Gå til innhold

Den store ASUS A8N SLI tråden


MrAHB

Anbefalte innlegg

det med razorback musen som ikke virker er et kjent problem.

Den trekker mye støm ved oppstart og derfor klarer ikke alltid hk å levere nok. kobler du den fra og til å virker det.

Eller du kan koble den til en ekstern usbhub (med egen strømforsyning) da får du ikke denne feilen.

 

Har hørt en del om det jeg og ja, det skjer også titt og ofte her og, men problemet er at den skrur seg av midt i en cs-kamp for eksempel, noe som er litt kjedelig.

Jeg har funnet problemet her, og det er at det er brudd/feil på ledningen der den går inn i musen foran, jeg har sendt en mail til komplett og spurt om det går på garanti eller om jeg må kjøpe meg ny mus.

Den funker hvis jeg holder ledningen opp mellom fingrene, men det er litt tungvint å spille slik, så nå bruker jeg en gammel trådløs kulemus til jeg har fått ny mus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke brukt razorback i d hele tatt! :(

Når driverne er inne og musen også, kan jeg så vidt bevege på musen hvis jeg løfter den. :no:

Så jeg er nødt til å kjøpe ekstern usbhub . :ermm:

D er jo dårlige greier.går d ikke ann skru opp strømmen eller noe sånn?

 

En liten annen ting, angående vifte/støy problemet.

Hvilke vifte fant dere ut var best?

Lenke til kommentar

skal ikke være noe problem å kjøre razer mus. jeg bruker den i linux uten drivere men jeg vet om hvertfall 2 som bruker denne i XP uten problemer. Men husk at M$ under klokker usb proten, så du burde "tune" denne til 1000Hz får å utnytte musen til dens kapasitet.

Lenke til kommentar

Har akuratt stappet inn 2 harddisker til. Så jeg brukte opp de fire s-ata 2 portene, og den siste måtte jeg sette i Raid 1 porten. Men den dukket ikke opp i diskbehandling.

 

Hvordan får jeg den opp?

 

 

EDIT:

 

Der kom den, og det var min feil da jeg hentet strømmen i fra vifte kontrollen, sikkert ikke bra med dimming på en harddisk.

 

 

MEN den kommer fortsatt ikke opp i diskbehandling, kun i silicon images raid. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg for formatert den og gjort den klar. Den skal kun fungere som 1 hel harddisk, ikke sammen med noen andre.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Har akuratt stappet inn 2 harddisker til. Så jeg brukte opp de fire s-ata 2 portene, og den siste måtte jeg sette i Raid 1 porten. Men den dukket ikke opp i diskbehandling.

 

Hvordan får jeg den opp?

Regner med at du koblet den til Silicon Image SiI3114 chipset. Du finner driverne på driver CD'n eller de kan lastes ned her: http://www.siliconimage.com/support/downloadcenter.aspx. Driver må installeres før den blir funnet av Windows. Sett RAID til JBOD.

Lenke til kommentar
Har akuratt stappet inn 2 harddisker til. Så jeg brukte opp de fire s-ata 2 portene, og den siste måtte jeg sette i Raid 1 porten. Men den dukket ikke opp i diskbehandling.

 

Hvordan får jeg den opp?

Regner med at du koblet den til Silicon Image SiI3114 chipset. Du finner driverne på driver CD'n eller de kan lastes ned her: http://www.siliconimage.com/support/downloadcenter.aspx. Driver må installeres før den blir funnet av Windows. Sett RAID til JBOD.

takk for den, har lagt inn raid driverne, så den kom opp når jeg fikk strøm på disken som jeg editet inn i forrige post.

 

jbod må gjøres i bios?, skal bare få formatert ferdig den andre først, det tar sin tid.

Lenke til kommentar

Driver å sparer opp cash til ett Asus A8N SLI deluxe system og lurer derfor på:

 

Hva slags kabinett kan anbefales med tanke på luftgjennomstrømning og strømforsyning?

 

Jeg har bestemt meg (fra tidligere råd i denne tråden) at jeg skal ha en thermalright xp-120 CPU vifte og en Zalman passive chipset kjøler.

 

Noen gode kabinett-forslag da? (Forhåpentligvis til under 1000 lappen... :hmm: )

Lenke til kommentar

Jeg har (selvfølgelig) Asus A8N SLI, zalman kjøleren, XP120 og et YESICO "open air" kabinett. Kan vell si at det eneste jeg angrer på når jeg kjøpte maskinen var vell kabinettet, veldig dårlige harddisk løsninger og lite plass. Jeg ville gått for Chieftec eller Cooler Master Stacker, God plass og mange vifte plasser.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med kjølingen på mitt Arctic Cooling Silentium T1. Det har 4 stillegående kabinettvifter og et smart system for sirkulasjon av luft.

En ulempe er at den innebygde 350W PSU'en ikke er tilstrekkelig hvis jeg noen gang skal installere enda et grafikkort eller to harddisker. Forøvrig er det ganske tøft design på kabinettet og det gjør jo ingenting, særlig når det står i stua. Syns å huske at jeg betalte under 800kroner for kabinettet, så jeg syns jeg har fått mye for penga

Lenke til kommentar

Skal bestille Deluxe kortet i løpet av uka, men liker å klokke en del. Er dette da et dårlig valg? Har ikke allverden av kjapp RAM (se specs) men kommer iallefall til å klokke CPU. Er dette kortet godt nok til å oppnå en grei klokk, eller er det egentlig bare for stock-kjøring?

Lenke til kommentar
dette kortet er glitrende for cpu-klokking! :)

I see (said the blind man to the giraffe whilst kicking the demented cat in the head so it bit the notorious criminal in the heel, this causing his gun to go off and killing a unlucky bistander).

 

Så det er bare "litt" dårlig til klokking av RAM?

Endret av Odland81
Lenke til kommentar

Må si meg enig i at kortet er meget godt egnet til cpu-klokking. Hvis du låser minne til å kjøre DDR333 eller lavere, kan du kjøre HTT høyt opp. Og det er HTT x Multiplier som setter klokkefrekvensen :yes:

Jeg kjører nå HTT 265mhz og multiplier 10. Men jeg bruker DDR333-innstillingen, så rambrikkene kjører 221mhz. Cpu går på 2.65ghz.

I og med at du har doble minnekanaler på dette systemet, spiller det liten eller ingen rolle om rammen går på 200mhz eller 220mhz, du har meget høy minneytelse uansett. Så du vil ikke finne særlige forskjeller i f.eks 3DMark eller spill.

Lenke til kommentar
Må si meg enig i at kortet er meget godt egnet til cpu-klokking. Hvis du låser minne til å kjøre DDR333 eller lavere, kan du kjøre HTT høyt opp. Og det er HTT x Multiplier som setter klokkefrekvensen :yes:

Jeg kjører nå HTT 265mhz og multiplier 10. Men jeg bruker DDR333-innstillingen, så rambrikkene kjører 221mhz. Cpu går på 2.65ghz.

I og med at du har doble minnekanaler på dette systemet, spiller det liten eller ingen rolle om rammen går på 200mhz eller 220mhz, du har meget høy minneytelse uansett. Så du vil ikke finne særlige forskjeller i f.eks 3DMark eller spill.

har 3ghz på CPU og 5:6 på ram. Kortet er rått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...