz-rekorder!

:thumbup:

Vet ikke om det er biosen eller DDR333-innstillingen som gjør det, men overklokkings-egenskapene er ihvertfall mye bedre enn før.

(jeg har PC4000-minne, så det er ikke minnehastigheten på DDR400 i seg selv som har begrenset meg tidligere)

Tror nok det er minnet ditt som er problemet. Prøv med en og en brikke, og overklokk kun minnet. -Så ser du om det er forskjell på brikkene. -Hadde lignende problem selv...

 

 

PS "Mini-overklokkings guiden" på side 1 kommer til å bli oppdatert i dag.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har nå prøvd å lage et lite nettverk med den nye pn'n (med A8N-SLI Deluxe) og den gamle for å overføre filer og for å få bedre lagringsplass, men jeg får det ikke til, kunne noen plz gitt en kort guide på hva jeg skal gjøre?

 

Jeg har prøvd guiden som ligger som sticky på ''nettverk'' men det funket ikke....

Har også prøvd meg fram litt på egenhånd, jeg klarte å dele internett men ikke filer.

 

Har en del savegames osv som jeg veldig gjerne vil ha :cry:

Lenke til kommentar

Du må dele kataloger på begge maskinene.

Det er en fordel om det er i samme arbeidsgruppe, og det kan også hjelpe å ta av brannmurer o.l.

Prøv å ha faste ip-adresser (f.eks: 10.1.1.3, og 10.1.1.4) og subnetmask: 255.255.255.0

-Men det skal selvsagt også gå uten. -Hvis det ikke er så mye det er snakk om, kan du jo maile til deg selv e.l. -men det er jo selvsagt enklest å gjøre det over nettverk...

Lenke til kommentar
hotstian: alle socket 939 3000+ er winneys! 3ghz? hva slags cpu er det?

 

loffelur: hvor får du den volten fra? kanskje du bør sjekke med cpu-z!

 

espenah: minnet finner du på komplett...også i dual pack!

 

odland: du kommer sikkert fint opp mot 2.5-2.6, og jeg tviler på du ville kommet så mye lenger med et DFI-kort!

 

:)

Har sjekket cpu z og forstod ingen ting.. :S CPU-Z viser 1.4 mens ASUS AI viser 1.65??

Hva er riktig?

 

edit: glemte bilde

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

morgus: for slike off-topic spørsmål er det greit å opprette en ny post, og legge en link til den her...men, gå inn på "properties for lokal tilkobling", deretter properties for TCP/IP og velg "use the following ip-address"...

 

loffelur: jeg tror nok cpu-z har rett, spesielt siden du ikke har justert volten i bios! asus ai virket forøvrig bare bug'ete hos meg! :)

Lenke til kommentar
loffelur: jeg tror nok cpu-z har rett, spesielt siden du ikke har justert volten i bios! asus ai virket forøvrig bare bug'ete hos meg! :)

enig der.. asus ai klikker hele tiden hos meg.. kommer noe om at "," ikke er en ordentlig verdi, og det skjer hele tiden, så må bare skru av programmet før jeg ender med 120 feilmeldiger.

Lenke til kommentar
loffelur: jeg tror nok cpu-z har rett, spesielt siden du ikke har justert volten i bios! asus ai virket forøvrig bare bug'ete hos meg! :)

enig der.. asus ai klikker hele tiden hos meg.. kommer noe om at "," ikke er en ordentlig verdi, og det skjer hele tiden, så må bare skru av programmet før jeg ender med 120 feilmeldiger.

sliter med det samme jeg også, men er så mye slit og klokke fra bios.. men får vel krype til korset.

Lenke til kommentar
Hei

 

Har nå prøvd å lage et lite nettverk med den nye pn'n (med A8N-SLI Deluxe) og den gamle for å overføre filer og for å få bedre lagringsplass, men jeg får det ikke til, kunne noen plz gitt en kort guide på hva jeg skal gjøre?

 

Jeg har prøvd guiden som ligger som sticky på ''nettverk'' men det funket ikke....

Har også prøvd meg fram litt på egenhånd, jeg klarte å dele internett men ikke filer.

 

Har en del savegames osv som jeg veldig gjerne vil ha :cry:

Er du HELT sikker på at du har installert Nettverks-driverene dine? Står under Marvell Yukon på driver cd'en.

Lenke til kommentar
Er du HELT sikker på at du har installert Nettverks-driverene dine? Står under Marvell Yukon på driver cd'en.

Jepp, er 100% sikker på det, får bare til å dele internettet mellom pc'ne mine....

Skal lage en tråd om dette i nettverksdelen slik som krister461 sa, så jeg ikke spammer denne tråden noe mer.

Lenke til kommentar

Har flashet tilbake til bios 1004. Klarte å kjøre stabil i 2.66 Ghz synkront med minne med timings 2,5-3-3-6(2T). Fikk boote windows på 2.75, men da kom det mange feilmeldinger... Det som jeg synes er litt rart at det ser ut til at pc'en yter bedre når jeg kjører den på 2.25 med lavere timings (2-3-3-5 T1). Kan det stemme? Er det forskjell om man kjører, f.eks 2,4 GHz ved å ha fsb på 240 og multiplier = 10 eller fsb = 300 og multiplier = 8??

Lenke til kommentar

Hei! Har dette oppsettet og lurer på hvordan jeg skal overklokke dette. Er helt grønn på dette. Har 5800 poeng på 3dmark05. 2 av diskene er satt opp som raid 0(stripe).

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939,512KB

 

Thermaltake Venus 12 CPU-KjølerSocket 754/939/940,

 

Fortron/Source Strømforsyning ATX 550W24&20pin EPS12V Special Edition

 

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MBKit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs

Gainward GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3PCI Express,"Ultra/2600PCX Golden S"

Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA8MB cache 7200RPM

 

 

 

På forhånd takk.

Denne tråden er i lengste laget så det står sikkert hvordan dette skal gjøres en eller annen plass her :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...